اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دستور جلسه ساماندهی بهای خدمات بهشت زهرا (س)، قیمت قبور این مکان را مشخص کردند.
کد خبر: ۲۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 26 April 2015
به گزارش ایرنا محمد حقانی در یکصد و چهل و هفتمین جلسه این شورا در خصوص لایحه ساماندهی بهای خدمات در بهشت زهرا (س) گفت: در ماده واحده این لایحه آمده به منظور انجام تکالیف شرعی و فقهی مبنی بر وجوب کفایی کفن و دفن و حفظ حرمت میت مسلمانان و تامین هزینه های جاری و نگهداری سازمان بهشت زهرا و نیز به منظور تحقق استقلال سازمان و پایداری، نظم پذیری، انضباط مالی و در آمدی، بهای خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا (س) ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال یک نظم پذیری در سازمان بهشت زهرا بودیم خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان قصد افزایش بها نداریم بلکه در برخی مواقع کاهش بها را هم داشتیم.

حقانی اظهار کرد: در بند 'ب' ماده واحده آمده که سازمان بهشت زهرا (س) مکلف به دفن اموات بی بضاعت و بلاصاحب در چارچوب وظایف قانونی شهرداری ها، نسبت به ایجاد قطعات عمومی رایگان اقدام کنند. در صورتی که وابستگان متوفی تمایل به در اختیار گرفتن طبقات بالای این قبور داشته باشند، هزینه مرتبه به ازای واگذاری هر قبر معادل هفت میلیون و پانصد هزار ریال تعیین می شود.

رییس کمیته خدمات شهری شورا ادامه داد: هزینه واگذاری هر قبر (قبور باقی مانده و جدید) آرامستان بهشت زهرا (س) تا ظرفیت 50 درصد معادل 5 میلیون ریال و در ظرفیت پذیرش 57 درصد معادل هفت میلیون و پانصد هزار ریال و در ظرفیت 70 تا 100 درصد معادل 20 میلیون ریال تعیین می شود. در راستای راه اندازی و آماده سازی قطعات جاری و جدید آرامستان بهشت زهرا (س) این سازمان می تواند، تا سقف 20 درصد ظرفیت هر قطعه جدید و جاری را در صورت صلاحدید به صورت رایگان دفن کنند.

حقانی گفت: در بند 'د' این لایحه آمده که هزینه واگذاری هر قبر در قطعات فاز دوم آرامستان بهشت زهرا (س) (قطعات200 تا 258) تا سقف 70 درصد معادل 15 میلیون ریال از سقف 70 تا 80 درصد ظرفیت معادل 40 میلیون ریال و از سقف 80 تا 90 درصد ظرفیت معادل 60 میلیون ریال و در ظرفیت 90 تا 100 درصد معادل 75 میلیون ریال است.

رییس کمیته خدمات شهری شورا گفت: بر طبق این لایحه هزینه واگذاری هر قبر در کلیه قطعات فاز اول آرامستان بهشت زهرا (س) (قطعات یکم تا 112) بدین شرح که قطعات 32، 35، 84، 86 و 100 یکصد و هفتاد میلیون ریال و سایر قطعات فاز اول 200 میلیون ریال تعیین می شود.

وی تاکید کرد: سازمان بهشت زهرا (س) مجاز است برای دفن در قبوری که بالای 30 سال شمسی قدمت داشته، ضمن حفظ موازین و حرمت شرعی اموات دفن شده، در صورت امکان با توجه به درخواست های مکرر شهروندان و با لحاظ فتاوی صادره از سوی مراجع عظام تقلید ، نسبت به ایجاد و احداث دو طبقه قبر دیگر برای واگذاری به بستگان درجه یک و دوم متوفی، اقدام کنند. تعرفه این گونه قبور برای هر قبر ایجاد شده 35 میلیون ریال تعیین می شود.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد که پیش خرید قبر ممنوع است.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این لایحه رای موافق دادند تا بر این اساس بهای خدمات در بهشت زهرا (س) ساماندهی شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار