ساختمان جام جم یا همان رسانه ملی اگرچه شیشه‌ای است اما این روزها تو گویی غبار روی پنجره‌هایش نشسته است. ماه‌هاست که شایعه استعفا، برکناری و خلاصه رفتن محمد سرافراز از صداوسیما شنیده می‌شود اما این سازمان عریض و طویل رسانه‌ای هیچ‌گونه واکنشی به این خبرها نشان نداده است.
کد خبر: ۲۲۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 11 May 2016
روزنامه «ایران» در ادامه آورده است: تنها پاسخ صداوسیما به این زمزمه‌ها، مربوط به اوایل فروردین امسال است که رسانه‌ها از حضور نیافتن سرافراز به مدت 10 روز در محل کارش خبر داده بودند اما روابط عمومی این سازمان سوم فروردین در اطلاعیه‌ای یکی از دلایل این شایعه‌سازی را استقبال مخاطبان از ویژه برنامه‌های تحویل سال رسانه ملی دانست: «در حالی که رسانه‌های منتقد بر تهی بودن دست رسانه ملی در ایام نوروز تأکید می‌کردند و اینکه صداوسیما برای ایام نوروز، طرح و برنامه خاصی ندارد، در این مورد نیز پس از استقبال مخاطبان از ویژه برنامه‌های تحویل سال، به نتیجه نرسیدند و لذا با شایعه عدم حضور دکتر سرافراز در محل کارش، پروژه حذف و تضعیف را با استراتژی جدید پی گرفتند.»

اما حالا و در یکی دو هفته اخیر، شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها پررنگ‌تر شده‌اند و ابعاد تازه‌ای به خود گرفته‌اند. روز گذشته روزنامه‌ها و سایت‌های خبری به شکل مفصل به این موضوع پرداختند و عکس و خبرهای پر و پیمانی در صفحه‌ اول خود منتشر کردند و حتی از خداحافظی سرافراز با کارمندان سازمان و تعیین تکلیف جانشین او در این هفته خبر دادند.

با این حال مدیران صداوسیما با وجود اینکه مطبوعات خبر قطعی تغییر مدیر صداوسیما را منتشر می‌کنند، کمترین تلاشی برای شفاف‌سازی و موضع‌گیری در این باره ندارند.

در دنیایی به سر می‌بریم که صحبت کردن پیرامون اصل پاسخگویی توضیح واضحات است. امروز همه به روشنی دریافته‌اند که مجالی برای فرار از این موضوع مهم وجود ندارد. پاسخگویی به مخاطبان داخل و خارج یک سازمان به زعم بسیاری از صاحبنظران و استادان جامعه‌شناسی و ارتباطات، نه‌تنها پراهمیت بلکه حیاتی است.

اگر آن سازمان صفت ملی را کنار نام خود داشته باشد و اگر رسانه‌ای هم باشد، موضوع به مراتب مهم‌تر خواهد شد. امروز مگر می‌توان پذیرفت سازمانی در حد و اندازه صدا و سیما که علاوه بر رسانه های صوتی و تصویری، صاحب خبرگزاری و روزنامه هم هست در برابر تغییر در رأس آن، که در واقع تحولات عمیق بعدی را به دنبال خواهد داشت، به این میزان بی‌تفاوت باشد؟!

مگر می‌شود قبول کرد سازمانی که متعلق به بیت‌المال است و مردم را همواره محرم و مورد وثوق خطاب کرده است، تا این اندازه آنها را نادیده بگیرد و کمترین کوششی برای از بین بردن شایعه‌ها و پاسخ دادن صریح و شفاف نکند؟!

کمترین انتظاری که رسانه‌ها و مردم امروز از مدیران جام جم دارند، اطلاع‌رسانی بی‌کم و کاست، دقیق و صریح در مورد چالش‌هایی است که ماه‌هاست دامن صداوسیما را گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار