تابناک / سردار محمد عبدالله پور دقایقی پیش در گفتگوی ویژه خبر شبکه باران به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج بابیان اینکه موضوع دشمن‌شناسی بخشی از گفتمان انقلابی گری است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری در جمع دانش‌آموختگان سپاه در دانشگاه امام حسین موضوع جهاد کبیر را مطرح کردند که در این جهاد به‌هیچ‌وجه نباید از دشمن تبعیت کرد.
کد خبر: ۳۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱ 22 November 2016

تابناک / سردار محمد عبدالله پور دقایقی پیش در گفتگوی ویژه خبر شبکه باران به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج بابیان اینکه موضوع دشمن‌شناسی بخشی از گفتمان انقلابی گری است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری در جمع دانش‌آموختگان سپاه در دانشگاه امام حسین موضوع جهاد کبیر را مطرح کردند که در این جهاد به‌هیچ‌وجه نباید از دشمن تبعیت کرد.


وی با تأکید بر اینکه در جهاد کبیر نباید در هیچ بعدی تسلیم دشمن شویم افزود: بسیج در بحث روشنگری و تبیین گفتمان انقلابی گری و دشمن‌شناسی اقدام به روشنگری کرده که مصداق آن حضور پرشور در راهپیمایی ا ۱۳ آبان امسال است که نشانه شناخت دشمن توسط مردم بود.


فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بسیج متشکل از عناصر داوطلب با نگاهی فی سبیل الله است بیان کرد: مجموعه‌ای که نگاهی داوطلبانه و فی سبیل الله داشته باشد مدیریت جهادی دارد و برای هر مشکلی توانایی انعطاف‌پذیری داشته که همین موضوع به دلیل گستردگی و عظمت بسیج در هر عرصه‌ای در مقابل تهدید دشمن ایستادگی کند.


وی بابیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه باور و احساس انسان‌هاست اظهار کرد: ما با دو قشر بسیج سازمان‌یافته و مردم به‌عنوان بسیج عمومی سروکار داریم که برای بسیجیان در قالب طرح‌های بصیرتی، تربیتی، معرفتی و مهارتی حلقه‌های صالحین فعالیت می‌کنیم و حفظ این‌همه جوان در تهاجم فرهنگی دشمن کار ساده‌ای نیست.


فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: این‌همه داوطلب جوان برای اعزام به سوریه نشان از همان تفکر انقلابی دوران دفاع مقدس دارد که نشان می‌دهد بسیج سرپا بوده و بر آرمان‌های انقلاب هنوز زنده‌اند.


عبدالله پور با اشاره به اینکه ما در بخش مهندسی فرهنگی کشور دچار مشکل هستیم گفت: رهبر انقلاب در زمینه فرهنگ فرمودند که فرهنگ مانند هواست و همین موضوع نشان می‌دهد که کار فرهنگی چقدر سخت است و باید با تبعیت از اتاق فکر و قرارگاه فرهنگی کارهایمان را منسجم‌تر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سپاه در انتظار حل مشکلات برای ورود به عرصه فرهنگی نمانده است افزود: سپاه برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف با بسیج ورود می‌کند که ازجمله آن می‌توان به حضور ۵۰ درصدی سپاه در ۴۰ طرح سالم‌سازی دریا و ایجاد فضای امن و مرفه، استفاده از فضای تابلوی تبلیغاتی برای جلوگیری از مصرف‌گرایی و نشر ارزش‌ها و معرفتی و کمک در برنامه‌های مناسبت‌های انقلاب می‌توان اشاره کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: اگر مشکل اقتصاد را حل نکنیم خطر انقلاب را تهدید می‌کند و اینکه رهبر انقلاب در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان فرمودند که خواب ندارم نشان‌دهنده جدی بودن موضوع است که سپاه نمی‌تواند در این زمینه‌ها تنها نظاره‌گر باشد.

وی با اذعان به اینکه هرجایی دولت از سپاه بخواهد سپاه وارد کارهای اقتصادی بزرگ می‌شود بیان کرد: سپاه به ذاته به دنبال کارهای اقتصادی بزرگ نیست اما توانایی‌های خاص سپاه و بسیج صرف حوزه اقتصاد مقاومتی می‌شود و تمام تلاشمان را برای پویا شدن قدرت نهفته درون مردم در اقتصاد بکار می‌بندیم.

عبدالله پور بابیان اینکه ما به دنبال از بین بردن فرهنگ کار پشت میزی از ذهن جوانان هستیم گفت: ما بر این باوریم که می‌توان از طریق مشاوره و در اختیار گذاشتن وام‌های مختلف و حمایت فشر تحصیل‌کرده در حوزه‌های اقتصادی شاهد شکوفایی باشیم و امروز بسیج در موضوع اقتصادی برای پیشبرد اهداف نظام با انعطاف‌پذیری و مدیریت جهادی ورود کرده است.

%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c-2

وی به اقدامات بسیج در حوزه سازندگی اشاره کرد و افزود: محرومیت‌زدایی و مردم‌نوازی یکی از شیرین‌ترین کارهای بسیج است که لذت آن برابری با جهاد فی سبیل الله دارد و در حال حاضر در واحد بسیج سازندگی ساخت یک هزار واحد مسکن مددجویی کمیته امداد با حداقل قیمت در حال ساخت است که تعداد ۲۴۰ پروژه تحویل داده شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح دهستان‌های نمونه گفت: کارهای پرکنده در بخش عمرانی توسط دولت و نهادهای حمایتی کم صورت نمی‌گیرد؛ پیشنهادی به تصویب رهبر انقلاب رسید که مشکلات ۱۰۰ نقطه از کشور را در چهار حوزه زیرساخت مسائل فرهنگی، سبک زندگی، اشتغال و اقتصاد و درمان به‌صورت کامل مرتفع کنیم و این دهستان‌ها را به‌عنوان نمونه به دولتمردان و جامعه نشان دهیم که می‌توان کشور را باکارهای این‌چنین ساخت.

وی به تصویب طرح دهستان نمونه در سه شهرستان تالش، رودبار و املش خبر داد و افزود: دوستان بسیج سازندگی و حوزه‌های مقاومت و با کمک سازمان‌های دولتی و هماهنگی با مجموعه استانداری و فرمانداران این سه شهر برای اجرای طرح دهستان نمونه صورت گرفت و می‌توان از این طرح به‌عنوان الگوی خوب عمران و آبادی در کشور یاد کرد.

عبدالله پور با اشاره به قرارداد با آستان قدس رضوی برای تعمیر مسکن محرومین گفت: طرح تعمیر مسکن محرومان را در دهه مبارک فجر آغاز می‌کنیم که گرایش ما بیشتر در حوزه روستایی است تا به نحوی جلوی مهاجرت از روستا به شهر گرفته شود تا مشکلات شهری نیز کمتر شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان به اجرای طرح واکسیناسیون طیور از بیماری نیوکاسل توسط مجموعه دامپزشکی استان و بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: طرح ویزیت رایگان و اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم و بخش سراوان که به دلیل دفن زباله در این مکان دچار شده‌اند در هفته بسیج خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه در بخش تولید علم ما دچار مشکل تفکری هستیم گفت: بسیار دیده‌شده که از خارج کشور به ما گفته می‌شود که در فلان موضوع تحقیق کنید که این موضوع برای ما خوب نیست؛ ما باید خودمان برای کشور نیازسنجی داخلی کنیم و علمی امروز ارزش دارد که مشکلی از مردم را حل کند.

عبدالله پور با اشاره به اجرای طرح جهادگران علم و فناوری در ۲۴ آذر سال جاری بیان کرد: اجرای این طرح به الگوسازی آحاد جامعه کمک کرده تا به مسئله تحقیق، پژوهش و فناوری بسط بیشتری دهیم تا به تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه کمک شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: ۲۴ طرح نخبگان را تحت حمایت قرار دادیم و معتقدیم که باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و درتلاشیم که نخبگان را با روند کار در حوزه نخبگان، تبادل‌نظر، نیازسنجی آشنا کنیم.

وی با اشاره به طرح همگام با کشاورز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تأکید امام و رهبر انقلاب درباره مسئله کشاورزی است که استقلال کشور به آن بستگی دارد و موضوع غذا موضوعی نیست که بتوان از آن ساده گذشت و بر همین اساس اقدام به آموزش چهره به چهره کشاورزان و ترغیب و ترویج اصول علمی کشاورزان و آشناسازی آن‌ها به روش‌ها، گونه و بذرهای جدید و رقم‌های اصلاح‌شده، انتقال آموزش از مکان اداری به حضور میدانی در مزارع به دلیل تأثیر آموزش چهره به چهره و ایجاد حس و تفهیم بهتر، استفاده از فارغ‌التحصیلان کشاورزی و معرفی خلأهای این حوزه توسط بسیج کشاورزی است.

عبدالله پور با اشاره به فعالیت تعداد ۲۰۰ مهندس به‌عنوان مربی و ۲۰ مهندس به‌عنوان سرمربی در طرح همگام با کشاورز تصریح کرد: در طی دو سال از اجرای طرح همگام با کشاورزی، ۱۳۵ شبکه متشکل از مهندسین گروه‌بندی‌شده برای اجرای طرح که تاکنون سه هزار کشاورز را تحت پوشش قرار دادیم که به گفته دوستان جهاد کشاورزی بیش از دو هزار ۸۰۰ تن افزایش محصول برنج را داشتیم که ۵۱۲ تن آن در حوزه عملکرد مهندسان در این بخش بود که جا دارد از همکاری و همراهی مدیرکل جهاد کشاورزی تشکر کنم.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه با توجه به نو بودن کار در انتخاب زمین‌های کشاورزی اولویت‌بندی می‌شود گفت: با توجه به مشکل کشور در حوزه روغن، ۱۰۰ هکتار از اراضی استان را تحت پوشش کاشت دانه‌های روغنی بردیم تا در این زمینه هم استقلال پیدا کنیم و همچنین چندین کتاب را در زمینه‌های مختلف ازجمله چای، پرورش ماهیان گرمابی، برنج، نوغان، کشت توأم مرغ و ماهی و اردک کتاب‌هایی به‌عنوان الگوهای عملی برای کشاورزان چاپ شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش گردان‌های الی بیت‌المقدس گفت: روزی قدس عزیز را با بسیجیانمان آزاد خواهیم کرد و کاری که در رزمایش گردان‌های الی بیت‌المقدس از نظر تاکتیکی توسط ۷۲ گردان دفاع از کوی برزن در مقابل دشمنان خارجی و داخلی و امداد و نجات توسط ۹ گردان کوثر خواهران برای مواجه احتمالی با حوادث طبیعی صورت گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آمار جمعیتی دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری گیلان گفت: تعداد ۳۴۶ هزار خواهر و ۵۴۵ هزار برادر جذب مجموعه بسیج در محلات، اقشار، صنوف و کانون‌های تخصصی جذب‌شده‌اند که امیدواریم در برنامه پنج‌ساله ششم به یک‌میلیون و ۳۵۰ زار برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار