با رای اعضای شورای هنری اركسترها، از این پس مدیریت اركسترهای موسیقی ملّی و سمفونیك تهران را «مركز اركسترها» عهده دار خواهد بود، كه این موضوع، مخالفت رهبران این دو اركستر را در پی داشته است.
کد خبر: ۲۲۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 08 May 2016
چهارمین جلسهٔ شورای هنری اركسترها دیروز با حضور اكثریت اعضا و به ریاست محمد سریر در تالار تشریفات تالار وحدت برگزار شد.

در این جلسه كلیات قرارداد نوازندگان و ساختار سازمانی پیشنهادی بنیاد رودكی برای مدیریت اركسترها، تحت عنوان «مركز اركسترها»، كه اركان آن شامل رئیس مركز، مشاوران و شورای هنری، كمیتهٔ فنی كارشناس تدوین برنامه و واحد اجرایی است، مورد تأیید اكثریت اعضا قرار گرفت.

همچنین بر اساس تصمیم گیری شورای هنری اركسترها، مقرر شد بنیاد رودكی برای ارتقای سطح كیفی اركسترها، مقدمات اعزام 12 نفر نوازندهٔ جوان ایرانی به كشور ایتالیا برای همكاری با اركستر جوانان جهان را فراهم كند. از دیگر مصوبه های جلسهٔ یادشده، برگزاری تور كنسرت شهرهایی چون اصفهان و شیراز در سال جاری است. 

با تصویب كلیات قرارداد نوازندگان، بنیاد رودكی از تاریخ 19/2/95 آمادگی دارد نسبت به انعقاد قرارداد نوازندگان واجد شرایط و مورد تأیید شورای هنری اقدام كند.

لازم به یادآوری است كه از جمله وظیفه های شورای هنری اركسترها، عبارت است از: بررسی تصویب و نظارت بر حسن اجرای همه فعالیت ها و برنامه های سالانهٔ اركستر؛ انتخاب نوازندگان، رهبران، سولیست ها و خوانندگان؛ تعیین حقوق و مزایای اعضای اركستر؛ تهیه و تدوین شاخص های كمّی و كیفی؛ و انتخاب و ارزیابی رهبران و سولیست های مهمان.

علی رهبری و فرهاد فخرالدینی، رهبران دو اركستر سمفونیك تهران و موسیقی ملّی ایران، با ابراز مخالفت نسبت به شورایی شدن ادارهٔ این دو اركستر، اعتراض خود را نسبت به این تصمیم گیری اعلام كرده اند؛ به گونه ای كه فخرالدینی در گفتگو با یكی از رسانه ها اعلام كرد كه با این وضعیت دیگر رهبری اركستر موسیقی ملی را عهده دار نخواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار