کد خبر: ۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 04 May 2015

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از اجرای نخستین مرحله طرح قرارگاه مبارزه با سرقت و پلمپ 10 واحد صنفی مشکوک به خرید اموال سرقتی در تهران خبر داد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در گفتگو با واحد مرکزی خبرگفت: پلیس آگاهی با همکاری واحدهای تجسس پلیس پیشگیری، پلیس امنیت و مأموران یگان امداد، امروز 350 واحد صنفی مرتبط با خرید و فروش اموال مسروقه را بررسی کردند.

وی افزود: در این بررسی ها 15 واحد صنفی، اخطار پلمپ گرفت و 10 واحد صنفی نیز به علت تخلفات مشکوک به سرقت برای بررسی بیشتر پلمپ شد.

محمدیان از کشف، ضبط و توقیف ده‌ها قلم کالا و اموال مشکوک به سرقت نظیر رینگ و لاستیک، رادیو پخش و سایر لوازم یدکی خودرو در تهران خبر داد.

وی گفت: واحدهای صنفی که به خرید و فروش اموال مسروقه مبادرت یا اقدام به نگهداری این اموال کرده اند نیز برای رسیدگی به تخلفات آنها به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: واحدهای صنفی مهمترین محل برای تبدیل اموال مسروقه سارقان به وجه نقد تحت عنوان کالای دست دوم و یا تعویضی است.

محمدیان گفت: برای کنترل و جلوگیری از خرید و فروش چنین اموالی پلیس آگاهی با هماهنگی اتحادیه، یک سری دفترهای ثبت را طراحی کرده و در اختیار واحدهای صنفی تهران قرار داده تا کالاهایی را از این دست که به عنوان تعویضی یا دست دوم از مشتری دریافت می کنند با درج مشخصات فرد فروشنده و زدن برچسب بر آن کالا تحویل گیرند تا قابلیت پیگیری داشته باشد.
وی افزود: کالاهایی که امروز کشف و ضبط شد هیچ کدام از این مراحل قانونی را طی نکرده بود و ظن قوی بر سرقتی بودن آن محرز شده است.

 محمدیان به صاحبان صنف های مرتبط با خرید و فروش لوازم و احیاناً قطعات خودرو هشدار داد: ضوابط اتحادیه و واحد نظارت بر اماکن عمومی را رعایت و از خرید و فروش اموال مشکوک به سرقت خودداری کنند.

وی گفت: مردم می توانند هر گونه اخبار مرتبط با خرید و فروش اموال سرقتی را از طریق 110 با پلیس در میان بگذارند تا به سرعت موارد ردیابی و پیگیری شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: از آنجا که سارقان در پی تبدیل کالای سرقتی به پول هستند اگر بازار خرید و فروش وجود نداشته باشد و مردم هم کالاهای مشکوک به سرقت را خریداری نکنند چرخه سرقت در پایتخت متوقف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار