شهردار منطقه 9 از پایش ارگانیک آفت سفید بالک در سطح منطقه خبر داد و گفت: همزمان با گرم شدن تدریجی هوا و افزایش حشرات ، حدود 12 هزار کارت و 500 متر رول زرد رنگ در سطح بوستانها و فضای سبز منطقه نصب شد.
کد خبر: ۲۲۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 15 May 2016
حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع آفت سفید بالک در 3 سال اخیر در شهر تهران ، راهکارهایی غیر شیمیایی جهت کنترل این آفت در منطقه استفاده شده تا طرح فضای سبز ارگانیک به شکل ویژه ای پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه امسال بر روی درختان توت و زیتون در سطح محدوده کارت های زرد نصب شده نیز افزود: برای مبارزه با سفید بالک ها باید از حالا اقدام کرد تا پیش از تابستان این آفت گیاهی بطور کامل کنترل شود.

شهردار منطقه 9 تصریح کرد: یکی از برنامه های اولویت دار منطقه جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز ، کاهش استفاده از سموم شیمیایی است و همچنان این روش را در برنامه های خود دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: استفاده از روش های ارگانیک نسبت به سال گذشته بیشتر شده و روندهای تلفیقی آبشویی با ژل های گیاهی ، کارت زرد و نوار زرد انجام می شود.

محسنی با اشاره به پایش مستمر از روند مبارزه با سفید بالک ها نیز گفت: بازدید از کارت های زرد در محل های نصب بر روی درختان بصورت منظم انجام و در صورت لزوم کارت های زرد تعویض می شود.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: این شهرداری اصرار به کنترل غیر شیمیایی آفت ها و حشرات دارد و این منطقه به عنوان اولین منطقه در شهرداری تهران ،  فضای سبز ارگانیک را اجرا کرد و تاکنون تحت نظارت ناظرین سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران اجرایی و نتیجه کار هم مطلوب ارزیابی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار