تابناک تهران - این روها یکی از داغ ترین سوژه ها مشکلات و آلودگی های زیست محیطی است، از آلودگی های هوایی گرفته تا زیرزمینی و روزمینی!!!!! و قرچک یکی از شهرهای است که شهروندانش در کنار هزارن مشکل شهری و خدماتی هنوز هم با مشکلاب فاضلاب و پسماندهای خانگی و صنعتی دست و پنجه نرم می کنند....
کد خبر: ۳۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 27 November 2016
شهرستان قرچک منطقه‌ای صنعتی و پرجمعیت است که در جنوب شهر تهران قرار دارد. عدم وجود سیستم فاضلاب شهری و صنعتی مناسب در این شهرستان مشکلات زیادی را به وجود آورده است، البته گروهی معتقدند وجود فاضلاب‌ها و فعالیت کارخانه‌های مختلف در این شهرستان آلودگی‌های زیست‌محیطی را تشدید و زندگی مردم منطقه را مختل کرده است. اما اداره حفاظت از محیط زیست ورامین نظر دیگری دارد.
 شهری که سیستم فاضلاب شهری مناسبی ندارد / احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری در قرچک زمان بر است
منصور گل محمدی، رییس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، درباره مشکلات زیست محیطی در شهرستان قرچک که عمدتاٌ معتقدند به خاطر فاضلاب ها و پسماندهای صنعتی در این شهر است گفت: "مشکل عمده زیست محیطی در این شهر بحث فاضلاب خانگی است نه صنعتی، که به دلیل بستر نامناسب خاک و نفوذ ناپذیری اش مشکلات این چنینی ایجاد میکند. البته صنایع در این مشکل سهم دارند اما چون در قسمت جنوبی شهر هستند، منبع اصلی این آلودگی محسوب نمی شوند."
 
وی ادامه داد: "متأسفانه در سطح شهر ما شاهد هدایت فاضلاب های شهری به داخل جداول هستیم، که مشکلات زیادی را به وجود می آورد، چراکه این جوی ها برای هدایت فاضلاب شهری تعبیه نشدند. این عمل برخی از شهروندان مصداق بارز تخلف شهروندی است."
 
گل محمدی با اشاره به مقصر نبودن مردم در به وجود آمدن این مشکل افزود: "هرچند مردم دلیل این مشکل نیستند؛ بلکه با توجه به بستر نامناسب خاک و عدم ظرفیت چاه های جذبی برای پساب های شهری، شهروندان اقدام به هدایت فاضلاب های شهری خود به جداول سطح شهر می کنند."
 
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین راه حل اصلی این مشکل را احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری دانست و اظهار کرد: "راه حل اصلی این معضل تکمیل و بهره برداری از سیستم تصفیه فاضلاب شهری در قرچک است، البته مسئولین مربوطه در حال تکمیل این پروژه هستند؛ اما بهره برداری از این سیستم زمان بر خواهد بود و به زودی شاهد بهره وری آن نخواهیم بود البته آبفای منطقه برای حل این مشکل به دنبال راهکارهای دیگری است."
 
وی ادامه داد: "با توجه به اینکه احداث سیستم تصفیه فاضلاب زمان برخواهد بود،آبفا در نظر دارد یک قسمتی از تصفیه خانه شهری را احداث کنند تا فاضلاب های پایین دست شهر تصفیه شوند، و همزمان عملیات شبکه گذاری هم تکمیل شود تا در زمان بهره برداری در کنار هم به تصفیه فاضلاب شهری بپردازند."
 
گل محمدی در پایان با تأکید بر تلاش برای احداث هر چه سریع تر تصفیه خانه فاضلاب شهری در قرچک گفت: "با توجه به تمام مشکلات موجود، اقدامات مسئولین و بازده زمانی طولانی مدتی که برای اجرای این طرح ها لازم است، این شهروندان هستند که با هدایت فاضلاب های خانگی خود به چاه های جذبی می توانند کمی از مشکلات زیست محیطی جلوگیری کرده تا تصفیه خانه های لازم به بهره برداری برسند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار