عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:شهرداری تهران زنان کارتن خوابی را که جمع آوری کرده بود؛ دوباره در شهر رها کرد.
کد خبر: ۲۰۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 05 April 2016
فاطمه دانشور در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر در خصوص جمع آوری زنان کارت خواب در تهران گفت:  بارها از شهرداری تهران درخواست کردیم که طرح و برنامه خود را به شورای شهر برای بررسی ارائه کند تا بحث آماده بودن یا نبودن زیرساخت‌ها و عدم هماهنگی روشن شود و اقدام عجولانه‌ای صورت نگیرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب کرد و شهرداری تهران نیز ضمن تجهیز کمپ شفق آن را در اختیار ستاد مبارزه با موادمخدر قرارداد و متاسفانه ستاد مبارزه با موادمخدر اقدام نسنجیده‌ای انجام داد و پیمانکار این کمپ را درست انتخاب نکرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران  به حضور نگهبانان مرد در کمپ شفق اشاره کردو  گفت: معمولا مردانی در محوطه نگهداری زنان تردد می‌کردند و این در حالی است که زنان روسری بر سر نداشتند و بهداشت عمومی نیز در این کمپ رعایت نمی‌شد.

دانشور اضافه کرد:  شهرداری  تهران قرار بود مراکز بهاران را آماده کند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، مددکاران و وزارت بهداشت دیر به میدان عمل آمدند و نتوانستند به خوبی عمل کنند.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال پزشک وزارتخانه نتوانست باردار بودن برخی زنان را تشخیص دهد و متاسفانه شاهد حضور زنان باردار در شفق هستیم و جالب است که پزشک نتوانسته بارداری زن 6 ماهه را تشخیص دهد.

به گفته دانشور، شهرداری و دولت نمی‌توانند به خود نمره دهند چراکه مردم باید عملکرد آنان را بررسی کنند و در حوزه زنان در معرض آسیب، نمره خوبی ندارند.

وی گفت:شهرداری در طراحی مددسراها تنها اولویتش مردان معتاد بود و به زنان معتاد توجهی نداشت.

دانشور گفت: حالا هم در بحث مراکز، زنان در اولویت قرار ندارند و این در حالی است که چندی پیش دختر 19 ساله‌ای را مجددا در دروازه غار دیدم که به کمپ شفق منتقل شده بود اما در شب عید آنها را مجددا رها کرده و این دختر 19 ساله پس از 4 ماه پاکی مجددا به مصرف موادمخدر روی آورده بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار