مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت:پایگاه انتقال خون استان در صورت اعلام تقاضا و نیاز از سوی فرمانداری ها و با همکاری این ارگان و مراکز بهداشت این شهرستان ها و با اعزام واحدهای سیار به دیگرنقاط استان از متقاضیان اهدای خون اقدام به خونگیری می کند.
کد خبر: ۳۲۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 31 October 2016
 درآستانه اربعین و حضورجمعیت زیادی از زائران با گروه های خونی متفاوت در استان ایلام این پایگاه به منظور افزایش حجم ذخیره سازی بانک های خون آمادگی لازم برای خونگیری از دیگر شهرستان های استان را دارد.


به گزارش تابناک ایلام ؛ دکترمهدی اکبری دهبالایی روز دوشنبه  اظهار کرد: با وجود آمادگی این پایگاه، اما اعزام گروه های سیار خونگیری به شهرستان های تابعه استان با توجه به فقدان پایگاه انتقال خون در این شهرستان ها منوط به تقاضای فرمانداری ها است.

 
اکبری دهبالایی یادآور شد: فرمانداری ها با اعلام فراخوان عمومی به مردم آن شهرستان آنها را برای اهدای خون ترغیب کرده تا این واحدهای سیار که دارای امکانات و تجهیزات از جمله یک دستگاه اتوبوس سیار خونگیری هستند با استقرار در مراکز بهداشت آن شهرستان ها از مردم خونگیری کنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت ذخایر خون استان در شرایط مطلوبی است، تاکید کرد: به علت موضوع اربعین و پیش بینی وقایعی همچون حوادث جاده ای نیاز به خون و فرآورده های خونی از گروه های مختلف خونی برای این ایام الزام آور است.
 
مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام اظهار کرد: برای پاسخگویی به نیازهای خونی زائران و افزایش میزان استفاده از خون و فرآورده های خونی در ایام اربعین، این پایگاه به بسیج عمومی مردم استان در همه گروه های خونی برای اهدا خون نیازمند است.
 
به گزارش ایرنا، سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار