تابناک تهران - همه چیز از یک کنجکاوی حرفه ای شروع شد، شاید همیشه ام حرفه ای بودن خوب نباشد... خبرنگار چشم و گوش اش تیز است تا حقی ناحق نشود، تا فریاد مظلومی نشنیده باقی نماند... اما گاهی فریاد خود خبرنگار است که بی صدا می ماند، نه اینکه بی صدا باشد نه نمی خواهند که بشوند... مثل این روزها، صدای خبرنگار قرچک انگار نشنیده گرفته می شود و در يك اقدام عجيب شهردار و پليس امنيت شهرستان قرچك در سكوت مسئولان محلي خبرنگار ورامين پرس را بخاطر بازنشر خبر يكي از خبرگزاريها تحت فشار قرارداده و حتي احضار كرده اند، انگار نه انگار قانون مطبوعات وجود دارد.
کد خبر: ۳۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 07 November 2016
این روزها پرونده ای در جریان است،  مثل تمام پرونده ها شاکی و متهم دارد.... ولی نمیدانیم چرا شاکی این بار مکان شکایت را اشتباه رفته ... هر شکایتی بسته به نوع جرم، دادگاه مخصوص به خود را دارد؛ اما گاهی انگار همان هایی که ادعای قانون مندی دارند از همه بی قانون ترند... یا شاید هم قانون برای آنها زیر و رو می شود، قانون شکایت که چیزی نیست، قانون استخدام، قانون کار، قانون زندگی برایشان متفاوت است... متفاوت که هیچ زیرورو شده....
 شهردار قرچک پاسخگو نیست / از خبرنگار به پلیس امنیت شکایت شد
همه چیز از یک استخدام شروع شد، همان نانی که این روزها سواره است و جوانان بیکار پیاده... هشتم آبان ماه بود که خبر از استخدامی عجیب در قرچک منتشر شد: "یک عضو شورای شهر ورامین با استفاده از جایگاه خود برادرش را در شهرداری قرچک استخدام و ماموریت وی برای حضور در شهرداری ورامین را دریافت کرده است. وی در حالی حقوق می گیرد که وی اصلا حضوری در شهرداری  ندارد." طبق انتظار شهردار قرچک شاکی شد و قانوناٌ پرونده ای را به جریان انداخت.
 
سایت "ورامین پرس" هم به تبع تمام خبرگزاری ها این خبر را کار کرد، اما شهردار قرچک طبق همان قانون زیرورو شده به جای شکایت از خبرگزاری منتشر کننده، از "رضا دهقان" خبرنگار ورامین پرس شکایت کرد، آن هم نه به دادگاه مطبوعات بلکه به پلیس امنیت... حالا اینکه چرا پلیس امنیت قرچک چنین شکایتی را قبول کرده و در حال رسیدگی به موضوع است خود جای بسی تأمل دارد...
 
رضا دهقان، خبرنگار ورامین پرس، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران در این باره گفت: "سایت ورامین پرس بعد از بسیاری از خبرگزپاری ها اقدام به بازنشر این خبر کرد، اما به نظرم از آنجایی که این سایت خبری منتقد شهرداری است، این بهترین فرصت برای برخورد با ما بود چراکه اگر قرار بر شکایت قانونی بود باید از خبرگزاری منتشر کننده این خبر شکایت میشد."
 
وی ادامه داد: "البته موضوعی که بیشتر از هرچیز روند پرونده را از مسیر اصلی اش خارج کرده بردن شکایت به پلیس امنیت است و رسیدگی به آن تحت نظر افردای که هیچ شناختی نسبت به قانون مطبوعات ندارند."
 
دهقان درباره تکرار استخدام های عجیب در این شهرستان اظهار کرد: "موضوعی که باعث بیشترین ناراحتی آقایان درباره این خبر شده این است که چرا نسبت به این فرد فضا اینقدر رسانه ای شده، اما درحقیقت حساسیت آنها نسبت این فرد بیشتر بوده چراکه خبر این نوع استخدام ها در قرچک تکراری است و بارها گوشزد شده، مانند جریان یک دیگر از اعضای شورای شهر که بازهم از شهرداری حقوق دریافت میکرد و بعد از خبری شدن موضوع حقوق آن فرد قطع شد."
 
وی در پاسخ به این سؤال که تأیید کنندگان این موضوع این روزها چه کمکی کردند افزود: "آقای احمد شایان،عضو شورای شهر قرچک، تأیید کننده این موضوع بود ولی این روزها میگوید نمیتواند در این زمینه دخالت کند. هم چنین از دیگر اعضا، حتی فرماندار شهرستان همکاری خواستم ولی هیچ یک کمکی به من نکردند."
 
البته با راهی شدن این خبرنگار به دادسرا و پیگیری پرونده توسط شهردار دیگر خبرنگاران شهرستان قرچک ساکت ننشسته و از طریق نامه ای مراتب شکایت خود را به استاندار تهران اعلام کردند. این شکایت از طریق نامه ای صورت گرفته که به شرح زیر است:
 
"استاندار محترم تهران
جناب آقای هاشمی
 
شما نماینده عالی دولت در استان تهران هستید و چگونه است که باید هر روز شاهد شکایت به حق یا ناحق از خبرنگاران باشیم که امضای شما زیر برگه انتصاب آنان است هرچند که به انتخاب شورای شهر باشند.
در روز معارفه شهرداران دو کتاب به مدیران منتصب هدیه می دادید که شامل یک جلد کلام الله مجید و یک کتاب قانون بود که گویا این یک
 پیام بود که باید به این دو توجه شود ولی انگار توجه کافی  نمی شود .
 
چنان از این شکایات بر آشفته ام که می خواهم مانند دکتر نقوی در روز رای اعتماد فریاد بکشم شاید این درد شنیده شود و در یادها بماند.استاندار عزیز این حق خبرنگاران نیست و من شخص شما را مقصر می دانم که چرا مدیران غیر پاسخگو منصوب می کنید و چرا گوشزد نمی کنید سخنان رئیس جمهور محترم را که بارها در نقدپذیری مسئولان گفته اند و آخرین بار دو روز پیش بود .
 
جناب هاشمی به قرچک بیایید با خبرنگاران منطقه سخن بگوئید و اگر سرتان شلوغ است بفرمائید ما خدمت برسیم آنگاه به شما از نزدیک سلام کنم و گله های این قشر خسته از همیشه را به شما بگوئیم  .
استاندار محترم تهران در روزی که رسانه های منطقه ما قرار است به نمایشگاه مطبوعات بیایند رضا دهقان باید به شکایت شهرداری قرچک پاسخ بدهد .
 
به قرچک بیائید ........
غلامرضا فرجیان /خبرنگار "
 
در پیگیری این موضوع با جحت الله موسوی، شهردار قرچک، تماس گرفتیم اما متأسفانه پاسخگو نبودند.
 
ایرج شیرنژاد، رئیس شورای شهر قرچک، هم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، گفت: "شورای شهر در این زمینه دخالت نمیکند چون هیچ ارتباطی به اعضا ندارد."
 
احد شایان، عضو شورای شهر قرچک، نیز که تأیید کننده این خبر بوده، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران با ابراز ناراحتی از این اتفاق گفت: "من هنوز هم بر گفته هایم پایبند هستم، اما شهردار به عنوان شخصی حقیقی و حقوقی شکایتی کرده که ما اجازه دخالت در آنرا نداریم."
 
حالا دیگر این پرونده با سه ضلع هدایت میشود و کلی سؤال بی جواب... خبرنگار، شهردار و پلیس امنیت...
اینکه چرا شهردار قرچک به جای شکایت به دادگاه مطبوعات و یا دادگاه فرهنگ و رسانه به پلیس امنیت مراجعه کرده؟؟؟؟ یک طرف ماجراست، اینکه اصلاٌ چرا چنین استخدام هایی در این شهرستان صورت میگیرد؟؟؟ هم یک طرف ماجراست...
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار