معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه یک هزار و 200 کودک نگهداری شده در مراکز این سازمان به فرزند خواندگی پذیرفته می شوند.
کد خبر: ۳۴۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 24 December 2016
حبیب الله مسعودی فرید افزود: البته شماری دیگر هم که به سن ازدواج رسیده اند یا ازدواج می کنند یا اینکه از این مراکز ترخیص می شوند.
مسعودی فرید، اظهارکرد: طی هشت سال اخیر در تعداد پذیرش کودکان در مراکز بهزیستی با وجود افزایش اعتیاد و موارد زیاد کودک آزاری ها، افزایشی نداشته ایم اما تعداد موارد فرزند خواندگی زیاد شده است؛ تعدادی از این کودکان هم به «امین موقت» سپرده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حالی 10 هزار کودک در مراکز نگهداری بهزیستی نگهداری می شوند که در کشورهای دیگر مانند روسیه ، 140 هزار کودک در مراکز نگهداری کودکان، وجود دارند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین یاد آورشد: تعداد مادران دارای اعتیاد افزایش یافته است و بیشتر آنان از مواد صنعتی استفاده می کنند. این مادران مرتکب کودک آزاری می شوند که حکم عدم حضانت فرزند برای آنان صادر می شود؛ اما مواردی که در آن والدین، کودکان خود را رهاسازند کم است.
وی یادآور شد : از 10 هزار کودک نگهداری شده در مراکز بهزیستی فقط 110 تن از این شمار از اتباع بیگانه اند این درحالی است که 50 درصد کودکان کار و خیابان از اتباع بیگانه هستند.
مسعودی فرید ، پیش از این نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که به ازای هر یک کودک در مراکز نگهداری بهزیستی که سرپرستی او قابل واگذاری است، هفت خانواده متقاضی وجود دارد که درخواست فرزندخواندگی خود را ثبت کرده اند.
وی همچنین اظهار کرد: 78 درصد کودکان نگهداری شده در مراکز بهزیستی دارای یک پدر و مادر مشخصند که قاضی و قانون اجازه نمی دهد به فرزندخواندگی بروند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار