قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اینکه برای اصناف بسته‌ای جداگانه برای رونق تولید در نظر گرفته شده است گفت: قرار بود تا پایان شهریور ۷۵۰۰ واحد تولیدی تسهیلات دریافت کند اما تا به امروز این تسهیلات به ۱۰ هزار واحد تولیدی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۰۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 26 September 2016
محمدرضا رحمانی ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در خصوص بسته‌های رونق تولید اصناف کشور اظهار کرد: در کشور 600 هزار واحد صنفی، تولیدی وجود دارد و وزارت صنعت برای حمایت و رونق آنها بسته ای جداگانه از واحدهای صنعتی در بحث رونق تولید در نظر گرفته است.
 
وی افزود: قرار بود تا پایان شهریور ماه سال جاری 7500 واحد تولیدی تسهیلات دریافت کند اما تا به امروز این تسهیلات به 10 هزار واحد تولیدی اختصاص یافته و پرونده‌های آنها اکنون در بانکها در مرحله رسیدگی است.
 
قائم مقام وزیر صنعت گفت: ریشه حل مشکلات اقتصادی کشور در اقتصاد مقاومتی قرار دارد و این دغدغه جدی توسط دولت دنبال می‌شود.
 
وی تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور برای این امر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است و با سرعت خاصی پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی است.
 
رحمانی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ریاست وزیر ایجاد شده است و ما معتقدیم که این امر تکلیف و راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است.
 
قائم مقام وزیر صنعت افزود: اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود که در مقابل همه تکانه‌های خارجی در هر زمانی آماده باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه 3 میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد گفت: هرکاری که برای اصناف انجام می‌شود باید توسط خود آنان انجام شود که در وزارت صنعت به تفاهماتی برای این همکاریها رسیده‌ایم.
 
مهر، جانماز و تسبیح وارداتی است  
 
وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به لزوم ایجاد شهرکهای صنعتی در کشور گفت: بر اساس بررسیهایی که در استان خراسان رضوی برای ساماندهی عرضه سوغات صورت گرفته است نشان می‌دهد که بخش زیادی از این سوغات شامل اسباب‌بازی‌، پوشاک و حتی تسبیح و جانماز و مهر وارداتی هستند.  
 
وی افزود: برای ساماندهی این امر به جد دنبال خوشه و شهرکهای صنعتی در استان خراسان هستیم تا نیاز داخلی کشور در خود کشور تامین شود.
 
وی همچنین گفت: در بازار روسیه موفق نبوده‌ایم که این امر نیز ناشی از همین عدم ایجاد خوشه‌ و شهرکهای صنعتی است و ما به جد به دنبال ایجاد واحدهای بزرگ برای سورتینگ محصولات تولیدی به این کشور در اوزان بالا هستیم.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این مراسم حکم انتصاب فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران به عنوان عضو ستاد اقتصاد مقاومتی با امضای وزیر صنعت قرائت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار