مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» گفت: آمارها نشان می‌دهد 14 تا 16 هزار نفر در پاتوق‌های استان تهران، کارتن‌خواب هستند و مناطق دره فرحزاد، مولوی و شوش بیشترین آ‌مار کارتن‌خواب را در استان تهران دارند.
کد خبر: ۲۹۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 10 September 2016
حسین شیخ در نشست خبری جمعیت طلوع دوباره، گفت: در مؤسسه طلوع 7 گروه جذب داریم که 5 گروه در تهران و 2 گروه در کرج و بومهن است که سه‌شنبه‌ شب‌های هر هفته به 16 پاتوق سرکشی می‌کنیم و یک وعده غذا به کارتن‌ خواب‌ها می‌دهیم.

وی ادامه داد: پاتوق کارتن‌خواب‌ها یا موقت و ساعتی است یا دائمی مثلاً در دره فرحزاد 7 پاتوق که از سالها پیش با اسامی مختلف مشخص شده، وجود دارد که 3 پاتوق آن ثابت است و به صورت بیغوله‌نشینی و خرابه محل زندگی دائمی افراد است. 

شیخ گفت: همه پاتوق‌های تهران را برای توزیع غذا سرکشی نمی‌کنیم بلکه از نظر امنیتی بعضی از پاتوق‌ها مناسب نیستند از طرفی کارتن‌خواب‌ها پراکنده هستند و فقط 40 درصد آنها به صورت متمرکز در پاتوق‌ها یافت می‌شوند.

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» گفت: ‌آمارها نشان می‌دهد 14 تا 16 هزار نفر در پاتوق‌های استان تهران، کارتن‌خواب هستند، در تهران 13 پاتوق از 6 منطقه تهران را سرکشی می‌کنیم و باقیمانده پاتوق‌ها به صورت گذری یا پراکنده هستند. 

شیخ ادامه داد: متأسفانه منطقه 4 که پاتوق خاک‌سفید است و سالها نیروی انتظامی برای پاکسازی آن تلاش کرده الان حدود 6 ماه است که دوباره حضور کارتن‌خواب‌ها را در آنجا می‌بینیم.

وی گفت: دو منطقه فرحزاد، مولوی و شوش بیشترین آ‌مار کارتن‌خواب را در استان تهران دارد.

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» در مورد وضعیت زنان و مردان کارتن‌خواب، گفت: هر هفته سه‌شنبه شب‌ها بین 10 تا 15 نفر مرد کارتن‌خواب و 5 الی 12 زن را که کودکان هم شامل‌شان می‌شود در مرکز جذب می‌کنیم.

اغلب مردان کارتن‌خواب، معتاد و زنان، طردشده هستند

شیخ گفت: 21 تا 65 سال اغلب در مردان پذیرش داریم که با تمایل 100 درصدی می‌آیند و اغلب مردان کارتن‌خواب معتاد هستند اما در زنان طردشدگی و بی‌سرپناهی هم بسیار دیده می‌شود تعدادی کودک هم داریم و زنانی که کارتن‌خواب هستند.

طرح «تهران شهر بدون گرسنه»

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» در مورد این طرح، گفت: متأسفانه مردم، تالارها، هتل‌ها و غیره دورریز کردن غذا را زیاد دارند در نتیجه جمعیت طلوع دوباره ابتدا با باقیمانده غذای مراسم خانوادگی، دادن یک وعده غذا به افراد کارتن‌خواب و معتاد را آغاز کرد اما از سال 94 طرح تهران شهر بدون گرسنه آغاز شد ما در این طرح غذا را پاتوق‌ها نمی‌بریم بلکه غذاهای دست نخورده مجالس، نذری‌ها و قربانی‌ها را با برنامه و هدف به دست ایتام، کارتن‌خواب‌ها، معلولان و غیره می‌رسانیم.

وی گفت: ابتدا با 4 منطقه این طرح را آغاز کردیم اما اکنون 13 نقطه در تهران داریم که می‌توان غذای نذری را به دست نیازمندان رسانید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار