عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
تابناک تهران - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می گوید: «با مصوبه جدید مجلس وام ازدواج جوانان تا ده میلیون تومان افزایش پیدا می کند و با ابلاغ دولت بانک ها موظف به پرداخت این وام در اسرع وقت هستند.»
کد خبر: ۲۱۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸ 18 April 2016

خیلی از کسانی که یا ازدواج کرده‌اند و یا اخبار را دنبال می‌کنند می‌دانند که مدت زیادی از تسهیل پرداخت وام سه میلیون ازدواج نمی‌گذرد. تا همین چند سال پیش عده زیادی برای دریافت همین مبلغ مدت‌ها انتظار می‌کشیدند اما دخالت مسئولان رده بالای کشور و دستور مستقیم به بانک مرکزی باعث شد که این انتظار کوتاه‌تر شود. حالا مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال 95، افزایش مبلغ وام ازدواج تا ده میلیون تومان را تصویب کرده است.

ضرغام صادقی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره این تصمیم به تابناک می‌گوید: «مجلس در بررسی بودجه سال آینده، سه موضوع را در مورد وام ازدواج جوانان تصویب کرد، یکی اینکه مبلغ آن تا ده میلیون تومان افزایش پیدا کند، دیگری اینکه مدت بازپرداختش به چهارسال برسد و دیگر اینکه هیچ وقت بیشتر از 50 هزار نفر در هر بانک در صف انتظار قرار نگیرند.»

او در مورد اینکه منابع چنین تصمیمی چطور لحاظ شده است گفت: «مجلس مصوب کرد که منابع مربوط به این کار از محل سود حاصل از حساب‌های قرض‌الحسنه و جاری لحاظ شود و بانک مرکزی هم روی این کار نظارت داشته باشد.»

صادقی در مورد اینکه از چه زمانی این وام در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت و شامل چه کسانی می‌شود گفت: «کسانی می‌توانند از این وام استفاده کنند که تاریخ ازدواجشان بعد از تصویب آن باشد در واقع قانون این وام عطف به ما سبق نمی‌شود. از وقتی‌که بودجه تصویب شود و دولت آن را به دستگاه‌ها ابلاغ کند بانک‌ها باید از این قانون پیروی کنند بنابراین با تصمیم دولت وام ده میلیونی ازدواج قطعی ست.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار