دو پسر 30 ساله که بدون نیاز مالی و برای تفریح دست به سرقت لاستیک خودروهای شاسی بلند می زدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۵۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 03 July 2016
در پی کسب اخبار و اطلاعات، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند فردی در مغازه رینگ و لاستیک فروشی واقع در منطقه شادآباد اقدام به فروش رینگ و لاستیک خودروهای خارجی دسته دوم می کند. با شناسایی دقیق مغازه و تحقیقات نامحسوس، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی  از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت لوازم خودرو به نام میثم 40 ساله با اجاره مغازه ای در منطقه شادآباد، اقدام به خرید و فروش رینگ ولاستیک از جمله رینک و لاستیک دسته دوم می کند. 

با توجه به سوابق "میثم" در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه خودرو و احتمال سرقتی بودن رینگ و لاستیک های دسته دوم داخل مغازه، هماهنگی های لازم قضایی با دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان پایگاه پنجم در بازرسی از مغازه موفق به کشف دهها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه متعلق به خودروهای خارجی به ویژه خودروهای شاسی بلند شدند.  

با کشف دهها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه و اعتراف صریح میثم به اطلاع از مسروقه بودن اموال کشف شده، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان داشت که رینگ و لاستیک های مسروقه را از جوانی به نام امیر خریداری کرده است.  

در ادامه تحقیقات و با انجام اقدامات پلیسی، امیر 30 ساله در منطقه پونک شناسایی، دستگیر و پس از مواجه حضوری با خریدار اموال مسروقه به فروش دهها حلقه رینگ ولاستیک مسروقه اعتراف کرد.  

امیر  در ادامه تحقیقات، صراحتا به دهها فقره سرقت رینگ و لاستیک خودروهای خارجی اعتراف و همدستش به نام امیر د 30 ساله را معرفی کرد.  متهم در اعترافاتش عنوان کرد که همدستش از دوستان از دوران سربازی او است  و هر دو نفرشان پس از پایان دوران خدمت سربازی ، با وجود عدم نیاز مالی بواسطه وضعیت مناسب مالی پدرانشان  تصمیم به تشکیل گروه سرقت دو نفره کرده و با یک دستگاه خودرو سواری MVM  سرقت ها را در مناطق شمال و شمال غرب تهران انجام داده اند.  

با شناسایی محل تردد امیر . د در نمایشگاه خودرو  پدرش در شمال تهران، کارآگاهان دومین متهم اصلی پرونده را نیز دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. 

امیر . د نیز پس از مواجه حضوری با همدست خود و اطلاع از اعترافات صریحش، صراحتا به دهها فقره سرقت رینگ و لاستیک خودرو اعتراف و عنوان داشت که عمده سرقت هایشان را در تاریکی شب انجام داده اند.
  
هر دو متهم اصلی پرونده ، در اعترافاتشان صراحتا به فروش دهها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه به تعدادی از خریداران اموال مسروقه اعتراف کردند که با شناسایی محل فعالیت این افراد در مناطق "امیرکبیر" و "سهروردی" و بازرسی از این مراکز ، دهها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه ی متعلق به انواع خودروهای خارجی کشف و توقیف شد. 

سرهنگ کاراگاه احمـد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به میزان تحصیلات دو متهم اصلی پرونده در مقطع کارشناسی،در پایان این خبر اعلام داشت: با توجه  به کشف دهها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه و اعتراف متهمان به انجام دهها فقره سرقت رینگ ولاستیک انواع خودروهای خارجی و برای  جبران خسارات مالباختگان و تحویل اموال مسروقه ، هماهنگی لازم با مقام محترم قضایی انجام و دستور تحویل اموال مکشوفه به مالباختگان و صاحبان آنها صادر شده است. از شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت لوازم خودرو ( رینگ ولاستیک ) قرار گرفتند دعوت می شود تا به همراه پرونده شکایتی خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه تا نسبت به تحویل اموالشان اقدام شود.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار