تابناک تهران - موضوع نصب درهای حفاظتی جداکننده درایستگاه های مترو که این روزها خبرسازشده بود، امروز در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.
کد خبر: ۳۳۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 04 December 2016
یکی از روش های افزایش ایمنی در سکوهای مترو، استفاده از درهای جدا کننده محدوده سکو از محدوده قطار است که تحت عنوان درهای لبه سکو و یا درهای جداکننده سکو شناخته می شوند. این درها به‌ صورت ثابت روی لبه سکو قرار می‌گیرند که در زمان رسیدن قطار و براساس برنامه زمان بندی شده برای خروج و ورود مسافر باز و بسته می‌شوند . چنین سیستمی نه‌ تنها منجر به افزایش ایمنی مسافران می‌شود بلکه حساسیت بیشتر در زمانبندی حرکت واگن‌ها را نیز در پی دارد. این درها تا زمانی که قطار به ایستگاه نرسد و کاملا آماده ورود یا خروج مسافر نشود، ارتباط بین سکو و مسافران را برقرار نمی کند. با توجه به اینکه اجرای سیستم درهای   P.S.D(جداکننده) تا هزار برابر ایمنی ایستگاه‌های مترو و مسافران را افزایش می‌دهد، لزوم اجرایی کردن چنین تمهیداتی برای صیانت از جان شهروندان در شهر محرز می‌شود.
 
هفته گذشته هم محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص ضرورت نصب درهای حفاظتی در ایستگاههای مترو تهران که اگر شورای اسلامی شهر تهران به این نتیجه برسد که نصب درهای حفاظتی یک ضرورت است و این موضوع تصویب شود، با پیش بینی اعتبار این درها نصب می شود.
 اجرای طرح نصب درهای حفاظتی مترو به صورت پایلوت در برخی ایستگاه ها
اما امروز در سیصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به این موضوع رسیدگی و در نهایت به تصویب رسید.
 
رضا تقی پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره تصویب این طرح در جلسه شورا گفت: " این طرح امروز در ۳۰۹ جلسه غیرعلنی شورای شهر بررسی شد و مخالف و موافقان در خصوص آن نظراتی ارائه دادند.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اجرای این طرح در برخی ایستگاه ها افزود: "در نهایت این طرح به صورت پایلوت و محدود برای ایستگاه های پیشنهادی اجرایی می‌شود و بعد از اجرای پایلوت این طرح، قرار است نسبت به انتخاب تکنولوژی و نوع کار با تأکید به فناوری های داخلی اقداماتی صورت گیرد. "
 
وی ادامه داد : "کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این طرح گزارشی ارائه کرد و در نهایت بعد از بررسی قرار شد با توجه به شرایط موجود، شهرداری تهران طی یک ماه آینده طرح و نقشه ایستگاه‌های پر ازدحام را به همراه اعتبار مورد نیاز به شورا پیشنهاد دهد."

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
متر مربعی ۵۰ میلیون تومان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار