جسه کارگروه اشتغال شهرستان ورامین به ریاست فرماندار شهرستان تشکیل شد .
کد خبر: ۳۴۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 25 December 2016
در این جلسه که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار، معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری ، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ، رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مدیر جهاد کشاورزی و سایر اعضای کارگروه اشتغال بر گزار شد ، مسائل مربوط به اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی مورد بررسی قرار گرفت .
فرماندار ورامین با اشاره به لزوم احصاء فرصت های شغلی شهرستان گفت : بخش کشاورزی و دامپروری علاوه بر این که نیازهای غذایی جامعه را برطرف می کند ، در رشد اقتصادی جامعه نیز سهم به سزایی ایفا می کند و به این دلیل است که دولت یازدهم با سرمایه گذاری ویژه در این بخش توانسته به افزایش میزان تولید کمک شایانی کند.
محمدرضا یوسفی افزود : مهمترین مشکل بخش کشاورزی ، دست یابی بدون واسطه به بازار مصرف جهت فروش محصولات تولیدی است چرا که این مهم می تواند ضمن حذف دلالان ، میزان درآمد فعالان این بخش را افزایش داده و باعث گرایش افراد بیکار به ویژه تحصیل کردگان به فعالیت در حوزه کشاورزی و دامپروری شود.
فرماندار ورامین اظهار کرد: به منظور فروش بدون واسطه محصولات تولیدی کشاورزان و دامپروران ورامین ، مذاکراتی با مسئولان فروشگاه های زنجیره ای انجام شده و با معرفی قابلیت و کیفیت محصولات کشاورزی ورامین ، آن ها را به خرید این محصولات ترغیب کرده ایم.
وی همچنین از آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان بستر ساز جذب جوانان به بازار کار یاد کرد و افزود : مسئولان لازم است تا با ارائه آموزش های کاربردی و مورد نیاز جامعه ، شرایط  را برای جذب افراد جویای کار به بنگاه های اقتصادی فراهم کنند چرا که بخش های صنعتی بیش از همه چیز به متخصص و افراد کاربلد نیاز دارند.
یوسفی بیان کرد: ظرفیت های شغلی بسیاری در جامعه وجود دارد که از چشم مسئولان مغفول مانده است بنابراین لازم است تا باشناسایی این ظرفیت ها و استفاده صحیح از آن ها ، از میزان نرخ بیکاری کاست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار