رئیس جهاد کشاورزی ملارد مطرح کرد:
ملارد-رئیس جهاد کشاورزی ملارد گفت: با عنایت به موقعیت خاص و جغرافیایی ملارد و تغییرات و نوسانات آب و هوایی، می طلبد به امر بیمه باغات و محصولات باغی، بیش از پیش توجه شود .
کد خبر: ۲۱۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 12 April 2016
اسماعیل صارمی  با اشاره به تغییرات آب و هوایی در ماه های اخیر اظهار داشت:بارندگی ها و سکون هوا باعث شده تا فرآیند تلقیح و گرده افشانی در باغات این حوزه با مشکلات و نارسایی هایی مواجه شود.

رئیس جهاد کشاورزی ملارد افزود:طبق گزارشات واصله، عمده مشکل در بخش محصولات باغی به زردآلو و گوجه سبز باز می گردد که البته این امر نیز در باغات شمالی شهرستان ملارد همچون منطقه خوشنام قابل تعریف است.

صارمی گفت:خوشبختانه در باغات حوزه جنوبی این شهرستان، همچون اراضی اسفندآباد، لم آباد، شاهد معضل خاصی نیستیم.

رئیس جهاد کشاورزی ملارد عنوان کرد:برآوردها میزان خسارات، مستلزم بررسی های هر چه بیشتر است و در صورت ارزیابی و احصای آماری در خصوص میزان خسارات می توان بصورت کارشناسی تری در ارتباط با سطح خسارات اظهار نظر کرد.

لزوم توجه مضاعف باغداران به بیمه

صارمی با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر باغداران شهرستان ملارد به انعقاد قرار داد با بیمه برای پوشش خسارات احتمالی گفت:بطور طبیعی با عنایت به موقعیت خاص و جغرافیایی ملارد و تغییرات و نوسانات آب و هوایی، می طلبد به امر بیمه باغات و محصولات باغی، بیش از پیش توجه شود تا در صورت بروز و تحمیل خسارات غیر قابل پیش بینی، فعالان این حوزه با صدمات جدی مواجه نشوند.

وی در خصوص سرما زدگی باغات این شهرستان عنوان کرد:در حال حاضر موضوع سرمازدگی مطرح نیست و خوشبختانه شاهد بروز پدیده خاصی در این عرصه نبوده ایم.

رئیس جهاد کشاورزی ملارد یادآور شد:امیدواریم با تعامل رسانه ای و همیاری اصحاب قلم و خبر، در امر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به عنوان یکی از مولفه های خطیر و حائز اهمیت در ارتقای کمی و کیفی فعالیت های باغداری، به توفیقات هر چه بیشتری نائل شویم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار