فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از احتمال حضور و بازدید ناوشکن های ایرانی از بنادر ایتالیا خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 25 September 2016
امیر دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت ناوگروه ٤٣ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر در آب های آزاد و بین المللی را تشریح کرد و افزود: ناوگروه ٤٣ نداجا هم اکنون در ابتدای خلیج عدن مشغول انجام ماموریت است.
 
دریادار سیاری اضافه کرد: نیروی دریای ارتش روز گذشته نیز میزبان ناوشکن ایتالیایی بود که این رویداد حائز اهمیت است زیرا کشورهای اروپایی متقاضی ارتباط دریایی با جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: ناوشکن ایتالیایی وقتی از بندر جمهوری اسلامی ایران بازدید می کند حتما در ورود و خروج یک تمرین مشترک دریایی با آنها انجام خواهیم داد اما این به معنای حضور در قالب ناتو نیست.
 
به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این دانشگاه از سال 1374 به پذیرش دانشجو در مقطع دکترا مبادرت ورزید و از سال 1381 به تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح در آمده است.
 
درسال جدید تحصیلی در دانشگاه عالی دفاع ملی 69 تن در حوزه آموزشی و پژوهشی متناسب با ظرفیت رشته ها و گرایش های تحصیلی این دانشگاه پذیرفته شده اند که 15 تن از این شمار در حوزه پژوهش محوری در مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار