یک مدیرزن گفت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گری در حوزه مسایل زنان را تا جایی ادامه دهند که مراجع تصمیم‌گیری و قانونگذاری به مشکلات و آسیب‌های متعددی که در این حوزه وجود دارد، حساس شوند و برای رفع آنها چاره جویی کنند.
کد خبر: ۲۴۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 18 June 2016
فاطمه دانشور  با تاکید بر اینکه تنها با ورود تعداد بیشتری از زنان به مجلس شورای اسلامی، رسالت رسانه در این حوزه تمام نمی شود ،تصریح کرد: رسانه‌ها باید این مطالبه‌گری را ادامه دهند تا جایی که نمایندگان مجلس و سایر مراجع تصمیم گیری حساسیت مطالبات زنان را درک و مقداری مسئولانه‌تر موضوعات را در این حوزه دنبال کنند.

وی در ادامه گفت: رسانه‌ها در برخی حوزه‌ها به‌خوبی ایفای نقش کرده‌اند اما متاسفانه در زمینه آسیب های اجتماعی نتوانستد موفق عمل کنند و ما در رابطه با آسیب‌های اجتماعی زنان چند سالی است که درگیر موضوع اعتیاد زنان هستیم و متاسفانه شیب رشد آن بسیار زیاد بوده است اما آن گونه که لازم بوده، در مسئولین و نهادهای تصمیم‌ساز همچنین متولیان امر و سازمان‌های مردم نهاد، حساسیت ایجاد نشده است.

دانشور با بیان اینکه یکی از دلایل عدم حساسیت، از  کم‌کاری رسانه‌ها نشات می‌گیرد، اذعان کرد: رسانه‌ها نیز برای بازنمایی این واقعیات و انعکاس اخبار این آسیب‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستند .

وی افزود: متاسفانه رسانه‌ها طی این سالها برای انعکاس اخبار مربوط به آسیب‌های اجتماعی با فضاهای امنیتی و انکارها و تکذیب‌ها مواجه بودند که خود این مساله ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها را به دنبال داشت اما الان فضا بازتر شده است بویژه آنکه موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی مورد پذیرش متولیان و نهادها قرار گرفته است بنابراین امروز فضا برای رسانه ها مساعدتر شده است و  آنها می‌توانند با انعکاس صحیح این آسیب‌ها به حل موضوع کمک کنند.

دانشور افزود: به نظر می‌رسد رسانه‌ها در زمینه حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و تصمیم‌سازی عملکرد خوبی داشته‌اند و در این راستا کمپین‌های مختلف در بحث انتخابات تشکیل دادند و موفق شدند زمینه ورود گسترده‌‌تر زنان به مجلس را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم حرکت رسانه‌ها در این مسیر و پیگیری مطالبات این حوزه از نمایندگان زن مجلس گفت: با توجه به اینکه ما در حوزه زنان با نقص و ضعف قوانین مواجه هستیم بنابراین انتظار داریم با افزایش تعداد زنان در مجلس در دو حوزه زنان و کودکان شاهد تغییر و تحولات و به روز رسانی قوانین ضعیفی باشیم که با استناد به این قوانین ضعیف بسیاری از مسائل زنان و کودکان روی زمین مانده است و قابل حل نیست.

این عضو شورای شهر تهران افزود: شناسایی زنان توانمند از دیگر مسئولیت‌‌‌‌های رسانه‌ها ست  که باید به صورت معقول به آن بپردازند چون رسانه‌ها گاهی دچار افراط و تفریط می‌شوند. به عنوان مثال یک زن توانمند معمولی را خیلی بزرگ می کنند لذا باید تلاش کنند در انعکاس واقعیات دچار افراط نشوند چون هر دو آسیب‌زاست و باید همان حد واقعی و قالب را نشان دهند.

دانشور در پایان برگزاری جشنواره «زن، خانواده و رسانه» را در ترغیب رسانه‌ها به توجه بیشتر به مسایل زنان موثر ارزیابی و اظهارکرد: با توجه به اینکه در عصر اطلاعات و ارتباطات هستیم، رسانه به عنوان یک ابزار قوی می تواند نقش پررنگی ایفا کند چراکه در مساله زنان موضوعاتی زیادی وجود دارد که از طریق  رسانه می‌تواند محقق شود. طبیعی است که جشنواره‌ای همچون جشنواره «زن، خانواده و رسانه» که به دنبال ترغیب رسانه‌ها برای توجه هرچه بیشتر به مسایل حوزه زنان است، می‌تواند موثر واقع شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار