رییس سازمان چای کشور گفت: به سبب وام‌ها و طرح‌های به زراعی و کارهای زیربنایی صورت گرفته در زمینه اصلاح و جوانسازی باغات، باغات رهاشده بیشتری به چرخه تولید باز می‌گردد.
کد خبر: ۳۱۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 10 October 2016
محمدولی روزبهان با اشاره به نگاه حمایتی دولت به صنعت چای کشور و واریز به موقع مطالبات چایکاران از طریق دولت، با اظهار خرسندی از اینکه در صورت ادامه حمایت‌ها، محصول چای جایگاه واقعی خود در اقتصاد منطقه و کشور را بازیابی خواهد کرد، گفت: توسعه شبکه آبیاری تحت فشار در باغات چای را از اولویت های سازمان و قدم اساسی در مورد کیفی سازی محصول چای است.

روزبهان در خصوص حفظ کیفیت برگ های چای تولیدی، تذکرات لازم به روسای ادارات و کارشناسان مناطق بیان داشته و ادامه داد.

رییس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: در مقطع پایانی برداشت نیز روند کمی و کیفی خرید برگ سبز ادامه یافته و در این زمان، کنترل های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری به سبب اقدامات حمایتی دولت در خصوص خرید تضمینی برگ سبز، شرایط مساعد آب و هوایی و اقدامات صورت گرفته به زراعی و تلاش و کوشش کشاورزان، تاکنون مقدار ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده و مقدار ۱۴۶ میلیارد تومان از بهای برگ سبز معادل ۷۰ درصد کل خرید به آنان پرداخت شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار