بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد»،«تکذیب یک توهین جنجالی»،«واکنش ظریف به نتایج انتخابات»،«آیت‌الله مکارم: مردم معتدلین طرفین را پذیرفتند»،«خودکشی کارمند خانم شهرداری تهران»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 02 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

برگزاری امتحان برای فرمانداران و بخشداران قبل از انتخابات

مقیمی معلون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه ما به فرمانداران توصیه کردیم که قانون انتخابات را مطالعه کنند افزود: ما در دو مرحله از فرمانداران و بخشداران آزمون گرفتیم تا از تسلط آنها بر قانون انتخابات مطمئن شویم.این اظهارات مقیمی در ایسنا منتشر شده است.


در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد

جهانگیر رییس سازمان زندانها در پاسخ به سئوالی در خصوص زندانیان سیاسی گفت: در کشور ما زندانی سیاسی به تعریفی که در زندان های جهان ارائه می شود وجود ندارد. ما تعداد ناچیزی زندانی امنیتی داریم. یعنی کسانی که امنیت کشور را به خطر انداخته اند و بحث هایی مثل ناامن کردن جامعه، اغتشاش و مسائل ضد امنیتی را شامل می‌شود. هر چند آمار این عده از زندانیان بسیار ناچیز است.این اظهارات در ایسنا منتشر شده است.


بازداشت یک تبعه آمریکایی به اتهام صادرات به ایران

مقامات آمریکا یک تبعه این کشور را به اتهام صادرات غیرقانونی به ایران بازداشت کرده‌اند که قرار است به زودی در دادگاه حاضر شود.وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد:‌ اردال کیویومکو 44 ساله به اتهام صادرات پودر کوبالت نیکل به ایران که گفته می‌شود در فعالیت‌های هسته‌ای و فضایی کاربرد دارد بازداشت شده است.وی که یکی از مقامات اجرایی ارشد در شرکت بین المللی گلوبال متالوژی است متهم شده که این پودر خطرناک را با هدف پنهان کردن مقصد نهایی‌اش به ترکیه صادر کرده که از آنجا قرار بوده است به ایران برود. این تبعه آمریکایی در صورت اثبات اتهاماتش ممکن است به حبس تا 20 سال و جریمه نقدی بالغ بر یک میلیون دلار محکوم شود.طبق قوانین آمریکا صادرات چنین پودری به ایران بدون مجوز دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه داری ممنوع است.این خبر توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده است.


ادعای مولاوردی حیثیت استان ما را از بین برد

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهار نظر اخیر معاون زنان رئیس جمهور مبنی بر وجود روستایی در استان سیستان و بلوچستان که تمام مردان آن اعدام شده‌اند گفت: من هیچ اطلاعی ندارم و نمی‌دانم خانم مولاوردی این اطلاعات را از کجا آورده است.وی افزود: در همین راستا نامه‌ای را برای رئیس جمهور خواهم نوشت، چرا که باید مشخص شود خانم ملاوردی با چه اسنادی این مصاحبه را انجام داده‌اند.نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: این مصاحبه حیثیت استان سیستان و بلوچستان را از بین می‌برد و بسیاری از مردم به دفتر ما زنگ می‌زنند و اعتراض می‌کنند که با چه اسنادی این مسئله بیان شده است.شهریاری گفت: این مسئله را علاوه بر مجلس، از طریق شورای عالی فرهنگی انقلاب هم پیگیری خواهیم کرد.این سخنان شهریاری در سایت دانا منتشر شده است.


«صدای ملت» نتواست صدای خود را به مردم برساند

سرلیست فهرست انتخاباتی «صدای ملت» گفت: مشی سیاسی «صدای ملت» روشن است و چندین بار هم بر آن تاکید کردیم اما به نظر می‌رسد، آن‌چنان که باید شناخته‌شده نیست.علی مطهری با تاکید بر این‌که نامزدهای «صدای ملت» در انتخابات به موفقیت نسبی دست یافتند، ‌اظهار داشت: بسیاری از نامزدهای «صدای ملت» از رتبه ۶۰ به بعد، در رتبه‌های خوبی قرار گرفتند و رای آوردند.او در توضیح علت شکست «صدای ملت» در انتخابات مجلس، گفت: «صدای ملت» امکانات اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را به این لحاظ که اساساً بتواند صدای خود را به‌درستی به مردم برساند، در اختیار ندارد.نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: ‌ به هر حال تبلیغات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مقایسه با «صدای ملت» به مراتب بیشتر بود اما در مجموع نسبت به امکاناتمان آرای خوبی را به دست آوردیم.مطهری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا علت این شکست، نامشخص بودن مشی سیاسی این جریان است، گفت: مشی سیاسی «صدای ملت» روشن است و چندین بار هم بر آن تاکید کردیم اما به نظر می‌رسد، آن‌چنان که باید شناخته‌ شده نیست.این سخنان مطهری در گفتگو با ایلنا بیان شده است.


جلسه ویژه جامعه روحانیت مبارز درباره توهین شجونی

شنیده‌ها حاکی از آن است که جامعه روحانیت مبارز قصد دارد در جلسه هفتگی خود نشست ویژه‌ای در خصوص اظهارات اخیر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز داشته باشد. وی روز گذشته در واکنش به شکست اصولگرایان در انتخابات تهران، گفته بود: دلیل چنین اتفاقی مشخص است. تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است و رای آوری این افراد نیز نشان دهنده همین مساله است.این ادعا توسط سایت رویداد 24 مطرح شده است.


۱۵ «مصباح» جدید وارد خبرگان شدند

احمد امیرآبادی نماینده اصولگرا و نفر اول انتخابات مجلس در قم می گوید: ما قم هستیم. این ها را خوب می شناسیم. درست است که آیت الله مصباح و آیت الله یزدی نتوانستند به خبرگان راه یابند، ولی فکر می کنم 10، 15 تا آیت الله مصباح و یزدی وارد مجلس خبرگان شدند. افرادی مثل آیت الله میرباقری و موسوی و خود آیت الله توکل. آیت الله شاهرودی. خیلی از این بابت نگرانی نداریم.این سخنان امیرآبادی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو بیان شده است.


اصولگرایان به احمدی‌نژاد باز خواهند گشت

محمدعلی آهنگران نوشت: انتخابات هفتم اسفند نود و چهار به تحقیق تکرار انتخابات بیست و چهار خرداد نود و دو بود. با نتیجه ای که در انتخابات اخیر مجلس شورا و مجلس خبرگان بدست آمد باید انتظار داشت اصولگرایان دوباره به احمدی نژاد روی خوش نشان دهند و او را با سلام و صلوات و فرش قرمز به ساحت سیاست بازگردانده سخنرانیهای غلاظ و شداد خویش را در رد و نفی جریان انحرافی فراموش کنند و خویش را بار دیگر بر شاخه شکسته احمدی نژاد بیاویزند. اگر اصلاح طلبان و اعتدالگرایان پشت دولت روحانی را خالی کنند و ساز مخالف بزنند و دلایل پیروزی امروز خویش را فراموش کنند و اقدامی در جهت پاسخگویی موثر به مطالبات مردم انجام ندهند منتظر باشید که شکست خوردگان امروز ، فردا با احمدی نژادی بازسازی شده به صحنه بیایند و فردای انتخابات ریاست جمهوری نود و شش را در میدان ولی عصر جشن بگیرند.این مطلب در سایت نظرنیوز منتشر شده است.


آیا زن انسان است؟!

در پی اعلام برگزاری دوره‌ای در آکادمی آموزش و مشورت‌های عربستان با عنوان "آیا زن انسان است؟!”، جنجال گسترده‌ای در میان فعالان پایگاه‌های اجتماعی به پا شده و این دوره واکنش‌ها و خشم مردم را برانگیخته است.فعالان پایگاه‌های اجتماعی تصویری از تبلیغ دوره ارائه شده توسط آکادمی آموزش و مشورت‌های عربستان را منتشر کردند که این دوره آموزشی نام "آیا زن انسان است؟” دارد و فهد الاحمدی، یک مربی، اداره این دوره را برعهده دارد.این تبلیغ جنجال گسترده‌ای را برانگیخته است و برخی آن را اهانت آشکار به زن می‌دادند.کاربران اجتماعی نیز مخالفت خود را با عنوان این دوره آموزشی ابراز و آن را اهانت به زن و بی احترامی به او به شمار آورده‌اند؛ برخی دیگر نیز طرح این سوال و صاحب این دوره آموزشی را به باد تمسخر گرفتند.واکنش‌ها این دانشگاه را واداشت تا توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


یش‌بینی یک نماینده از ترکیب هیات‌رییسه مجلس دهم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً لاریجانی رئیس مجلس بعد خواهد بود، عارف و تاجگردون را گزینه‌های نایب رئیسی مجلس دهم عنوان کرد.این اظهارات را سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفتگو با ایسنا مطرح کرده است.


ترس بن لادن از کارگذاشتن ردیاب در دهان همسرش در ایران!

سازمان اطلاعات ملی آمریکا یکی دیگر از نامه های شخصی اسامه بن لادن سرکرده ترور شده گروه القاعده را منتشر کرد.بن لادن در این نامه برای همسرش نوشت: خبردار شدیم که به یک دندانپزشک در ایران مراجعه کرده ای و نگران هستی که این دندانپزشک در دهان تو ردیاب گذاشته باشد. بهتر است جزئیات ماجرا را برای من ارسال کنی. بگو در کدام بیمارستان و به وسیله چه کسی مداوا شده ای؟ بن لادن در این نامه خطاب به همسرش نوشته است: "همانطور که قبلا هم گفتم ممکن است ایرانی ها در دهان تو ردیاب گذاشته باشند. این ردیاب به اندازه یک دانه کوچک است و با آمپولی بزرگتر از آمپول های معمولی کار گذاشته می شود."در بخش دیگری از این نامه دست خط بن لادن دیده می شود. او نوشته مبلغی در حدود 29 میلیون دلار برای "جهاد در راه خدا" در سودان اختصاص یافت.در ادامه این نامه، بن لادن توضیح داده است که این پول کجا و چگونه به مصرف برسد.در نامه دیگری به تاریخ 15 اوت سال 2008 بن لادن از پدرش خواسته در صورت مرگش از همسر و فرزندان وی مراقبت کند.این گزارش در باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است.


روایتی جالب از سفر فرزند رهبر انقلاب به مشهد

پرواز که نشست منتظر بودیم درهای هواپیما باز شود میان مردم حاج آقا مجتبی پسر آقا را دیدم که آقای بروجردی هم کارشان بودند. میان مردم پیاده شدند فکر کنم خیلی ها کنجکاو بودند ببینند که آیا ایشان با خودروی اختصاصی پاویون می روند یا نه. با شناختی که داشتم می دانستم جوابش چیست اما چون فاصله داشتیم این جواب را شخصا ندیدم. درهای اتوبوس که باز شد تا پیاده شویم من و خیلی های دیگر جواب را دیدیم ایشان هم بین مردم از اتوبوس پیاده شدند. حالا دیگر من هم کنجکاو شده بودم ببینم ایشان کجا و با چه خودرویی سوار می شود. به پائین پله ها که رسیدند آقای بروجردی از ایشان جدا شد چون خودروی پلاک قرمز وی پایین پله ها منتظر بود. از نظر من طبیعی بود که حاج آقا مجتبی هم همانجا سوار خودرو شود یعنی اگر من جای ایشان بودم چنین عمل می کردم اما دیدم ایشان رفت سمت جایی که خودروهای عادی می آیند مسافران شان را پیاده می کنند و مردم سوار تاکسی می شوند. فردی که کنار ایشان بود و من فکر می کردم محافظ است با علاقه و شوری ویژه در حالیکه مصافحه می کرد از ایشان خداحافظی کرد تازه فهمیدم شخصی از مردم است که فرصت را غنیمت دانسته و خیلی راحت هم کلام فرزند رهبر انقلاب شده.حاج آقا مجتبی بعد از خداحافظی با وی جایی که همه مسافرانشان را پیاده و سوار می کنند، سوار خودروی پژو 405 بدون شیشه دودی شد و رفت و من با خود گفتم بیخود نیست که هیچ کس برای مردم، "آقا" نمی شود چون هیچ کس مثل "آقا" و تربیت شدگان توسط ایشان مردمی نمی شود."این مطلب توسط محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان نوشته شده است.


تکذیب یک توهین جنجالی

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی تصریح کرد: از قول بنده مطالبی در خصوص توهین به مردم تهران منتشر شده که شدیدا تکذیب کرده و تاکید می‌کنم که هیچ وقت به مردم تهران توهین نکرده و این کار را خلاف ادب و اخلاق اسلامی می‌دانم و نسبت دروغ داده‌اند. این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.


واکنش ظریف به نتایج انتخابات

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم قدردانی و تشکر از خدمات و تلاش‌های خبرنگاران رسانه‌های گروهی در پرونده هسته‌ای و حوزه سیاست خارجی در ٢ سال گذشته با ذکر این نکته که مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات هفتم اسفند باعث شدند که با شور و نشاط قدم به سال جدید بگذاریم و با بیان اینکه خوشحالم از اینکه هر روزنامه‌ای از هر جناحی را که می‌خوانم از انتخابات اعلام پیروزی می‌کنند و همه خوشحال هستند، ادامه داد: خدا پدر مردم را بیامرزد که همه را خوشحال کردند. این خبر را ایسنا منتشر کرده است.


انجام طولانی‌ترین پرواز جهان

سرانجام، رکورد طولانی‌ترین پرواز غیرنظامی جهان شکسته شد.هواپیمای A380 خطوط هوایی امارات که از دوبی حرکت کرده بود، در اوکلند نیوزیلند بر زمین نشست تا رکورد طولانی‌ترین پرواز جهان شکسته شود. این پرواز 14 هزار و 200 کیلومتر است.رکورد قبلی مربوط به هواپیمایی استرالیا با 13800 کیلومتر - از سیدنی تا بوستون آمریکا - بوده است. «شفقنا» به نقل از فرانس 24 این خبر را منتشر کرده است.


خودکشی کارمند خانم شهرداری تهران

شب گذشته یکی از کارمندان خانم شهرداری منطقه 13 تهران در ساختمان شهرداری دست به خودکشی زد.هنوز علت این حادثه دلخراش مشخص نشده است و شهردار منطقه نیز تلفن همراهش را پاسخگو نیست.برخی منابع آگاه در شهرداری منطقه 13 به خبرنگار ما اعلام کردند: این خانم به نام "ه" شب گذشته ساعت 19:30، پس از اینکه که از اتاق مدیرش بیرون آمد،‌ از طبقه دوم ساختمان شهرداری خودش را به پایین پرتاب کرد.به گفته این منابع غیر رسمی، زن جوان که شوهرش نیز در شهرداری تهران فعالیت می‌کند به دلیل مشکلات کاری دست به این اقدام هولناک زده است.گفته می‌شود، شوهر این فرد نیز در شهرداری مشغول به کار است که تاکنون صحبتی در این خصوص نکرده است. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


وعده روحانی به لاریجانی

محمدرضا پور ابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در گفت وگویی گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان اسفند کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق به پایان برسد و بعد از تعطیلات نوروز کار بررسی بودجه در صحن مجلس آغاز شود. پور ابراهیمی بیان کرد: رئیس جمهور به رئیس مجلس این قول را داده است که تا چند روز آینده لایحه دو دوازدهم بودجه برای دخل و خرج در ماه های فروردین و اردیبهشت 95 را به مجلس ارائه دهد که در این صورت دولت برای پرداخت هایش در دو ماه نخست سال آینده مشکلی ندارد. این مصاحبه توسط نامه نیوز منتشر گردیده است.


واکنش غرضی به نتایج انتخابات

«در انتخابات 7 اسفند ماه، با پدیده ای که من بر آن نام سونامی لیست ها می گذارم مواجه شدیم. این لیست ها همچون یک سیل بزرگ آمدند و همه منفرد ها را با خود بردند.»محمد غرضی با بیان این مطلب در مورد انتخابات 7 اسفند گفت: سونامی لیست ها منجر به یک نوع انحصار در رقابت ها شد. به این شکل که تنها دو لیست بزرگ با هم به رقابت پرداختند و باقی اشخاص و حتی گروه ها و لیست های کوچک تر از رقابت محروم شدند. این امر یک نوع انحصار طلبی در انتخابات است.این نامزد انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته همواره رسم بر این بود که در جمهوری اسلامی اشخاص از حق انتخاب خود و داشتن رقابت بین نامزد های مختلف استفاده می کردند. اما این دفعه این لیست ها بودند که حق انتخاب شدن را از اشخاص منفرد گرفتند. این امر به ضرر اشخاص تمام شد.انتخاب این گفت و گو را منتشر کرده است.


در ماجرای تفنگداران متجاوز آمریکا را خوار کردیم
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع فرماندهان و رزمندگان ستاد منطقه چهارم ثارالله(ع) نیروی دریایی سپاه در عسلویه با اشاره به ماجرای دستگیری تفنگداران دریایی آمریکایی در آبهای ایران از خوار شدن دشمن قسم‌خورده ایران سخن گفت. وی با اشاره به ظرفیت‌های دفاعی ایجاد شده و ماجرای دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی، گفت: امروز دشمنان به قدرت شما اذعان و اقرار می‌کنند و کاری که شما در خلیج فارس انجام دادید دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی را خوار و ذلیل کرد و فرقی نمی‌کند که این اتفاق در کدام منطقه صورت گرفت، اگر حادثه مشابهی در منطقه شما هم رخ دهد شما نیز همان کاری انجام خواهید داد که همکارانتان در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه انجام دادند. سخنان فرمانده سپاه توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.


مصباح یزدی: نباید از ملامت مردم ناراحت شد
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طی سخنانی در همایش «عمار‌های ولایت»با اشاره به آیه «ولا یخافون لومه لائم» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل که بیشترین نقش را در بازداشتن مبلغ از انجام وظیفه ایفا می‌کند، ملامت و سرزنش از ناحیه دوستان است. بسیاری از دوستان در قالب دلسوزی، فرد را به خاطر داشتن چنین هدف والایی سرزنش می‌کنند؛ البته افراد در این مقام متفاوت هستند؛ برخی با اندک ملامتی از راه بر می‌گردند و عده ای سرسخت‌تر و پایدارترند مصباح یزدی افزود: بنده مصادیق فراوانی در طول تاریخ انقلاب سراغ دارم که افراد وظیفه شان را می‌شناختند اما انجام وظیفه نکردند تا مبادا از سوی دوست، خانواده، هم‌حزبی و ... مورد ملامت قرار گیرند. استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی تصریح کرد: هر کس می‌خواهد ولی واقعی اهل بیت (ع) و مبلغ راستین اسلام باشد، نباید از ملامت مردم ناراحت شود ولو آنکه همه مردم شعار مرگ بر او را سر دهند و از طرف دیگر نیز نباید تشویق همه مردم او را خوشحال کند ولو آنکه همه شعار زنده باد برای او سر دهند؛ بلکه تنها و تنها باید ببیند نظر خدا و قرآن در این‌باره چیست. هر کجا خدا اعلام حرکت کرد، حرکت و هر کجا اعلام توقف کرد، بایستد و از احدی نترسد. پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مصباح یزدی این سخنان را منتشر کرده است.


ورود قطعی 13 قاضی به مجلس
غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری تهران از ورود قطعی 13 قاضی به مجلس خبر داد. رییس کل دادگستری استان تهران با تبریک به برگزیدگان انتخابات که توانستند رای و اعتماد مردم را جلب کنند، تصریح کرد: در وهله اول باید از مقام عظمای ولایت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که الهام بخش این حرکت عظیم بودند تشکر کنیم و تبریک ویژه‌ای هم به همکاران قضایی که جزء منتخبین مردم بودند و راهی خانه ملت و مجلس شورای اسلامی شدند عرض کرده که حسب اطلاعات واصله تعداد 13 نفر از قضات بطور قطعی انتخاب و تعدادی نیز به دور دوم راه یافتند. خبرگزاری ایسنا گزارش این نشست را منتشر کرده است.


اعتماد مردم به صدا و سیما
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما از اعتماد مردم به صدا و سیما خبر داده است. جعفر عبدالمالکی در نشست خود گفت: این آمار در سطح ملی در سال 90 شش روز قبل از انتخابات 64/2 درصد ‌و دو روز قبل از انتخابات 58 درصد بوده است؛ در حالی که در سال 94 شش روز قبل از انتخابات 71/2 درصد و دو روز قبل از انتخابات 67 درصد بوده است.

دستگیری متهم سگ کشی در اردبیل
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از دستگیری متهم سگ کشی در شهرستان بیله سوار در شمال استان خبر داد.  سیدرضا موسوی افزود: این متهم اقدام به آزار و اذیت چند قلاده سگ که در حال جفت گیری بودند کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود. وی گفت: از صداهای موجود در این فیلم مشخص شد که این آزار و اذیت سگ ها در یکی از شهرستان های اردبیل اتفاق افتاده و با تحقیق و تفحص مسببان این ماجرا شناسایی شدند. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


ادعاها و صحبت‌های عجیب و رکیک قاضی‌پور
روزنامه «قانون» در این گزارش، قسمت‌هایی از صحبت‌های «نادر قاضی‌پور» را منتشر کرده و از وی بخاطر این اظهارات به شدت انتقاد کرده است. در پایان این گزارش آمده که قاضی‌پور چنین اظهاراتی را تکذیب کرده و این در حالی است که روزنامه قانون نوشته که فیلم این اظهارات موجود است. در بخشی از این گزارش چنین می‌خوانیم: وی د‌ر اد‌امه با توهین به نامزد‌هایی که برای انتخابات اعلام حضور کرد‌ه‌بود‌ند‌ می‌گوید‌: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! ... مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟!قاضی پور د‌ر اظهاراتی شنیع و خلاف شرع و عرف می‌گوید‌:« شیخ قد‌رت‌الله علیخانی نمایند‌ه قزوین بود‌، قزوینی است، د‌ر مجلس همه از او می‌ترسند‌ به یکی از نمایند‌ه‌های همشهری ما که قد‌ کوتاهی هم د‌اشت گفته بود‌ بیا ببرمت یک شب مهمان من باش. یک روز رفته بود‌م جایی، گفتم شیخ کجاست؟ گفتند‌ د‌ستشویی، من هم رفتم د‌ستشویی، د‌ید‌م همه جا را شسته و د‌ستمال کاغذی گذاشته چون وسواس د‌ارد‌، خم شد‌ وضو بگیرد‌ که (...) بعد‌ غش کرد‌ افتاد‌ روی زمین، د‌ر را باز کرد‌م د‌ید‌م 20 نفر به خاطر سر و صد‌ای ما پشت د‌ر آمد‌ه اند‌. گفتم حاج آقا کمین زد‌ه بود‌ کمین خورد‌!یک هفته به مجلس نیامد‌. بعد‌ از یک هفته که مرا د‌ید‌ سر و صد‌ا کرد‌ و نمایند‌گان د‌ورش جمع شد‌ند‌. پهلویش را باز کرد‌ گفت بیایید‌ ببینید‌ این فلان فلان شد‌ه چه بلایی سر من آورد‌ه است! ببینید‌ کبود‌ شد‌ه است. گفتم حاج آقا آن جای د‌یگرت را هم نشان بد‌ه! مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد‌ بفرستید‌؛ حد‌اقل کاری هم نکند‌ آن یکی کار را بتواند‌ بکند‌!  گزارش را روزنامه قانون منتشر کرده است.


آیت‌الله مکارم: مردم معتدلین طرفین را پذیرفتند
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: اکنون نوبت تلاش برای حل مشکلات است، انتخابات با استقبال پرشور مردم و نظم و آرامش کامل پایان یافت و ملت از این آزمون تاریخی سربلند بیرون آمد. به گزارش تابناک قم، وی برای حفظ این نعمت رعایت اموری را لازم دانست و گفت:  نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی برخلاف آنچه برخی می پندارند کاملا به سود کشور و نظام است، زیرا مردم به عنوان ملتی هوشیار معتدل‌های طرفین را پذیرفته‌اند و به نظر می‌رسد مجلس آینده مجلسی متوازن، متعلق به همه جناح‌ها و تأثیرگذار است. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی بد اخلاقی ها تاکید کرد: به فرض نارضایتی فرد یا گروهی از نتیجه اما همه باید بعد از انتخابات به آرا احترام بگذارند. طعنه زدن گروه ها به همدیگر سزاوار نیست، جشن گرفتن درست نیست این کارها فاصله ها را بیشتر می کند و کینه هایی بوجود می آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :