از حراج تهران تا اصفهان؛
تابناک: در این حراج که برخلاق حراج پایتخت، از حضور سلبریتی ها خبری نبود آثار هنری و صنایع دستی، برخی هنرمندان به نام و پیشکسوت اصفهان به حراج گذاشته شد که پدر چهارقولوهای اصفهانی و مهدی جمالی نژاد، از جمله خریداران این آثار هنری بودند.
کد خبر: ۲۴۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 17 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، حدود یک ماه پیش بود که برگزاری حراج آثار هنری در تهران و خرید و فروش های میلیاردی تابلوهای نقاشی از سوی برخی هنرمندان، ورزشکاران و چهره های سرشناس و ثروتمند پایتخت سبب شد تا انتقادات بسیاری نسبت به این روند در شرایط کنونی اقتصادی بسیاری از مردم و نیز اعلام امسال به عنوان "سال اقتصاد مقاومتی" از سوی رهبر معظم انقلاب، از سوی مردم در شبکه هی اجتماعی رقم بخورد.

چهره هایی همچون الناز شاکردوست، علی دایی و .... با حضور خود در این حراج سبب واکنش های بیشتر شدند و نظرات مثبت و منفی متفاوتی در خصوص برگزاری این حراجی که در فرهنگ ما بیشتر جنبه یک اقدام لوکس هنری را دارد، در برداشت.

در این مراسم بر آثار هنرمندان پیشکسوتی چون نصرالله افجه‌ای، آیدین آغداشلو، ایران درودی، محمود فرشچیان، کمال‌الملک، علی‌محمد حیدریان، منصوره حسینی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، پرویز کلانتری، کیخسرو خروش، فریده لاشایی، رضا مافی، حسین محجوبی، غلامحسین نامی، علی‌اصغر پتگر، جعفر پتگر، جلیل رسولی، علی‌اکبر صادقی،  کوروش شیشه‌گران، محسن وزیری‌مقدم، حسین زنده‌رودی، منوچهر یکتایی، مهدی ویشکایی، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، هوشنگ پزشک‌نیا، محمد احصایی، مسعود عربشاهی و… چکش حراج زده شد.

اما شب گذشته حراجی متفاوت از سوی برخی خیران شهر اصفهان در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. مراسمی که متناسب با روزهای ماه رمضان و در راستای کمک به جمعی از دانش آموزان و نخبگان علمی اصفهان که توانایی مالی برای ادامه تحصیل ندارد، برگزار شد و توانست با خیراندیشی جمعی از مردم خیر اصفهان، بخشی از کمک های مورد نیاز این دانش آموزان را جمع آوری کند.

در حراج شب گذشته هتل آسمان اصفهان، آثار هنری و صنایع دستی، برخی هنرمندان به نام و پیشکسوت اصفهان به حراج گذاشته شد که پدر چهارقولوهای اصفهانی و مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان از جمله خریداران این آثار هنری بودند.

در این حراج که برخلاق حراج پایتخت، از حضور سلبریتی ها خبری نبود،ردو گلدان قلم‌زنی کوچک نقره و گلدان بزرگ قلم‌زنی مسی با قیمت‌های پایه ۱۵ و ۲۵ میلیون تومان کاری از استاد علی ظریفی اصفهانی معروف به اسطوره قلمزنی اصفهان و ایران برگزار شد.

در حراج گلدان مسی بزرگ باز هم پدر چهارقلوها پیش‌قدم شد و گلدان را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان خریداری و به شهردار اصفهان برای حمایت خوب از شهرستان‌های اصفهان تقدیم کرد که جمالی نژاد نیز با افزودن ۲۰ میلیون تومان آن را به قیمت ۵۰ میلیون تومان خریداری و به خود موسسه خیریه شجره طیبه تقدیم کرد.

در نهایت بار دیگر این گلدان به قیمت ۳۰ میلیون تومان به پدر چهارقلوها فروخته شد و وی این هدیه را از دست استاد ظریفی دریافت کرد.

سپس نوبت به حراج گلدان کوچک نقره رسید که این گلدان نیز توسط یکی از خیران اصفهانی به ۲۱ میلیون تومان خریداری شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار