فروش مانتوهای شیشه ای در همدان / لباس های نامتعارف سنخیتی با فرهنگ دارالمومنین دارد؟

در آستانه سال جدید رواج مدل‌های غربی، فروش مانتوهای بدون دکمه، ساپورت، عرضه مانتوهای کوتاه و تنگ مد شده ، اخیرا نیز پای مانتو های شیشه ای به بازار همدان باز شده است.
کد خبر: ۱۹۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 11 March 2016

هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری زدن به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم.

به گزارش تابناک همدان؛ اغلب مانتوهایی که در بازار به فروش می‌رسد، یا دکمه ندارد و فقط با یک بند بسته می‌شوند و یا یقه‌شان به حدی باز است که فقط با پوشیدن مقنعه می‌شود پوشش اسلامی را تا حدودی رعایت کرد.

اخیرا نیز پای پوشاک جدیدی به پاساژهای همدان باز شده است، پوشاکی که به مانتو شیشه ای معروف است.

همانطور که از اسم این نوع البسه مشخص است، این مانتو ها از جنس هایی تهیه شده اند که پوششی ندارد، بهتر بگوییم مانتو هایی هستند از نوع بدن نما.وفور این گونه لباس‌های غربی که هیچ سنخیتی با فرهنگ جامعه دینی ما ندارد، شرایط انتخاب لباس را برای زنان سخت تر کرده است.

شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است پوششی که علی رغم ترجمه آن هیچ حفاظتی برای شخص مصرف کننده ندارد و حتی جذاب تر از برهنگی برای افراد است.

مساله حجاب یکی از دستورات و سفارشات مكرر دین مبین اسلام است که رعایت و حفظ آن از واجبات دینی است و بيشترين خير و سعادت بشري در آن نهفته است، وقتی زن پوشش نامناسب به تن می کند و در اماکن عمومی حاضر می شود و به راحتی خود را تبدیل به نمایشگاه متحرکت می کند که بابت آن حتی سودی هم عایدش نمی شود به دیگران القا می کند که وی زیباتر و جذاب تر از دیگران حتی همسران شما در جامعه است.

غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان بارها به پوشش نامناسب برخی افراد اشاره کرده و گفته: اوضاع نامناسب پوشش برخی از افراد نشانه ظهور فساد فرهنگی در زندگی‌های امروز است.

آن طور که به نظر می‌رسد، تولید مانتوهای تنگ و کوتاه با آستین‌های کوتاه در حالی صورت می‌گیرد که هیچگونه نظارتی از سوی مراجع ذیصلاح نیست، بنابراین در بازاری که فروشندگان به دنبال سود بهتری هستند، بدون تردید سراغ تولید کننده ای می‌روند که مدل مانتوهایی را تولید ‌کند که از استقبال عمومی بیشتری برخوردار است.

باید مسئولان فرهنگی بتوانند با برنامه های فرهنگی مناسب جلوی این رویه نگران کننده را بگیرند و نظارت بیشتری را بر بازار اعمال کنند.

با این وجود که در شهر دارالمومنین همدان خرید و فروش لباس های غیر اسلامی امری عادی است و آمران به معرف و ناهیان منکر نیز در این زمینه کوتاهی کرده اند، اما هستند بانوانی که به دنبال پوشاک اسلامی هستند و هر لباسی را مناسب شان و جایگاهشان نمیدانند.

متاسفانه پایین بودن کیفیت و نبود تنوع در لباس های اسلامی از مشکلاتی است که خرید این نوع لباس ها را غیر ممکن کرده است.

پوشش نامناسب زنان و دختران ما که امروزه با رواج مانتوهای بدون دکمه بدپوششی خود را بیشتر نمایان کرده است ، نتیجه پایین بودن کیفیت و نبود تنوع در لباس های اسلامی است.

البته نمایشگاه های متنوعی نیز در این زمینه برگزار شده تا مرهمی باشد بر دل افرادی که به پوشش اسلامی پایبند هستند، اما متاسفانه این نمایشگاه ها بیشتر جنبه ی بی بند و باری را ترویج میدهد تا پوشش اسلامی.

به هرحال باید فکری به حال مراکز عرضه لباس های غیر اسلامی و کیفیت و تنوع این نوع پوشاک شود همچنین بهتر است، فرهنگ زیبایی را با لباس های اسلامی ترویج داد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار