کد خبر: ۱۷۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 09 February 2016

انهدام باند بزرگ قاچاق دخانيات

رييس پليس آگاهي استان همدان از انهدام باند بزرگ قاچاق دخانيات غرب كشور و كشف 264 هزار و 440 نخ سيگار خبر داد.

"رضا زارعي" گفت:در پي خبري مبني بر اينکه قاچاقچيان قصد قاچاق محموله بزرگ دخانيات از كامياران به تهران را دارند، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي رسيدگي به اين موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وي افزود:در پي اقدامات اطلاعاتي و فني به عمل آمده اعضاء و همدستان قاچاقچيان موصوف شناسايي شدند که در اين راستا دو اکيپ گشت خودرويي به محورهايي که قاچاقچيان قصد تردد از آن محورها را داشتند اعزام و پس از انجام يک عمليات تعقيب و گريز در نهايت با شگرد هاي خاص پليسي خودرو هاي حامل کالاي قاچاق و دو دستگاه خودرو سواري اسکورت متوقف شدند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: راننده ها پس از متوقف شدن خودروهاي موصوف، اقدام به فرار کردند که با هوشياري ماموران بلافاصله دستگير شدند.

سرهنگ زارعي در ادامه افزود:پس از تخليه بارخودروها، تعداد 264 هزار و 440 نخ سيگار به ارزش تقريبي 310 ميليون ريال کشف شد که در اين خصوص پرونده تشکيل و در تعزيرات حکومتي شهرستان بهار تحت رسيدگي قرار گرفت.


کشف قاچاق يک ميلياردی در ملایر

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" از توقيف يک دستگاه خودرو و کشف يک ميليارد و 500 ميليون ريال، کالاي قاچاق در بازرسي از آن خبر داد.

سرهنگ "شعبان ترک نيا" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه جدي با پديده شوم قاچاق و حمايت از توليدات داخلي، با تشديد کنترل محورهاي مواصلاتي و منتهي به شهرستان ملاير، ماموران مبارزه با قاچاق کالا به يک دستگاه کاميون، مشکوک شدندو بلافاصله آنرامتوقف کردند.

اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در بازرسي انجام شده ازاينکاميون تعداد يکهزارو 400 جفتکفش، 711 عددکيفو 3 هزارو 476 ثوب انواع البسه قاچاق و فاقد مجوز کشف کردند.

سرهنگ شعبان ترک نيا در خاتمه اظهار داشت: راننده خودروي مذکور دستگير و در اين راستا پرونده قانوني تشکيل شد ومراتب تحت پيگردقانوني قرارگرفت.


دستگيري سارق راه آهن در نهاوند

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند از پيگيري کارشناسي موضوع سرقت کابل هاي فشار قوي در ايستگاه راه آهن اين شهرستان و دستگيري يک نفر سارق در اين خصوص خبر داد .

سرهنگ "محسن اقباليان" در تاييد اين خبر بيان داشت: چندي پيش پرونده اي به پليس آگاهي شهرستان مبني بر وقوع چند فقره سرقت کابل فشار قوي از ايستگاه راه آهن اين شهرستان در مقاطع و فاصله زماني مختلف با ارزش ريالي حدود 250 ميليون ريال واصل و بلافاصله تيم ويژه آگاهي تشکيل و اقدامات تخصصي و کارشناسي در خصوص کشف علمي اين بزه آغاز شد.

اين مقام انتظامي افزود:در پي انجام اقدامات فعال و همچنين انجام اقدامات گسترده انتظامي و اطلاعاتي توسط تيم پليس آگاهي و بهره گيري از منابع و امکانات اطلاعاتي همچنين رصد مطلوب و بکارگيري شگردهاي خاص پليسي در نهايت يک نفر متهم داراي سابقه چندين فقره سرقت شناسايي که پس از هماهنگي با مقام قضايي در يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

وي تصريح کرد: پس از انجام بازجويي هاي فني - تخصصي و تکميلي، در نهايت متهم لب به اعتراف گشود و ضمن معترف شدن به بزه انتسابي خود اذعان داشت که در هنگام انجام سرقت هاي خود از غفلت نگهبان ايستگاه استفاده نموده و وارد انبار نگهداري کابل هاي فشار قوي سيم برق شده و پس از قطع کابل و به سرقت بردن همچنين فروختن آن مجددا اين اقدام مجرمانه را مرتکب مي شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين خبر با تاکيد بر اين موضوع که تمامي اقدامات انتظامي و اطلاعاتي پليس جهت ارتقاء سطح توانمندي به خوبي انجام شده و در مسير کشف جرايم داراي وضعيت و رويه مطلوبي مي باشد اما بايد توجه داشت که مشارکت آحاد جامعه در جهت افزايش سطح هوشياري و انجام اقدامات پيشگيرانه برابر توصيه هاي پليس به خوبي مي تواند زمينه دستيابي به امنيت و آسايش پايدار را فراهم سازد.


قاچاقيان مواد مخدر در دام پلیس

فرمانده انتظامي استان از کشف 20کيلو گرم ترياک که بصورت حرفه اي در خودرو سواري جاسازي شده بود خبر داد.

سردار "حاجي محمد مهديان نسب" در تشريح اين خبر گفت:در پيخبري مبني بر اينكه اشخاصي قصد دارند مقداري مواد مخدر از نوع ترياك را در اوزان بالا از استان هاي جنوبي كشور با خودرو سواري شان به مقصد استان همدان حمل نمايند، اين موضوع بصورت ويژه در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان قرار گرفت .

وي افزود: در اين راستا چند اکيپ عملياتي اقدام به كنترل نامحسوس محورهاي مواصلاتي شهرستان همدان کردند كه در نهايت خودروي مذكور شناسايي و طي يک عمليات پليسي متوقف شد كه در بازرسي از خودرو حدود 20 كيلو گرم مواد مخدر از نوع ترياك که به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف کردند.

فرمانده انتظامي استان همدان در پايان با بيان اينكه متهمين پس از تشكيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي،با مرکز فوريت هاي پليس110 تماس گرفته و موضوع را به پليس گزارش نمايند تا نسبت به شناسايي جرم، دستگيري مجرمان و متخلفان و پاک سازي محلات اقدام شود.


دستبند پليس بردستان خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از دستگيري 16 نفر سارق و خرده فروش مواد مخدر در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي خبر داد.

سرهنگ "نوري" با اشاره به اجراي طرح هاي مختلف ارتقاي امنيت اجتماعي در سطح شهرستان به ويژه در مناطق آلوده و جرم خيز، گفت: برخورد جدي و قاطع و مقتدرانه پليس با مخلان نظم و امنيت و کساني که بخواهند آرامش شهروندان را برهم زنند را از اولويت هاي انتظامي اين شهرستان است.

وي افزود: در اين راستا طرح پاک سازي نقاط آلوده و جرم خيز و نيز برخورد با خرده فروشان مواد مخدر با هماهنگي مقام قضايي به صورت مستمر در اين شهرستان اجرا و طي 15 روز گذشته اين طرح با شدت بيشتري در اين شهرستان اجرا شد.

اين مقام انتظامي بيان داشت:دراين طرح پس از شناسايي تعدادي از منازل خرده فروشان موادمخدر، ماموران اقدام به بازرسي از منازل آنان كرده و ضمن دستگيري 7 نفر خرده فروش موادمخدر و 4 نفر معتاد پرخطر در بازرسي از منزل آنان 157 گرم شيشه و مقاديري ترياک را کشف كردند.

سرهنگ نوري در ادامه از توقيف يک دستگاه خودرو کاميون حامل خيار خبر داد و اظهار داشت: در بازرسي به عمل آمده از خودرو موصوف نيز 2 کيلوگرم ترياک کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين در خاتمه دستگيري 5 نفر سارق منزل، موتورسيکلت و خودرو و همچنين توقيف 38دستگاه خودرو و 59 دستگاه موتورسيکلت متخلف را از ديگر اقدامات انتظامي شهرستان در راستاي اجراي طرح موصوف برشمرد.


دستگيري متهمین در اسدآباد

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد از دستگيري 49 نفر متهم در نتيجه اجراي طرح هاي انتظامي در هفته جاري خبر داد.

سرهنگ "داود علي بخشي" بيان داشت: در پي استمرار اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به ويژه منطقه اي که با هدف ناامن کردن محلات جرم خيز، پاکسازي نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان انجام مي شود، يگان هاي انتظامي شهرستان اسدآباد با بهره گيري از توان و امکانات موجود به اجراي طرح هاي مربوطه پرداختند.

وي افزود: در راستاي اجراي اينگونه طرح ها، پليس به توفيقات و کشفيات چشمگيري از جمله کشف مواد مخدر، دستگيري معتادين تابلووخرده فروش و سارق،جمع آوري اقلام ضدفرهنگي و تجهيزات ممنوعه و همچنين توقيف وسائط نقليه مزاحم و متخلف دست يافت.

اين مقام انتظامي ادامه داد:علاوه بر جمع آوري تعداد چشمگيري اقلام ضد فرهنگي و ممنوعه، تعداد 7نفرسارق، 23نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر، 7نفر مجلوب بهمراه 12 نفردر حوزه هاي مختلف جرائم دستگير و مقدار 11کيلو و 130گرم انواع مواد مخدر به همراه تعداد 221 هزار و 600 نخ سيگارخارجي قاچاق کشف و تعداد 53دستگاه وسائط نقليه مزاحم و متخلف توقيف و روانه پارکينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد در خاتمه ضمن قدرداني از همکاري خوب شهروندان با پليس در راستاي اجراي طرح هاي انتظامي، خواستار اعلام موارد مشکوک محلات خود از طريق فوريت هاي پليسي 110 شد.


مزاحم تلگرامي در دام پليس

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري فردي که در تلگرام براي شهروند همداني مزاحمت ايجاد کرده بود ،خبر داد.

سرهنگ اميني با اعلام اين خبر افزود: درپي مراجعه شهروندهمداني و در دست داشتن مرجوعه اي قضايي مبني بر مزاحمت و فحاشي در تلگرام به وي، موضوع ضمن تشکيل پرونده در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

رييس پليس فتاهمدان در ادامه گفت:بنابر اظهارات شاکيه،شخصي ناشناس طي يک هفته با ارسال مطالب توهين آميز و فحاشي و تهديد کردن ،براي وي مزاحمت ايجاد کرده است.

اين مقام انتظامي افزود: با انجام اقدامات فني و با بکارگيري شگردهاي خاص پليسي شخصي با هويت معلوم شناسايي و پس از کسب دستور از مقام قضايي دستگير شد.

وي تصريح کرد: متهم در بازجويي هاي فني به عمل آمده ابتدا هرگونه ارتباط خود را با قضيه انکار ولي پس از رويارويي با ادله و مستندات انکار ناپذير رايانه اي لب به اعتراف گشود .

رئيس پليس فتا همدان در پايان ضمن بيان اين مطلب که مزاحمت اينترنتي جرم محسوب مي شود و با مجرمين به شدت برخورد قانوني صورت خواهد گرفت، از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سريعا به قسمت گزارشات مردمي سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir يا با شماره تلفن 2182675 در ميان بگذارند.


رد رشوه مامورین پلیس

مامور وظيفه شناس پليس شهرستان همدان دست رد بر رشوه راننده متخلف زد.

سرهنگ "پژمان قويمي"فرمانده انتظامي شهرستان همدان با اعلام اين خبر گفت: شب گذشته اکيپ گشت يگان امداد اين فرماندهي در حين گشت زني به راننده و سرنشين يك دستگاه خودروي پژو پارس مشكوك شده و اين خودرو را بازرسي كردند.

وي افزود: با بررسي وضعيت راننده خودرو مشخص شد که فاقد هر گونه مدارک هويتي مي باشد که راننده متخلف خودرو جهت گريز از مجازات قانوني، پيشنهاد 500 هزار ريال رشوه به مامور پليس شهرستان را مي دهد که با صحت عمل اين مامور وظيفه شناس، رشوه پيشنهادي رد و خودرو به پارکنيگ منتقل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان با بيان اينكه متهم با تشكيل پرونده و صورتجلسه پيشنهاد رشوه، به مقام قضائي معرفي شد، از مردم خواست هرگونه انتقاد، پيشنهاد، تقدير و... در خصوص عملكرد پليس همدان را با مرکز نظارت همگاني ناجا (197) در ميان بگذارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار