هنرمند مجسمه‌ساز البرزی که بر کارگاه سیار خود تکیه زده، پُرتره نیما یوشیج شاعر معاصر را با چرخش چرخ و گردش سر انگشتانش می‌نگارد و می گوید: گِل زنده است و گویی با آدمی در سخن است و هر آنچه به آن می‌فرستید بر شما باز می‌گردد.
کد خبر: ۲۶۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 19 July 2016
استاندار البرز تازه‌ترین آثار هنرمندان استان را در فرهنگسرای نیاوران از نزدیک نظاره‌گر شد و پیگیری روشن شدن چراغ خانه هنر در این استان را به اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز واگذار کرد.
آثار هنرمندان البرزی با هدف معرفی دستاوردهای اهالی هنر در پرترددترین پارک پایتخت در فرهنگسرای نیاوران یک هفته دایر بود؛ جایی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی البرز بر بوم رنگ و نقاشی تا چرخش جوهر قلم خوشنویسانی که می‌تراوشد و تک بیتی‌های شاعران و غزل سرایان پارسی را زمزمه‌گر است. از طنین دَف و ساز سنتور تا تجسم چهره‌های ماندگار در فضایی آکنده از حال و هوای هنرهای هفتگانه، که موجب ترغیب مدیران هنرپرور استان نیز شده است.
سیدحمید طهایی استاندار البرز در تب و تاب آخرین نفس‌های این نمایشگاه خود را به فرهنگسرای نیاوران رساند و در کنار هنرمندان، تلفیق رنگ و نقش و موسیقی را در قاب تصاویر و نقش نگارینه‌ها نظاره‌گر شد.
هنرمند مجسمه‌ساز البرزی که بر کارگاه سیار خود تکیه زده، پُرتره نیما یوشیج شاعر معاصر را با چرخش چرخ و گردش سر انگشتانش می‌نگارد و می گوید: گِل زنده است و گویی با آدمی در سخن است و هر آنچه به آن می‌فرستید بر شما باز می‌گردد.
او می گوید: این گل راه‌ها طی کرده و مسیرها پیموده تا به سفالینه‌ای نقشینه بندد. روزی گِلی از زمین بذر پاشیده بدست او می‌رسد و هنگامی که اثر خلق می‌شود دانه‌ها جوانه زده‌اند، این خاطره‌ای از هنرمندی است که گِل را صاحب مقام می‌داند.
جایی نزدیک‌تر در طبقه دیگری از این گالری، تلفیق رنگ و طرح، بر قاب آثار هنرمندان نقاش نشسته و گویی جاذبه‌های بکر البرز را از کوه‌ها و دامنه‌های سر به فلک کشیده تا غروب نارنجی رنگ پاییزی نظاره‌گر هستی و طنین ساز موسیقی سنتی از نوازش مویه‌های سنتور که در رهگذار این بازدید تا عمق وجود بر ضمیر باطن می‌نشیند و این همان تأثیر هنر است که روح آدمی را صیقل می‌دهد.
استاندار البرز که در سه گالری این نمایشگاه حضور پیدا کرد، علاوه بر آثار خوشنویسی رضوی از نمایشگاه عکس استان البرز نیز بازدید داشت و موسیقی سنتی ایرانی را از دل دَف و ساز نوازندگان پارسی شنید.
روشن شدن چراغی بر سقف خانه هنرمندان البرزی با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی برای عرضه آثار دستاوردهای فرهنگی هنرمندان نویدی بود که استاندار البرز در پایان این بازدید برای اهالی هنر داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار