شهردار منطقه15 با اشاره به اضافه شدن روستای مسگرآباد به عنوان محله جدید شهر تهران گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا پایان سال اقدامات عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی متعددی در محله مسگرآباد انجام شود و ساماندهی کلی محله صورت بگیرد.
کد خبر: ۲۲۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 14 May 2016
علی اکبر انجمنی با یادآوری سابقه بلندمدت محله مسگرآباد اظهار کرد: این محله یکی از نقاط جمعیتی منطقه15 است که سبقه طولانی دارد و با توجه به پیشینه کار و زراعت در گذشته به عنوان یک نقطه سکونتی کد آبادی داشت. از آذرماه ۱۳۹۳نیز محله مسگرآباد به عنوان محله جدید شهر تهران از طرف شهرداری منطقه ۱۵ شناخته شد.  

وی افزود: این محله در یکی از جنوبی ترین نقاط شهر تهران قرار دارد و قدمت آن بیش از 300 سال است. جمعیت محله نیز حدود 5 هزار نفر و مساحت آن 35 تا 40 هکتار است.

انجمنی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه 15 پیش از الحاق این محله به تهران نیز مجموعه ای از خدمات رفاهی و زیرساختی را به ساکنان آن ارائه می داده است، گفت: تا سال گذشته محله مسگرآباد و مسعودیه در یک قالب قرار می گرفتند اما از ابتدای امسال با انتخاب شورایاری، محله مسگرآباد مستقل و اعتبارات مجزا برای آن در نظر گرفته شد. 

انجمنی در ادامه با اشاره به آسیب شناسی دقیق منطقه و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آن ها تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد کوچه ها و و راه های محله از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بر این اساس امسال اقدامات مربوط به جدول بندی، اصلاح هندسی، آسفالت و به طور کلی اقدامات اولیه زیرساختی انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات مربوط به ساخت سرای محله با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان، زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی شهدای مسگرآباد در دست انجام است.
شهردار منطقه 15 در پایان گفت: امیدواریم امسال با ایجاد زیرساخت های لازم محله مسگرآباد از بافت روستایی خارج شود و شکل سایر محلات منطقه را به خود بگیرد.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار