کد خبر: ۲۰۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 31 March 2016
وزیر راه و شهرسازی گفت: همه باید در توسعه شهر سهم مشخص داشته باشیم؛ در تهران سرمایه گذاری زیادی انجام شده و لازم است شهر را بسازیم اما نباید شهر با ساخت و ساز مورد سوداگری قرار گیرد و اگر سرمایه گذار دعوت می‌کنیم باید روش جذب داشته باشیم.

عباس آخوندی شب گذشته در دیدار با فعالان فرهنگی و نقش آفرینان توسعه شهر رشت و دست اندرکاران طرح باز آفرینی شهر رشت اظهار کرد: اگر قبول داریم شهر یک سازمان اجتماعی است باید محلی را به عنوان تالار گفت و گو تعیین کنیم تا در آن درباره مسائل شهری به راحتی گفت وگو کنیم.

وی با بیان اینکه چنین تالارهایی در کشورهای دیگر وجود دارد اما در ایران فاقد چنین تالارهایی هستیم، اضافه کرد: این تالار و جلسه امشب می‌تواند نمونه‌ای از تالار شهر باشد که در آن راجع به شهر فکر شود و با توجه به مفاهیم دینی ما مشورت نقش مهمی در رسیدن به موفقیت دارد.

آخوندی افزود: حس تعلق فرهنگی در ساختمان‌هایی که ارزش معنوی و میراثی دارند بیشتر است و می توان در شهرها با تبدیل بناهای تاریخی به تالار گفت وگو سبب مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهری شد.

وی با انتقاد از اینکه فضای گفت وگو و زبان گفت وگو نداریم، اظهار کرد: دولت ها تصویر بدی از خودش ایجاد کرده اند که شهر باید توسط دولت ساخته شود در حالی که شهر باید توسط مردم ساخته شود و دولت فقط باید فضای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را آماده کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آدم‌های شهر باید بتوانند با یکدیگر در مورد خود شهر گفت وگو کنند، چون زندگی در شهر جریان دارد و همین امر هزاران موضوع برای گفت وگو ایجاد می‌کند و این گفت وگو ها می تواند از بسیاری از مشکلات شهری که امروز شاهد آن هستیم جلوگیری کند.

آخوندی همچنین به بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: همه باید در توسعه شهر سهم مشخص داشته باشیم؛ در تهران سرمایه گذاری زیادی انجام شده و لازم است شهر را بسازیم اما شهر نباید با ساخت و ساز مورد سوداگری قرار گیرد و اگر سرمایه گذار دعوت می‌کنیم باید روش جذب داشته باشیم.

وی افزود: باید به این فکر کنیم که شهر را چگونه می سازیم که فرزندانمان برای زندگی در آن علاقمند باشند و خودشان شهر را برای زندگی انتخاب کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به مهاجرت‌هایی که به خارج از کشور صورت می‌گیرد،گفت: این موضوع با پول حل نمی‌شود بلکه با افزایش کیفیت زندگی حل می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار