«دعوای امیر تتلو و بهنوش بختیاری را یادتان هست؟ شب یکشنبه صفحه اینستاگرام خانم بازیگر را باز کردیم، دیدیم دنبال‌کنندگانش آب رفته! ماجرا از این قرار بود که اینستاگرام اعلام کرد کاربران پوچ و فِیک را از تعداد فالوورهای اعضای این شبکه اجتماعی، شناسایی و کم خواهد کرد. به این ترتیب شب گذشته آب به خوابگه مورچگان افتاد و خواب یک عده به هم ریخت. طوفان این اتفاق اول به تعداد فالوورهای خانم بختیاری وزید و بعد هم کلاه از سر الویس پریسلیِ ایران انداخت.»
کد خبر: ۲۹۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 06 September 2016
روزنامه شهروند در ادامه نوشت: «در حال حاضر شرایط به شکلی است که عکس صفحات اینستاگرام بهنوش بختیاری و حسام نواب صفوی در حال دست‌ به‌ دست شدن است. این وسط کم شدن تعداد فالوورهای بهنوش بختیاری بیشتر به چشم آمد چون نزاع‌ سال گذشته ایشان با خواننده زیرزمینی، تتلو، دقیقا سر همین آمار دنبال‌کنندگان بود. ماجرا از این قرار بود که وقتی ‌سال گذشته تعداد فالوورهای بهنوش بختیاری بالا رفت، امیر تتلو این افزایش فالوور را پوچ و غیرواقعی دانست. بهنوش بختیاری هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من نمی‌دونم آیا نیروی حسادت آن‌ قدر می‌تونه قوی باشه که حتی کسی رو که یک عمر برای این مردم خالصانه کار کرده و خنده به لب‌شان آورده با تهمت و بی‌ادبی و تخریب چهره او پیش مردمش از چشم انداخت»

در واقع هر چند تتلو نتوانست بهنوش بختیاری را از چشم مردم بیندازد اما مدیریت اینستاگرام با قدرت تمام توانست! از دیشب تا به حال عکس صفحات قدیمی بعضی سلبریتی‌ها در مقابل عکس‌های جدید تعداد فالوورهای‌شان قرار گرفته و تصویری مضحک ساخته شبیه عمل‌های کاشت مو؛ بعد از عمل، قبل از عمل! تا به حال ٤٠٠‌هزار نفر از فالوورهای بهنوش بختیاری کم شده و٤٠٠‌هزار نفر از فالوورهای حسام نواب صفوی. این فهرست همچنان در حال به‌روزرسانی است و گویا تا به حال آقای فرزاد فرزین (خواننده) هم به جمع‌شان پیوسته. طبق اعلام رسمی مدیریت اینستاگرام، بررسی تعداد فالوورهای کاربران همچنان ادامه خواهد داشت و در روزهای آتی هم دست یک عده دیگر رو خواهد شد.

حذف فالوور ها

فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام همیشه به‌خاطر حساب‌های ساختگی خود در مظان اتهام بودند. در واقع نمی‌شد روی تعداد دنبال‌کنندگان و اعضای آن حساب کرد. از کنار این شبکه‌ها هم یک عده با ساختن حساب‌های جعلی برای دیگران پول می‌بردند و نان سیاه‌بازی می‌خوردند. حالا این مدیریت اینستاگرام که فیس‌بوک را هم در اختیار دارد، تصمیم گرفته این مبالغ را به سمت خودش عودت بدهد. وقتی اعضای فِیک حذف شوند، کاربران برای بالا بردن اعتبار و افزایش تعداد فالوورهای خود تلاش خواهند کرد، امکانات خود شبکه را خریداری کنند. در ازای این خرید، شبکه‌ اجتماعی هم صفحات آنها را در جست‌وجوها قرار خواهد داد تا تعداد فالوورها خودبه‌خود افزایش پیدا کند. به این ترتیب نه کسی اعتبار جعلی برای خود خواهد خرید و نه مبلغی را که می‌تواند به حساب شبکه واریز کند، به کسی دیگر خواهد داد. با این تمهید، از روز چهارشنبه هفته گذشته قریب به ٢٠‌میلیون حساب کاربری جعلی، حذف یا غیرفعال شده است. جالب است بدانید تعداد فالوورهای جاستین بیبر (خواننده) هم حدود ۱۵‌درصد یعنی ٣,٥‌میلیون نفر کاهش پیدا کرده و این یعنی آبروریزی!

چشم و هم‌چشمی

ماجرا ساده‌ است. سلبریتی‌ها برای این‌که چشم ما و همکاران‌شان را به تعداد طرفداران خود خیره کنند، پول داده‌اند و کاربرِ فِیک خریده‌اند. البته از این رهگذر، بازار کار خودشان را هم رونق داده‌اند. چون قاعدتا بازیگری که میزان فالوورهای بیشتری دارد، در قراردادهای سینمایی و تلویزیونی هم دست بالا را می‌گیرد. بعضی کارگردان‌ها برای این‌که فیلم یا تئاترشان مخاطبان بیشتری داشته باشد، قاعدتا سراغ بازیگرانی می‌روند که فالوورهای بیشتری داشته باشند. از آن‌سو، بازیگر هم با نمایش تعداد فالوورهای بالا، قدرت مانور بیشتری در تنظیم مبلغ قرارداد به نفع خودش دارد. حتی حالا با این‌که تعدادی از فالوورهای بازیگران کم شده، باز هم میزان آن در ترغیب کارگردان و جذب منابع مالی تأثیرگذار است. هر چند بعد از این اتفاق باید در نظر داشت اعتبار معنوی یک عده هم کاهش خواهد داشت؛ چیزی که سلبریتی‌های خریدار کاربرِ پوچ، فکرش را هم نمی‌کردند...»
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار