مشکل فنی در خط انتقال 230 کیلوولت برق فیروزبهرام-آزادگان در روز گذشته خاموشی‌های گسترده‌ای را در مناطق جنوب، جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز تهران ایجاد کرد که این خاموشی تنها مورد این هفته نبود.
کد خبر: ۲۹۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 06 September 2016
شهر تهران در روزهای گذشته خاموشی‌های پراکنده و گسترده‌ای را به خود دیده که بر اساس ادعای مشترکین خاموشی‌ها چند ساعته و بعضا در یک منطقه بارها تکرار شده است.

مسئولین و مدیران این حوزه علت خاموشی‌ها را تهران به ویژه خاموشی روز گذشته را مشکلات فنی در خط انتقال 230 کیلوولت برق فیروزبهرام-آزادگان عنوان کردند که در راستای تعمیر و مدیریت شبکه خاموشی گسترده در مناطق جنوب، جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز تهران به دنبال داشت که علاوه بر مشترکان مسکونی، مشترکان عمومی همچون بانک‌ها و خیابان‌ها نیز ساعاتی را بدون برق گذراندند.

گفتنی است بر اساس ادعا شرکت برق منطقه‌ای تهران مشکل ایجاد شده در پست برق فیروزبهرام-آزادگان تا ساعت 20 روز گذشته برطرف و پس از آن برق تمامی مشترکین وصل شده است.

علاوه بر خاموشی روز گذشته تهران به دلیل نقص فنی پست نام برده، مشکلات فنی در روزهای ابتدایی این هفته خاموشی‌هایی را به دنبال داشت که از نمونه‌های آنها می‌توان به خاموشی شمال تهران در روز یک شنبه به دلیل اتصال در کابل فشار قوی این منطقه و برخورد جرثقیل با کابل برق در منطقه ستارخان و خاموشی‌های پس از آن اشاره کرد.

بروز این حوادث آن هم از آغاز این هفته تا به امروز با توجه به پشت سر گذاشتن پیک مصرف برق، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که عمر تجهیزات شبکه برق پایتخت با توجه به حساسیت‌های موجود و تراکم سازمان‌ها و ادارات دولتی چند سال است و چه مدت از عمر مفید این تجهیزات گذشته است و تا چه زمان از این تجهیزات استفاده می‌شود؟

همچنین اطلاع رسانی مسئولان مربوطه در خصوص علت قطعی و پیش بینی از زمان قطع بودن برق به ساکنین این مناطق می‌تواند در همکاری بیشتر مردم در زمان خاموشی تاثیرگذار‌تر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار