تندگویان گفت: در نمایشگاه های جهان برای من نمایشگاهی بیاورید که با روزانه 700 تا یک میلیون نفر افتتاح می شود؟ این در دنیا بی نظیر است. اگر بخواهیم سیاه نمایی بکنیم، واقعا اجحاف است.
کد خبر: ۲۳۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 17 May 2016
عضو شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از سایت نمایشگاهی شهر آفتاب پیش از افتتاح نمایشگاه کتاب گفت: در نمایشگاه کتاب با حضور روزانه 700 تا یک میلیون نفر مواجه بودیم و از دماغ یک نفر هم خون نیامد. در این میان متاسفانه بعضی از خبرها را می دیدیم که ناشران را آب برد و غرفه ها را آب برد که این به دور از انصاف است.

وی تاکید کرد:  وقتی شما یک خانه 100 متری را هم می سازید، تا احصای مشکلات ممکن است دو – سه ماه طول بکشد. شهردار تهران واقعا تلاش کرد تا یک سایت به این عظمت را با نمایشگاه کتاب افتتاح کند.

تندگویان خاطرنشان ساخت: در نمایشگاه های جهان برای من نمایشگاهی بیاورید که با روزانه 700 تا یک میلیون نفر افتتاح می شود؟ این در دنیا بی نظیر است. اگر بخواهیم سیاه نمایی هم بکنیم، واقعا اجحاف است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب چه در نمایشگاه بین المللی و چه مصلی برای ما و مصلی با ضرر همراه بوده است، تاکید کرد:  نمایشگاه کتاب جزو نمایشگاه های درآمدزا نیست بلکه نمایشگاه سوبسیدی است که دولت و سایر ارگان ها کمک می کنند و برای مردم برگزار می کنند. بنابر این موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب در سایت شهر آفتاب را نباید به عنوان ملاک خوب یا بد بودن آن سایت و یا برگزاری بهینه و بد آن نمایشگاه در نظر بگیریم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما به عنوان مدیریت شهری نباید زیر بار این پروژه می رفتیم اما مدیریت شهری، قالیباف و همکارانش این همت را کردند و سایت آماده شد. اگر این خدمات را نادیده بگیریم کار اشتباهی است.

وی با بیان اینکه اگر روزی آب و برق قطع شده است طبیعی ترین اتفاقی بوده، گفت:  درخواست دارم سه شنبه هفته آینده گزارش جامعی از این پروژه در صحن داشته باشیم که از موضوع شهر آفتاب ، افتتاح مترو این پروژه و ...  به صورت جامع به ما و مردم گزارش شود.

تندگویان یادآور شد: ما جایگاهی با حدود هزار و 300 میلیارد افتتاح کردیم که از روز برگزاری نمایشگاه کتاب این جایگاه قابل بهره برداری است؛ هر یک روز خالی بودن این جایگاه خیانت به شهر است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده مدیریت بهره برداری شهر آفتاب باید جدول سالیانه بهره برداری را بدهد، تصریح کرد:  حتی اگر چادرها را در نظر نگیریم، حداقل 35 هزار متر فضای سر پوشیده و بالای 100 هزار متر فضای نمایشگاهی داریم که قابلیت بهره برداری روزانه دارد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خطاب به مهدی چمران، رئیس شورای شهر گفت: مسئولیت برگزاری نمایشگاه از امروز در مصلی به عهده شخص شماست چرا که برگزاری هر یک از نمایشگاه ها در آنجا خیانت است. همچنین برگزاری نمایشگاه در مصلی با ساختار و شانیت آنجا سازگاری ندارد.

به گفته تندگویان ساماندهی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران از امروز در اختیار شورای شهر تهران با نظارت رئیس شوراست.

این عضو شورای شهر ادامه داد: هر روزی که شهر آفتاب به استاندارد بین المللی برگزاری نمایشگاه رسید، باید نمایشگاه سئول یا تبدیل به یک سایت خیلی تخصصی نمایشگاه شده و در حد نمایشگاه هایی با بازدید کننده 30 – 40 هزار نفر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار