کد خبر: ۲۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 03 August 2016
سید رمضان صالح نژاد -جانباز قطع نخاعی جنگ- تصمیم گرفته با کمک سوادکوهی ها با بیل و کلنگ محور زیراب به شیرگاه را تعریض کنند. او می گوید: اهالی منطقه وقتی متوجه بی توجهی و بی تفاوتی مسئولان شدند تصمیم گرفتند مانند دوران جنگ خود دست به کار شوند. مگر به ما نمی‌گفتند که چطور می‌توان با اسلحه کلاش و چهار لول به جنگ تانک رفت؟! حالا هم می‌توانیم با بیل و کلنگ جاده را تعریض کنیم.

 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه عربی: تعریض جاده زیراب به شیرگاه بیش از 10 سال است که در دست اجراست. این روزها ساکنان منطقه و مسافران جاده سوادکوه، حد فاصل شهر زیراب به شیرگاه برای تردد با مشکل زیادی مواجه هستند و به دلیل وضعیت نامناسب جاده، ساعت ها در ترافیک متوقف می مانند.

جاده زیراب به شیرگاه علاوه بر رکورد دار بودن تصادف، رکورد دار ترافیک 15 ساعته هم هست. مسافران مانده در ترافیک راه برگشت ندارند و مجبورند ساعت‌های طولانی منتظر بمانند تا مسیر باز شود.

این مشکل برای ساکنان منطقه و بومی ها به مراتب حادتر است، چراکه اختلال به وجود آمده در تردد موجب شده تا آنها از کار و زندگی شان باز بمانند؛ تا جایی که برخی اهالی ییلاقات پل سفید، راه خود را کیلومترها دورتر کرده، ترجیح می دهند از جاده ساری-محمدآباد برای عبور و مرور آخر هفته خود استفاده کنند

ترافیک موجود  موجب شده  تا اهالی شهر زیراب و شیرگاه در ساعت معین در محل کار، مدرسه، مهمانی و حتی به بیمارستان حاضر نشوند.

به طور میانگین روزانه دو تصادف در این جاده اتفاق می افتد و سالانه هموطنان زیادی در این محور جان خود را از دست می‌دهند.

تعریض جاده سوادکوه - تهران در پنج قطعه شامل ایجاد کنار گذر بومهن، رفع نقاط حادثه خیز گدوک به طول هشت کیلومتر، تعریض گردنه گدوک تا پل سفید به طول 17 کیلومتر، تعریض مسیر پل سفید به قائم شهر به طول 40 کیلومتر و ایجاد پل و تونل برای اتصال به قائمشهر به طول 40 کیلومتر و ساخت چهار تونل تعریف شده بود که تاکنون برای تعریض و چهار خطه کردن بیش از 50 کیلومتر از این مسیر بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بر اساس برآوردهای مسوولان و کارشناسان بیش از یکهزار میلیار ریال اعتبار دیگر برای اتمام این طرح نیاز است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پروژه تعریض جاده سوادکوه می بایست در سال93 تکمیل و به بهره برداری می‌رسید، اما تنها قطعه نخست پروژه در روزهای پایانی سال93 زیر بار ترافیک رفت.

اهالی منطقه پس از سالها انتظار وقتی مشاهده کندی کار، ضعف مسئولان و نشنیدن صدای مظلومیت آنها را شدند، خود دست به کار شدند و قرار گذاشتند عصر پنج شنبه و جمعه این هفته با کمک یکدیگر جاده را تعریض کنند تا بلکه زودتر عملیات جاده سازی تمام شود.

*دولتمردان باید به فکر مردم شهید پرور سوادکوه باشند

سیدرمضان صالح‌نژاد متولد ۱۳۴۸ سوادکوه مازندران است. او در ۱۵ سالگی به جبهه رفت و در عملیات قدس ۱، بر اثر اصابت گلوله به کمرش مشکل نخاعی پیدا کرد.

او پس از ورود به عرصه ورزش در رشته تیراندازی افتخارات زیادی کسب کرد، از جمله ۷ مدال طلای جهانی و ۶۰ مدال طلای کشوری و در نهایت با کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

وی در سال ۱۳۹۰ مدیر تیم‌های ملی تیراندازی معلولین شد و تیم ایران برای اولین بار قهرمان جهان شد.

صالح‌نژاد هم‌اکنون در زیرآب سوادکوه مدیر باشگاه ورزشی صالح است.

وی در گفت و گو با مازندنومه گفت: پروژه محور سوادکوه به تهران باید مدت ها پیش به پایان می رسید، روند جاده سازی در استان‌های همجوار سمنان و گلستان با سرعت پیش می‌رود در این استان‌ها پروژه تعریف می‌کنند و برای آن اعتبار در نظر می‌گیرند، اما پروژه تعریض محور سوادکوه بیش از 10 سال است که به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد:سوادکوه مردم مظلومی دارد برای همین صدای مظلومیت مردم منطقه به گوش مسئولان نرسیده است.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: یک ماه از آخرین نامه ای که این جانباز به مسئولان استان پیرامون تسریع در پروژه محور سوادکوه نوشته ام می‌گذرد، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است و بنابراین تصمیم داریم با مشارکت2هزار نفر از بومیان، با بیل و کلنگ، پروژه را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه بیان می‌کند: وقتی مسئولان مرتبط با بیل مکانیکی و تجهیزات راه سازی بیش از 10 سال در این محور آرام آرام کار می‌کنند، آیا ما نمی‌توانیم با مشارکت مردم زودتر پروژه را به پایان برسانیم!؟

صالح نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه این جاده یکی از محورهای مواصلاتی استان است زیرسازی مناسبی ندارد و دست اندازهای فراوان و پیچ های خطرناک گواه این ادعا است. طبق نظر کارشناسان استاندارد سازی در جاده رعایت نشده است اما مسئولان منکر این موضوع می‌شوند.

وی با بیان اینکه طولانی شدن پروژه موجب شده تا هموطنان زیادی در این جاده کشته شوند، گفت: جاده به شکل قیف مانند است و چندین قیف در ابتدای شیرگاه، جوارم، بعد از تونل، سرخ کلا و بالا زیراب وجود دارد که حادثه خیز است. این محور تنها جاده دسترسی اهالی است و اگر تصادفی انجام شود، عملیات امدادرسانی به کندی صورت می‌گیرد. تنها بیمارستان شهر زیراب هم با کمبود کادر پزشکی متخصص مواجه است.

این جانباز قطع نخاعی جنگ ادامه داد: به عنوان یک رزمنده دوران جنگ، برای مردم شهرم نگرانم و احساس نارضایتی می‌کنم. به ما می گویند پول و اعتبار کافی نیست اما چطور می‌شود که عده ای از مسئولان حقوق میلیونی دریافت کنند، در حالی‌که می‌گویند برای اجرای چنین پروژه هایی پول ندارند!

وی یادآور شد: اهالی منطقه وقتی متوجه بی توجهی و بی تفاوتی مسئولان شدند تصمیم گرفتند مانند دوران جنگ خود دست به کار شوند. مگر به ما نمی‌گفتند که چطور می‌توان با اسلحه کلاش و چهار لول به جنگ تانک رفت؟! حالا هم می‌توانیم با بیل و کلنگ جاده را تعریض کنیم.

وی با اظهار اینکه دولتمردان باید به فکر مردم شهید پرور سوادکوه باشند، افزود: مردم سوادکوه در تمام عرصه ها در کنار دولت و نظام ایستاده اند در انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم مردم مازندران و سوادکوه بیشترین مشارکت را داشتند اما زمانی که قرار است خدمتی انجام دهند، مردم سوادکوه در ردیف آخر قرار می‌گیرند.

صالح نژاد تصریح کرد: در گام نخست می‌خواهیم به صورت نمادین اقدام به تعریض خیابان کنیم. وعده ما نیز بعداز ظهر همین پنج شنبه از بالا زیراب به سمت شیرگاه است و روز جمعه نیز این حرکت ادامه دارد. امیدواریم روزی فرا برسد که بعضی از مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار