کد خبر: ۲۹۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 07 September 2016
 عذرخواهی حتی در شرایط عادی نیز دشوار است اما این اقدام زمانی سخت‌تر می‌شود که ناچار به انجام آن در مقابل چشم میلیون‌ها نفر باشید.

به گزارش میزان به نقل از یو‌اس‌ای تودی، به نظر می‌رسد عذرخواهی کردن یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا باشد. در حالی که بسیاری از ما مجبوریم پشت درهای بسته به دلیل اشتباهات خود عذرخواهی کنیم، بسیاری از سران جهان گاهی ناچار می‌شوند در مقابل چشم میلیون‌ها نفر مسئولیت اظهارات و اقدامات اشتباه خود را برعهده بگیرند.

آخرین مورد آن مربوط به «رودریگو دوترته،» رئیس‌جمهور فیلیپین، بود که به دلیل «حرامزاده» خواندن اوباما ابراز تأسف کرد و خواستار روابط نزدیک با آمریکا شد. وی عذرخواهی خود را پس از آن مطرح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا جلسه خود با او را لغو کرد.

اما دوترته تنها سیاستمداری نیست که ناچار شد به دلیل طغیان احساسات آنی عذرخواهی کند. در ادامه فهرستی از عذرخواهی‌های تاریخی و مهم را از نظر می‌گذرانیم.

ابراز تأسف بیل کلینتون به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی

 بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در 17 اوت 1998 (26 مرداد 1377) در یک سخنرانی رسمی خطاب به مردم آمریکا به خاطر رابطه مخفی و غیراخلاقی خود با «مونیکا لوینسکی» که به دلیل کارآموزی در کاخ سفید رفت‌وآمد داشت، عذرخواهی کرد. 

وی در سخنرانی خود گفت: من مردم و حتی همسر خود را فریب دادم. به همین دلیل از صمیم قلب متأسفم. 

ابراز تأسف وزیر دفاع سابق آمریکا به دلیل خطا در طراحی جنگ ویتنام

«رابرت مک‌نامارا،» وزیر دفاع سابق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جان اف کندی و لیندون بی جانسون،» است که به داشتن نقش کلیدی در ارتباط با جنگ ویتنام شهرت دارد. 

مک‌نامارا که در سال 2009 در 93 سالگی از دنیا رفت هیچگاه به طور رسمی به دلیل اشتباهاتش در طراحی این جنگ عذر نخواست؛ اما در این خصوص ابراز تأسف کرد. وی گفت: برای اشتباهات خود در روند انجام کارها بسیار متأسفم.

عذرخواهی تونی بلر به دلیل خطاهای جنگ عراق

در اکتبر سال 2015 (31 روز منتهی به 10 آبان 94) تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، به دلیل خطاهای موجود در حمله سال 2003 به عراق با هدایت آمریکا عذرخواهی کرد. 

بلر در مصاحبه با «فرید زکریا،» مجری سی‌ان‌ان گفت: این جنگ علت اصلی خیزش داعش است. عذرخواهی می‌کنم به دلیل این حقیقت که اطلاعات دریافتی ما اشتباه بود. گرچه صدام از سلاح شیمیایی در سطحی گسترده علیه مردم خود استفاده کرد، باید بگویم برنامه او به شکلی نبود که ما تصور کرده بودیم.

ابراز تأسف رونالد ریگان به دلیل توافق با ایران برای آزادی گروگان‌های آمریکایی

در ژانویه سال 1987 (31 روز منتهی به 12 بهمن 1365) رونالد ریگان، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به دلیل توافقاتی که با ایران برای آزادی 7 گروگان آمریکایی حاضر در لبنان انجام داد، ابراز تأسف کرد. 

عذرخواهی وزیر محیط زیست و انرژی فرانسه از تولیدکنندگان نوتلا

«سگولن رویال،» وزیر محیط زیست و انرژی فرانسه، در ژوئن سال 2015 (31 روز منتهی به 11 تیر 94) در یک برنامه تلویزیونی گفت مردم نباید از محصولات نوتلا (برند معروف تجاری تولیدکننده شکلات فندقی) استفاده کنند؛ زیرا در تولید آن‌ها روغن پالم به کار رفته است. مسئله‌ای که منجر به جنگل‌زدایی و تغییرات آب‌و‌هوایی می‌شود. 

به دنبال اظهارات وی، خشم عمومی ایجاد شد و تولیدکنندگان ایتالیایی این محصول اعلام کردند روغن پالم موجود در محصولات آن‌ها از کشاورزی پایدار به دست می‌آید که برای اکولوژی مفید است. 

به دنبال این اتفاقات، سیاستمداران فرانسه از رویال خواستند بابت اتهاماتی که مطرح کرده بود عذرخواهی کند و او سرانجام تسلیم شد. وی در پیامی توییتری بابت این مسئله عذرخواهی کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Sweden
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
از جهانخواری عذر نمی خواهند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار