خبر ویژه;
پس از چندین روز پیگیری در نهایت با رسانه ای شدن ماجرای ضرب و شتم بی رحمانه دانش آموز ماهنشانی سرانجام معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از بررسی‌های به عمل آمده و احراز صحت تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در ماهنشانِ زنجان به دستور وزیر آموزش و پرورش، معلم متخلف به مدت سه ماه از خدمت تعلیق شد.
کد خبر: ۳۲۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 09 November 2016
شاید یکی از تلخ ترین خبرهایی که در هفته های اخیر در استان زنجان منتشر شد، خبر ضرب و شتم یک دانش اموز خردسال ماهنشانی توسط معلم مدرسه اش باشد که با تظلم خواهی پدر این دانش آموز و فریاد رسی از سوی سیستم قضایی و رسانه ها سرانجام ابعاد پنهان شده ماجرا پیدا و جرم معلم اثبات شد.

پدر این دانش آموز پس از چندین روز مراجعه به آموزش و پرورش و حتی ارسال نامه به این نهاد پاسخ روشنی از سوی مسئولان این مجموعه دریافت نکرده بود و بنا بر گفته های وی تنها سعی می شده که وی از تخلف این فرد چشم پوشی کرده و دیگر دنباله ماجرا را نگیرد که خوشبختانه با هوشیاری این پدر و پیگیری ماجرا زمینه تعلیق و برکناری فرد خاطی از مسئولیت خطیر معلمی فراهم شد.

در این بین نکته تلخ ماجرا اینجاست که چرا نهاد آموزش و پرورش در همان ابتدای امر نسبت به این ماجرا واکنش نشان نداد و با ورود عادلانه به ماجرا موجب تسلی خاطر قربانی ماجرا را فراهم نکرد!

آیا نهاد مقدسی مانند آموزش و پرورش در وهله اول رسالت تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد و یا مسئولیت اصلیش لاپوشانی جرایم عمد صورت گرفته توسط شاغلین در این نهاد است؟

بدون شک مسئولین این نهاد به اصول اخلاقی و اسلامی معتقد و پایبندند و هرگز نمی پسندند که جان دانش آموزان مناطق محروم توسط افرادی که تعادل روانی مناسبی ندارند به خطر افتد اما چرا در ابتدای ماجرا و مشخص شدن مساله این فرد از کار برکنار نشد؟

مطمئنا این سوالات و سوالات مشابهه آن تاکنون در ذهن افکار عمومی بی پاسخ مانده اما با این حال باید از رسانه ها و اصحاب آن تقدیر نمود که با ورود سریع به این ماجرا زمینه حمایت از خانواده مظلوم واقع شده ماجرا را فراهم کردند.

در پایان باید توجه داشت که نباید به واسطه انحراف و خطای معدود افرادی تمام تلاشهای فرهنگیان و معلمان دلسوز را نادیده گرفت و طبعا جامعه ما قدردان تلاش های معلمین فداکار بوده و خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار