مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از مردم خواست تا هرکس ابنیه‌ای تاریخی در تهران می‌شناسد که هنوز معرفی و ثبت نشده، اعلام کند تا پس از بررسی در فهرست انتظار برای ثبت ملی قرار بگیرند.
کد خبر: ۲۸۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 28 August 2016
بحث خروج از ثبت بناهای تاریخی تهران از سال‌های گذشته با شکایت به دیوان عدالت اداری و رای خروج از ثبت این دستگاه قضایی رویه‌ای دایمی را پیش گرفته بود و با این اتفاق تعداد زیادی از این بناها با حکم دیوان عدالت اداری از ثبت خارج شدند که سرانجام تعدادی از آنها توسط مالکان تخریب شدند.

اما هنوز برخی از بناهای تاریخی و ارزشمند هنوز سرپا هستند که این اداره کل دستور ثبت دوباره‌ی این بناها را در فهرست آثار ملی دارد.

رجبعلی خسروآبادی در مراسم رونمایی از کاشی‌های مسروقه سردرهای تاریخی تهران که امروز (یک‌شنبه ۷ شهریور) در موزه رضا عباسی برگزار شد، در این زمینه اظهار کرد: حدود دو سال و ۹ ماه پیش وقتی به این سازمان آمدم، هیچ پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری پس از گرفتن رای خروج از ثبت امکان تجدیدنظر نداشت، اما در شرایط کنونی به دلیل ایجاد این امکان، می‌توانیم خانه‌هایی که پیش از این با رای دیوان عدالت از ثبت خارج شده‌اند را به لیست در انتظار ثبت اضافه می‌کنیم تا امکان ثبت این بناها بار دیگر فراهم شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار