فیلم برزیل به کارگردانی تری گیلیام در بخش سینما و معماری در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
کد خبر: ۲۸۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 03 September 2016
فیلم برزیل دنیایی را به نمایش می گذارد که در سیطره بوروکراسی و مصرف است و در آن انتخاب همان آگاهی کاذب است.

میزانسن برزیل آمیزه ای ا ست از انواع معماری های آرمان خواهانه در برهه های تاریخی مختلفی که فیلم آن ها را نقد می کند.

برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه و در بخش سینما و معماری، روز یکشنبه 14 شهریورماه ساعت 16 فیلم 'برزیل' به کارگردانی تری گیلیام محصول سال 1985 ( آمریکا ) به مدت 143 دقیقه به زبان اصلی با زیرنویس فارسی، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید. 

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم در فصل تابستان، به موزه هنرهای معاصر تهران، مراجعه کنند.

** عکس های مادام باترفلای در گالری گلستان

مادام باترفلای عنوان نمایشگاهی است که مهدی منصوری در آن 16 قطعه عکس در ابعاد
85×60 سانتی متر را به نمایش خواهد گذاشت. منصوری در ارائه این آثار سعی داشته فضای کلاسیک را به مخاطب القا کند در همین راستا وی برای آثارش قاب های کلاسیک طلایی رنگی را برگزیده که یادآور آثار فرانسیس بیکن نقاش معروف قرن بیستم است. 

این عکس ها که برگرفته از اپرا ی 'مادام باتر فلای' ،'پوچینی'آهنگساز ایتالیایی است، روی زندگی ، آگاهی و مرگ تمرکز دارد. 

منصوری در سومین نمایش انفرادیش، فتو کلاژهایی را ارائه خواهد داد که با محوریت موضوعاتی در رابطه با زندگی انسان معاصر کار شده و برای بیان مفهوم مورد نظرش از چهره های معروفی چون لیلی گلستان، الناز شاکردوست و ... استفاده کرده و به نوعی روند زندگی زنان را گام به گام به نمایش گذاشته است. 

در این نمایشگاه به غیر از دو عکس با نام های «تولد» و «آگاهی» مابقی آثار با تکنیک انعکاس ثبت شده است. در این آثار هنرمند از آینه های شکسته شده بهره گرفته و از انعکاس تصویر موردنظرش در آینه عکاسی کرده است. 

مهدی منصوری عضو انجمن عکاسان ایران است و از سال 82 تا 86 روی طراحی عکاسی متمرکز بوده است. وی حضور در 15 نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد. مادام باترفلای سومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می شود.
این نمایشگاه از 15تا 24 شهریور ماه در گالری گلستان برپا خواهد بود.

** نشست تخصصی فرش و فرهنگ بومی در فرهنگستان هنر

دومین نشست تخصصی فرش و فرهنگ بومی با حضور خسرو سینایی روز دوشنبه 15 شهریور در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، در حاشیه برگزاری نمایشگاه گبه های شادی، دومین نشست تخصصی فرش و فرهنگ بومی برگزار می شود.

در این نشست فیلم های گبه های شادی اثر علی تاکی، فرش، اسب، ترکمن اثر خسرو سینایی، کجاست جای رسیدن اثر عباس کیارستمی و فرش زمین اثر کمال تبریزی به نمایش درآمده و بررسی می شوند.

نشست تخصصی فرش و فرهنگ بومی روز دوشنبه 15 شهریور، در هنرپژوهی نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر برگزار می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار