ستاد مدیریت بحران منطقه 14 تهران با مشارکت آتش نشانی، اورژانس ،دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راهنمايي و رانندگي ، ادارات مخابرات ، برق ، آب ، گاز ، نیروی انتظامی ، سازمان آتش نشاني ،جمعیت هلال احمر ، پلیس امنیت، بسيج ناحیه شهید محلاتی و كلانتري منطقه 14 مانور همزمان عملیاتی برای ایجاد آمادگی و مقابله صحیح با حوادث غیر مترقبه طبیعی را در این منطقه برگزار کرد.
کد خبر: ۳۴۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 26 December 2016
دكتر"فرهودحميدي فراهاني " ضمن اعلام خبر فوق گفت: این مانورها به منظور گسترش تعاملات بین سازمان‌های خدمات‌رسان و امدادی در سطح منطقه ، ارزیابی سرعت عمل کارکنان بخصوص اعضای ستاد عمومی و تخصصی مديريت بحران منطقه ، ارزیابی امکانات موجود در منطقه14 و به جهت در اختیار قرارگرفتن تجهیزات مورد نیاز در زمان بحران و ارزیابی نحوه عملکرد حاضران  برگزار شد.
وی تقویت دید بحرانی در بین اعضاء ستادمديريت بحران منطقه 14، افزایش توانمندی فردی در خصوص مقابله با حوادث و شرایط اضطرار ،  تمرین عملی پرسنل و مسئولین به لحاظ سنجش ، ارتقای سطح آمادگی پرسنل را از اهداف اين مانور اعلام كرد و گفت: اجراي مانورها يكي از بخش‌هاي بسيار مهم آمادگي در برابر سوانح طبيعي به خصوص زلزله و سیلاب است و انجام اينگونه مانورها به ارتقاي آمادگي هرچه بيش‌تر نيروهاي امدادي مي‌انجامد.
دكتر "حميدي فراهاني " در ادامه اظهار داشت : آشنايي هرچه بیشترشهروندان  با زلزله و چگونگي مقابله با آن جهت ايجاد آرامش رواني ، ارتقای آمادگي سازمان هاي تخصصي درمواجهه با انواع بحران ، نهادينه کردن آموزش هاي لازم برای به كارگيري تجهيزات در هنگام مواجهه با بلاياي طبيعي ، تمرين عملي سازمان‌هاي مسؤل جهت چگونگي مقابله با خطرات بلاياي طبيعي و بحران های ثانویه ، ايجاد بستر مناسب جهت هماهنگي و همكاري بين سازمان ها در هنگام برخورد با وضعيت هاي پيش بيني نشده و بهره گيري از امكانات موجود از مهم ترین اهداف این مانور بوده است.
عرفان نصرتي قائم مقام شهردار منطقه 14، "غيرقابل پيش‌بيني بودن" اين مانور را يكي از ويژگي‌هاي اصلي آن اعلام كرد و گفت: طي اين مانور زلزله‌اي در حدود 5ونيم ریشتر در اثر فعال شدن گسل نیاوران (فرضی) شبيه سازي و توسط آن، اداره پست منطقه 17 در ساعت اداری تخريب شد.این زلزله فرضی باعث ایجاد اتصالات برقی و در نتیجه ی آن حریق در طبقه منفی یک ساختمان اداره پست گردید.
 همچنین با بروز این زلزله شبیه سازی شده خیابان کوثر از نظر ترافیکی مسدود و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 14 به همراه پلیس راهوردر جهت حل این معضل بوجود آمده به سرعت وارد عمل شدند.

قائم مقام شهردار منطقه درادامه اذعان داشت : در این مانور به محض بروز حادثه ، فراخواني داده و ستاد مديريت بحران شهرداري منطقه 14 بدون فوت وقت  تشكيل شد. بعد از تشكيل ستاد بحران،تمامي ادارات تخصصي شامل: آتش نشانی ، اورژانس،هلال احمر، برق،گاز،آب،پلیس راهور، نیروهای يگان ويژه ،پلیس امنیت،كلانتري و بسيج منطقه 14 در محل حادثه حاضر شدند و به افراد آسيب ديده خدمات رساني انجام دادند.
وی با توضیح تجهیزات و ادوات بکار گرفته شده در این مانور توسط نیروهای امدادی افزود: تمامی ادارات تخصصی مسئول در مانور مدیریت بحران منطقه از جمله معاونت های شهرداری منطقه 14 و نیروهای 137 منطقه با حداکثر توان خود در این مانور حاضر شدند. تعداد 5دستگاه ماشین آتش نشانی با نفرات متخصص و تجهیزاتی نظیر نرده بان مرتفع، اکیپ تونل نجات، یک دستگاه آمبولانس سازمان هلال احمر و 10نفر از نیروهای امدادی این سازمان، یک دستگاه آمبولانس اورژانس تهران مجهز به واحد تریاژ برای انتقال مصدومان و حدود 40نفر  از نیروهای عملیاتی یگان ویژه و سازمان بسیج در این مانور حضور داشتند.

دكتر "حميدي فراهاني" شهردار منطقه 14در ادامه افزود: در ادامه‌ي اين مانور  با همت و مدیریت قائم مقام منطقه 14 جناب آقای نصرتی ، چادر فرماندهي ستادمديريت بحران در محل شهرداري منطقه 14 برپاشد و نماينده تمامي ارگان‌ها در آنجا حضور پيدا كردند. در انتها نيز فيلم اين مانور و مستندات موجود از آن بازبيني و عملكرد تمام نيروهاي دخيل در مانور ستاد مديريت بحران منطقه 14 مورد ارزيابي قرار گرفت.
گفتني است: طی اجرای مانورهای یادشده مواردی چون تخلیه اضطراری ساختمان ، اسکان ایمن مجروحین حادثه در نزدیکترین مکان امن ، امدادرسانی گروههای دوام به ساکنین آسیب دیده ، اطفاء حریق و ... به صورت آزمایشی تمرین شد و ستاد مدیریت بحران منطقه14 با حضور اعضاء عمومی وتخصصی مدیریت بحران منطقه و کلیه نهادهای ذیربط و همچنين مديريت عملیات را به عهده گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار