معاون آموزشی پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان:
تابناک: معاون آموزشی پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان با اشاره به اینکه درآمد گردشگری ترکیه با درآمد فروش نفت ایران برابری می‌کند، گفت: متأسفانه در خصوص رونق صنعت گردشگری در ایران، هنوز اندر خم یک کوچه مانده‌ایم.
کد خبر: ۲۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 24 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی گردشگری محلات اصفهان و ارتقای هویت شهری، اظهار کرد: تمام کشورهایی که گردشگری در آنها پررونق است، دارای یک وزارتخانه گردشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه درآمد گردشگری ترکیه با درآمد فروش نفت ایران برابری می‌کند، افزود: متأسفانه در خصوص رونق صنعت گردشگری در ایران، هنوز اندر خم یک کوچه مانده‌ایم.

استاد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته، تعداد زیادی دانشجوی رشته گردشگری از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند که باید از ظرفیت آنها برای رونق صنعت گردشگری کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه محلات اصفهان در گذشته از اجزایی همچون مسجد، بازارچه، آب انبار، حمام و گرمابه تشکیل شده بود بیان کرد: در گذشته هر محله دارای یک ورودی و خروجی و دروازه بود که نقش عمده‌ای در حفظ امنیت محله داشت.

شفقی تصریح کرد: مردم اصفهان در طول تاریخ و به واسطه بلندنظری خود همزیستی مسالمت‌آمیزی با پیروان دیگر ادیان داشته‌اند.

معاون آموزشی پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان اضافه کرد: به عنوان مثال در محله جویباره اصفهان، شاهد وجود مسجد در کنار کنیسه یهودیان هستیم، در حالی که در کشوری همچون آلمان، اجازه ساخت کنیسه در کنار کلیسا داده نمی‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار