وزیر بهداشت از تجهیز بیمارستان،‌ نوسازی، افزایش تخت، حمایت‌ از بیماران خاص و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سلامت خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری به معنی خصوصی‌سازی نیست چون با همین تعرفه خدمات ارائه می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 14 May 2016
سید حسن هاشمی در اولین همایش ایجاد فرصت‌های اقتصادی در حوزه سلامت گفت: با  توجه به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌ رئیس جمهور در این دولت سلامت است در نتیجه فرصت خوبی است تا سرمایه‌گذاری در کشور در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: درست است که یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور زیرساخت مناسب است چون از نظر شرایط داخلی وجود ندارد و تحریم بخشی از آن را تخریب کرده و ساخت آن نیاز به زمان دارد.

هاشمی گفت: مطمئن هستم با حمایت دولت و وزارت بهداشت می‌توان شرکای خوبی پیدا کرد و این روابط تخریب شده را بازسازی کرد؛ همچنین در یک اقدام مشترک خواهیم توانست فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار خارجی و رفع بخشی از نیازهای کشور را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این همایش گفت: با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه سلامت بسیاری از نیازهای ما تامین می‌شود این نیازها در زمینه زیرساخت‌ها است. چون  اشکالات جدی داریم.

وی افزود: درست است که طرح تحول سلامت هزینه‌ها را کاهش داده اما ما به اندازه تعداد تخت موجود تخت نیاز داریم و عدالت در ساخت بیمارستان‌ها رعایت نشده و خیلی از آنها مربوط به 50 سال قبل هستند.

وی با اشاره به وجود بسیاری از این بیمارستان‌ها در حاشیه شهرها گفت: باید بیمارستان‌های متعددی بسازیم درمورد برخی بیماری‌های خاص مثل بیماران کلیوی نیز حضور بخش خصوصی می‌تواند دسترسی مردم را ساده‌تر و گسترده‌تر کند.

هاشمی گفت: سرمایه‌گذرای در این حوزه به معنی خصوصی‌سازی خدمات سلامت نیست بلکه به معنی ایجاد اشتغال است و با همین نرخ و تعرفه مردم می‌توانند در بیمارستان‌ها مجهزتر خدمات بهتر و احترام بیشتری دریافت کنند.

وزیر بهداشت گفت: حفظ پروژه‌ها در مرحله اول محدود است باید ببینیم چه تعداد سرمایه‌گذرا می‌توانیم جذب کنیم باید فرصت‌ها و پروژه‌ها تعریف و زمانی برای بحث و بررسی مناقصه صرف شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌ها پیوست اجتماعی خواهند داشت گفت: در کنار ساخت، تجهیز هم وجود دارد اما بهره‌برداری در کشور ما فقط توسط ایرانیان صورت می‌گیرد اما این سرمایه‌گذاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم تعریف شده است.

وی در پایان در پاسخ به خبر استعفای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بنده چیزی را تایید نمی‌کنم و نمی‌توانم در این رابطه اطلاعی بدهم. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار