کد خبر: ۱۷۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 28 January 2016
تابناک: بيش از 5 ميليارد ريال زکات در گیلان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مديرکل کميته امداد گيلان امروز در دومين نشست شوراي زکات گيلان که با حضور دبيران مناطق 5 گانه زکات کشور در رشت برگزارشد، اعلام کرد : در راستای اجرای طرح زکات در کشور از ابتداي امسال تاکنون 58 ميليارد ريال زکات در گیلان جمع آوری شده است .

عليرضا محمدي با بيان اين که اين زکات در قالب فطريه ، زکات مستحبي و واجب جمع آوري شد، افزود: زکات جمع آوری شده امسال ، براي تهيه جهيزيه نوعروسان مددجو ، ساخت مسکن محرومان واعزام مددجويان گيلاني به مشهد مقدس هزينه شده است .

مديرکل اجرايي ستاد زکات کشور هم در اين نشست با بيان اين که اجراي طرح زکات از 10 سال پیش در کشور آغاز شد گفت : براي اجراي بهتر اين طرح ، کشور به 5 منطقه بزرگ تقسیم شده و زکات ميان فقرای محل جمع آوری تقسیم می‌شود.

حجت الاسلام والسلمين مهدي دهقان گفت : گيلان به عنوان يکي از مناطق 5 گانه دارای عملکرد مطلوبي درجمع آوري زکات و فرهنگ سازي در اين زمينه است .

نماينده ولي فقيه درگيلان هم در دومين نشست شوراي زکات گيلان با اشاره به اهميت ياري رساندن به نيازمندان ومحرومان درجوامع اسلامی گفت : عدالت اجتماعي با رسيدگي به حال محرومان و نيازمندان محقق مي شود.
آيت الله قرباني گفت : پرداخت زکات موجب پر شدن خلا فقر و غنا در جامعه می شود و افراد غني باید دراين زمينه نقش موثرتری ایفا کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار