مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آسمان نیمه جنوبی استان خوزستان را دود ناشی از فعالیت‌های نفتی فرا گرفته است و وضعیت آلودگی هوای خوزستان در حال تبدیل به فاجعه است.
کد خبر: ۳۱۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 18 October 2016
 احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز که امروز (27 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به افزایش تولید نفت و آلودگی‌های ناشی از آن اظهار کرد:‌ تولید و صادرات نفت افزایش پیدا کرده و در پی آن، به دلیل فرسودگی تجهیزات نفتی، آلودگی‌های ناشی از فلرهای نفتی نیز شدت یافته است.

وی افزود:‌ آسمان نیمه جنوبی استان خوزستان را دود ناشی از فعالیت‌های نفتی فرا گرفته است و وضعیت آلودگی هوای خوزستان در حال تبدیل به فاجعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این‌که خوزستان ظرفیت این حجم از آلودگی‌ها را ندارد، عنوان کرد:‌ وضعیت آلودگی هوای خوزستان نگران‌کننده است؛ دو تا سه هفته دیگر بارش باران آغاز خواهد شد و از سویی منتظر هرس درختان هستیم و از سوی دیگر آلودگی‌های نفتی در هوا معلق است. غبار، این ذرات را با خود حمل خواهد کرد و با بارندگی، این ذرات معلق در اهوا به لایه‌های پایین فرودخواهند آمد.

وی گفت: اکنون نیز غباری که در خوزستان تنفس می‌کنیم، این ذرات را با خود حمل می‌کند.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد:‌ فعالیت‌های نفتی موجب آلوده شدن خاک خوزستان نیز شده و آلودگی‌های نفتی موجب از بین رفتن خاک و لطمه زدن به آن می‌شود. مطالعات نشان داده که در حال حاضر در خوریات ماهشهر بالاترین میزان جیوه نسبت به کلیه مناطق جهان وجود دارد. میزان فلزات سنگین در نزدیکی اهواز نیز بسیار بالا است و این برای کشاورزی بسیار خطرناک است.

وی گفت:‌ باید تصمیمی اساسی برای آلودگی‌های نفتی استان خوزستان گرفته شود. باید پاسخگویی در این خصوص وجود داشته باشد و تصمیمی حاکمیتی اتخاذ شود تا به نتیجه‌ای دست پیدا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مصوبه کاهش آلودگی عنوان کرد:‌ در این مصوبه وظایفی برای وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال طبق این مصوبه باید محدوده‌های ترافیکی در کلانشهرها تعریف شوند ولی این موضوع در اهواز انجام نشده است.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد: ‌لازم است دستگاه‌های اجرایی قانون کاهش آلودگی هوا را به صورت دقیق مطالعه و به دنبال اجرایی کردن آن باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار