زیرگذر جوادیه در فروردین ماه سال 1395 تحویل شهروندان خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 14 March 2016
علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، افزود: پروژه احداث زیرگذر جوادیه در مرحله نهایی عملیات عمرانی از قبیل اجرای روکش آسفالت، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و نصب قطعات بتنی تشکیل دهنده نما است و انشاءا... نیمه نخست فروردین ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مهندس جاوید ضمن قدردانی از شهردار منطقه 16 و همکاران آن منطقه در خصوص همکاری در تکمیل پروژه، با بیان آنکه احداث زیرگذر جوادیه ضمن برقراری ارتباط میان محلات موجود در پهنه‌های شمالی و جنوبی خطوط راه‌آهن، شرایط تخریب پل قدیمی جوادیه را فراهم ساخت، افزود: پل قدیمی جوادیه که حدود نیم قرن پیش احداث شده بود، نه با جنبه‌های زیباشناختی پل کابلی جوادیه هماهنگ بود و نه به دلیل تعارض با طرح توسعه راه آهن، ارزش مقاوم‌سازی و بهسازی داشت. به همین دلیل با اجرای پروژه فوق، یکی از قدیمی‌ترین پل های سواره رو شهر تهران جای خود را به زیرگذری ایمن برای تردد خودروها و همچنین رفت و آمد عابران پیاده داده است.

وی طول زیرگذر جوادیه را با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی 450 متر ذکر و اضافه کرد: عرض این مسیر حدود 30/8 متر می‌باشد که شرایط ایجاد دو لاین رفت و برگشت را تامین می‌کند و البته در قوس‌های مسیر به منظور فراهم کردن ایمنی تردد، اندکی افزایش عرض می‌یابد. این زیرگذر همچنین از پیاده‌روهایی در دو طرف برخوردار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه پل قدیمی جوادیه محل عبور کابل‌های برق 63 و 20 کیلوولت بود، یادآور شد در پروژه احداث زیرگذر جوادیه بیش از 120 متر شفت و گالری احداث شد تا شرایط برای جابجایی و رفع این مانع اجرایی فراهم شود.

وی خطوط راه آهن را مهمترین مانع اجرایی این پروژه دانست و افزود: اجرای یک مقطع 80 متری از دال بتنی زیرگذر منوط به جابجایی متناوب خطوط راه آهن بود که این مهم در نهایت با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و البته طی یک برنامه زمان‌بندی طولانی مدت، به صورت نوبتی صورت پذیرفت تا فضای لازم برای احداث شمع‌ها و دال بتنی زیرگذر فراهم شود.

گفتنی است رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن، به واسطه یک زیرگذر 80 متری مسقف، وارد یک زیرگذر ترانشه باز می شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است در آینده با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد یک زیرگذر 13 متری می‌گردد. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می‌کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به شمار می‌رود. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار