رئیس شورای اسلامی شهر قدس:
رئیس شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به تبصره‌های قانونی و تشویقی شورا و شهرداری برای مالکین بافت فرسوده شهری، گفت: مجموعه مدیریت شهری قدس با سیستم تشویقی مصمم در از بین بردن بافت فرسوده این شهر است.
کد خبر: ۲۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 08 June 2016
خدابخش محمدزاده‌پودینه  اظهار کرد: متأسفانه برخی از نقاط شهری در شهر قدس بر خلاف ضوابط و معیارهای اصولی شهرسازی و معماری نوین صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس بیان کرد: بافت فرسوده مشکلات زیادی را برای مدیران شهری ایجاد کرده استو اغلب آنها در مرکز شهر قرار دارند که با گذشت زمان فرسوده‌تر نیز خواهند شد.

وی بیان کرد: بافت فرسوده اغلب دارای مشخصات ویژه‌ای هستند مانند ریزدانه بودن، عرض کم معابر، ناپایداری و همچنین از استحکام برخوردار نیستند.

محمدزاده‌پودینه تصریح کرد: حل این معضل با استانداردها و ضوابط روز شهرسازی مانند طرح‌های هادی، جامع و تفضیلی یکی از دغدغه‌های اصلی شورای شهر و شهرداری قدس شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس خاطرنشان کرد: بهسازی، نوسازی و بازسازی این مناطق با معیارهای مورد نظر شهرداری از مهم‌ترین اهداف شورای اسلامی و شهرداری قدس در این سال‌ها بوده است.

وی گفت: شورای اسلامی شهر در دوره چهارم مصوبات بسیار خوبی برای تشویق مالکین این گونه املاک در نظر گرفته است تا با استقبال شهروندان و همراهی این عزیزان بتوانیم گام بزرگی برای حل مشکل بافت فرسوده شهر برداریم.

محمدزاده‌پودینه با اشاره به این نکته که شهر قدس دارای بافت فرسوده بوده و از زیرساخت‌های اولیه بی‌بهره است، اظهار کرد: این مشکلات عاملی در بروز ناهنجاری‌های فراوان در مسیر خدمت‌رسانی و ایجاد امکانات زیربنایی در شهر قدس شده است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانونی و تشویقی شورا و شهرداری برای مالکین بافت فرسوده شهری، گفت: مجموعه مدیریت شهری قدس با سیستم تشویقی مصمم در از بین بردن بافت فرسوده این شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس بیان کرد: بی‌شک در اجرای طرح‌های بلندمدت شهرداری نخست لازم است به ایجاد زیرساخت‌ها پرداخت و بعد از آن اقدام به عملی کردن برنامه‌های درازمدت خود با هدف تأمین امکانات مورد نیاز حال و آینده شهر کرد.

وی تصریح کرد: در این شهر بر اساس آمارهای رسمی حدود 25 هزار بنای فرسوده وجود دارد که 560 هکتار از فضای شهر قدس را اشغال کرده‌اند.

محمدزاده‌پودینه در پایان متذکر شد: بر اساس قانون برای تشویق مالکان برای نوسازی بناهای فرسوده یک طبقه تراکم تشویقی با 50 درصد تخفیف عوارض تعلق می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار