کد خبر: ۳۰۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 09 October 2016
تابناک / نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به جای اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی بیشتر دنبال برنامه‌های سیاسی است.

حسن خسته‌بند امشب در دیدار با آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از ظرفیت نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری باید برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی به تصویب اجرای پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی در مجلس ششم اشاره کرد و افزود: طول مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ۲۰۵ کیلومتر است اما اکنون راه‌آهن رشت ـ انزلی به فراموشی سپرده شده ضمن اینکه راه‌آهن قزوین ـ رشت تا پایان امسال به اتمام نمی‌رسد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ میلیون تن کالا برای حمل و نقل در خلیج فارس وجود دارد، تصریح کرد: کالای مذکور از طریق تنگه «بسفر» به اروپا حمل می‌شود در حالی که مسیر ایران ۲۲ روز نزدیک‌تر است.

خسته‌بند در ادامه احیای تالاب انزلی را از موضوع‌های مهم خواند و بیان کرد: تا ۱۵ سال آینده وضعیت تالاب انزلی مانند دریاچه ارومیه می‌شود و احساس خطر می‌کنم.

*۲۶ سال مطالعه احیای تالاب انزلی توسط حفاظت محیط زیست

وی به حضور در تمام جلسه‌های احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: مدت ۲۶ سال مطالعه احیای تالاب انزلی در سازمان حفاظت محیط زیست طول کشیده است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه احیای تالاب انزلی در دولت گذشته، خاطرنشان کرد: پنج دستگاه سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو متولی پروژه مذکور هستند.

خسته‌بند به تفویض اختیار اجرای پروژه احیای تالاب انزلی توسط دستگاه‌های مذکور به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مسؤولان در استان فعالیت احیای تالاب انزلی را آغاز کردند اما در مدت ۶ سال گذشته از روند اجرای این پروژه رضایت نداریم.

وی با بیان اینکه ردیف مستقل بودجه برای تالاب انزلی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: روند اختصاص اعتبارات کند است و مسؤولان اعتقاد، دانش و جرأت اجرای پروژه احیای تالاب انزلی را ندارند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، تغییر مدیریت‌ها در حفاظت محیط زیست در اجرای احیای تالاب انزلی را تاثیرگذار خواند و افزود: هر کدام از مدیران نظر متفاوتی دارند و این امر نشأت گرفته از شناخت نداشتن از تالاب انزلی است.

خسته‌بند با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در تهران حال دریافت اعتبارات احیای تالاب انزلی را ندارد، بیان کرد: مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده اما سازمان حفاظت محیط زیست به جای اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی بیشتر دنبال برنامه‌های سیاسی است.

وی، تالاب انزلی را زایشگاه دریای خزر دانست و تصریح کرد: اگر تالاب مذکور آلوده شود با کاهش تولید ماهیان در دریای خزر مواجه می‌شویم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن ماهی سفید از تالاب انزلی در گذشته صید می‌شد، گفت: اکنون وضعیت صید مناسب نیست ضمن اینکه مشکل گیاه سنبل آبی و آزولا به آن اضافه شده است.

خسته‌بند، وضعیت تالاب انزلی را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: احیای تالاب انزلی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

وی به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و یادآور شد: در دوره ششم مجلس پیگیر طرح مذکور بودیم اما سازمان حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کرد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهی در قفس را با کمک سپاه در دریای خزر اجرا کردیم، اظهار کرد: نصب قفس مذکور موفقیت‌آمیز بود و سالانه دو مرتبه می‌توانیم برداشت ماهی قزل‌آلا داشته باشیم.

خسته‌بند به کاهش ۵۰ درصدی هزینه پرورش ماهی در قفس نسبت به استخرها اشاره کرد و افزود: غذا در طرح پرورش ماهیان قفس نصف می‌شود اما رشد آن ۲ برابر است ضمن اینکه مزه ماهیان پرورشی در قفس مانند ماهیان دریایی لذیذ است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس نیاز به حفر زمین، آب، مواد غذایی و برق ندارد و در مدت دو سال هزینه‌های آن برگشت می‌شود.

*در ۷ ماه امسال اعتبارات عمرانی گیلان پرداخت نشده است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی از پرداخت نکردن اعتبارات عمرانی گیلان در هفت ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: سال گذشته بدترین شرایط در پرداخت اعتبارات داشتیم و امسال پرداخت اعتبارات جالب نیست.

خسته‌بند به پرداخت تنها حقوق کارکنان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال از پرداخت مزایای کارکنان خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه کشور برای کنترل تورم در رکود بدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: رکود خطرناک‌تر از تورم است زیرا اشتغال موجود را از دست می‌دهیم و اشتغال جدید حاصل نمی‌شود و این موضوع خطرناک است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در مدت سه سال گذشته از طرف مردم و جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان برای ایجاد اشتغال تحت فشار هستیم و شرمنده آنها شدیم.

خسته‌بند با بیان اینکه سن جوانان بیکار از ۳۰ سال گذشته است، یادآور شد: در اروپا دولت‌ها به بیکاران مستمری پرداخت می‌کنند.

وی، خواستار برنامه‌ریزی متولیان فرهنگی در گیلان شد و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در بلندمدت تاثیرگذار است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

*وضعیت حجاب در گیلان نامناسب است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض برخی از افراد نسبت به وضعیت حجاب در گیلان، بیان کرد: اعتراض افراد مذکور درست است و وضعیت حجاب در استان نامناسب است.

خسته‌بند در پایان بر پوشش کامل برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان در بندر انزلی و آستارا تأکید کرد و گفت: تولید برنامه‌های متنوع توسط صدا و سیما حائز اهمیت است. /گیلنا

 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار