طی هفته‌ای که گذشت دستگاه قضا با خبرهای داغ و تازه‌ای از جمله صدور کیفرخواست برای 22 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان صدور حکم اعدام بابک زنجانی و متهمان نفتی، پرونده اسیدپاشی، دستگیری رئیس یکی از ادارات دولتی و... روبه‌رو بود.
کد خبر: ۱۹۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 11 March 2016
به گزارش تابناک رضوی به نقل از میزان، حقوق قضا طی هفته‌ای که گذشت با اخبار تازه و داغی همراه بود،  از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته، صدور کیفرخواست برای 22 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان صدور حکم اعدام بابک زنجانی و متهمان نفتی، دستگیری رئیس یکی از ادارات دولتی شهرستان پردیس، پاسخ های  معاون اول قوه قضاییه به موضوع ممنوع التصویری رییس جمهور اسبق، صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای عامل آزار و اذیت یک سگ شکاری در شهرستان کلاله، کشف یک کارگاه تولید پایت در جاجرود، ابلاغ بخشنامه مرخصی نوروزی به زندانیان، پرونده عامل اسیدپاشی در آرایشگاه زنانه سمنان، صدور کیفرخواست برای 22 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان و... بود.
 
*بابک زنجانی به اعدام محکوم شد

 
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور حکم پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی در دادگاه بدوی خبر داد و گفت: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسد فی الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.
 

وی ادامه داد: علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی ( شرکت ملی نفت ایران ) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شده است.
برای مشاده مشروح جلسات دادگاه زنجانی اینجا مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها از پرونده پدیده شاندیز، موسسه ثامن الحجج، تخلفات انتخاباتی، مرتضوی و بقایی اینجا کلیک کنید.
 
*ابلاغ بخشنامه مرخصی نوروزی به زندانیان
 
اصغر جهانگیر از اعطای مرخصی نوروزی زندانیان خبرداد و گفت: به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و به درخواست سازمان زندان ها از ریاست محترم قوه قضائیه و با توجه به سیاست های قوه قضائیه مبنی بر حمایت از خانواده های زندانیان، و با موافقت معظم له بخشنامه نحوه اعطای مرخصی نوروزی از سوی حضرت آیت الله آملی لاریجانی صادر و ابلاغ شد.
 
 این بخشنامه در دو بخش زندانیان محکوم به حبس و زندانیانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می برند به مدت ۱۵ روز صادر شده است. برای مشاهده جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.
 
*پاسخ های روشن معاون اول قوه قضاییه به موضوع ممنوع التصویری رییس جمهور اسبق
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه گفت: دستور دادستان تهران برای منع انتشار اخبار از رئیس جمهور اسبق، یک دستور قضایی است و حتی اگر مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نبود، این تصمیم قضایی بر اساس اختیار و وظایفی است که قانون به دادستان داده است و این دستور نیز کماکان به دستور خود باقی است و هرکسی که اعم از رسانه و یا غیررسانه تخلف کند، طبعا تحت تعقیب قرار می‌گیرد و با او برخورد می‌شود. برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.
 
جزئیات جدید از پرونده عامل اسیدپاشی در آرایشگاه زنانه

 
دادستان سمنان در تشریح جزئیات دستگیری عامل اسیدپاشی در یک آرایشگاه زنانه در سمنان گفت:  با تلاش شبانه‌روزی عوامل انتظامی شهرستان سمنان، متهم اسیدپاش آرایشگاه زنانه سمنان ظرف مدت کمتر از پنج روز از تاریخ وقوع جرم شناسایی  و دستگیر شد. در تحقیقات معموله نزد بازپرس که در دادسرا و حضور دادستان مرکز استان سمنان انجام شده، متهم اقرار و سرقت را انگیزه اقدام خود اعلام کرده است. برای مشاهده جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.
 
*کشف و ضبط کارگاه تولید پایپ در جاجرود

دادستان عمومی و انقلاب پردیس از کشف یک کارگاه تولید پایت (وسیله استعمال مواد مخدر شیشه و هروئین) خبر داد و گفت: روز گذشته در جریان بازدید از کارخانه‌های بخش جاجرود، یک کارگاه تولید پایپ کشف و مقادیر قابل توجهی از تولیدات این کارگاه ضبط شد. جزئیات خبر را اینجا ببینید.
 
*کیفرخواست عامل آزار و اذیت سگ شکاری در گلستان صادر شد
 
فردی که در اقدامی غیرانسانی سگ شکاری خود را به صورت  وحشیانه ای مورد آزار و اذیت قرار داده بود پس از دستگیری ، علت این اقدام را خوردن غذایش از سوی سگ اعلام کرد، این فرد پس از آزار و اذیت سگ شکاری خود با قرار دادن تصاویر آن در فضای مجازی، احساسات عمومی را جریحه دار کرد که با کمک پلیس فتا شناسایی، دستگیر و هم اکنون با صدور قرار قانونی در زندان به سر می‌برد.
 
رئیس کل دادگستری گلستان از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای عامل آزار و اذیت یک سگ شکاری در شهرستان کلاله خبر داد، برای این فرد قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است. پرونده در دادگاه جزایی درحال رسیدگی است که هنوز منتهی به صدور رای نشده است.
 
*دستگیری یکی از اعضای شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه خبر داد و گفت: برای این فرد به اتهام تبانی و اخذ رشوه پرونده تشکیل شده است، متهم با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات مورد نظر آنها را پیگیری کرده است.
 
*دستگیری رئیس یکی از ادارات دولتی شهرستان پردیس

 
دادستان عمومی و انقلاب پردیس از دستگیری رئیس یکی از ادارات دولتی شهرستان پردیس خبرداد و گفت: این فرد به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و پرونده وی در مرحله تکمیل تحقیقات قرار دارد. این فرد در زمانی که قصد اخذ رشوه داشت، در یک اقدام ضربتی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد  و پرونده نیز در مرحله تکمیل تحقیقات است.
 
*صدور کیفرخواست برای 22 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان


عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر روز سه شنبه در سومین همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران که با حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد،  اعلام کرد و گفت: همه مفسدان و خائنین بیت المال بدانند که دستگاه قضایی و قضات شریف این دستگاه مصمم هستند که دست های آلوده را از دامن جامعه پاک کنند و این سیاست دائمی و مستمری است. دادستان تهران در سومین همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران  در جمع خبرنگاران از صدور کیفرخواست برای 22 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد و گفت: به زودی پرونده این افراد به دادگاه ارسال می‌شود. برای مشاهده جزئیات خبر همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران اینجا کلیک کنید.
 
*کشف 839 کیلوگرم مواد مخدر طی یک عملیات مسلحانه
 

دادستان عمومی و انقلاب شهر کرمان از کشف 839 کیلوگرم مواد مخدر طی یک عملیات مسلحانه با یکی از باندهای بزرگ مواد مخدر در منطقه شهداد کرمان خبر داد و گفت: در این عملیات 216کیلوگرم هروئین،54.715کیلوگرم مرفین،396.160کیلوگرم حشیش و171.925 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شده است.
 
 این باند قصد انتقال و توزیع مواد مخدر از سمت مرزهای شرقی کشور به داخل و هچنین خارج از کشور را داشت که با هوشیاری دستگاه قضائی و فرماندهی انتظامی استان موفق به اجرای اهداف شوم خود نشدند.
 
*صدور ابلاغ قضایی برای 450 قاضی تعزیرات/ تصویب یگان نظامی ویژه سازمان تعزیرات

 
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم افتتاح سامانه جدید رسیدگی به مدیریت الکترونیکی پرونده های قضایی گفت: بعد از گذشت 11 ماه با یک کار فشرده حدود 450 نفر از همکاران در سازمان تعزیرات حکومتی که حائز شرایط قضاوت بودند براساس قانون قاچاق ماده 11 ارزیابی علمی و کارآمدی صورت گرفته و برایشان ابلاغ صادر کنیم.
 
*پاسخ دو سئوال دیروز رئیس جمهور در دادگاه علنی بابک زنجانی و شرکاء/آیا مسئولین دولتی حاضر در دادگاه گزارش جلسات را به روسای خود نداده‌اند؟!
 
رییس جمهور طی چند روز گذشته، در واکنش به حکم دادگاه بابک زنجانی گفت: می‌گویند به اعدام محکوم شده است. پول کجا رفت، اعدام که مشکلی را حل نمی‌کند ، چه کسانی حمایت کردند؟این در حالیست که اکثر افرادی که دادگاه علنی بابک زنجانی را در رسانه ها دنبال می کردند از شنیدن این سوالات رییس جمهور متعجب شدند چون جریان دادگاه علنی زنجانی به این دو سوال پاسخ های روشن و مستندی دارد. خبرگزاری میزان در این زمینه گزارش جامعی منتشر کرده که می‌توانید آن را اینجا بخوانید.
 
دو هفته پیش یک نوزاد سه روزه در بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا که پس از به دنیا آمدن به دلیل ابتلا به زردی در دستگاه قرار داده شده بود دچار سوختگی شد، دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده سوختگی نوزاد سه روزه در بیمارستان صومعه سرا گفت: طبق مستندات و مدارک نظریه پزشکی قانونی مبنی بر احتمال ابتلای نوزاد به یک بیماری عفونی صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار