رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گزارش عملکرد شش ماهه تبصره های بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران را در صحن علنی شورای شهر ارائه کرد.
کد خبر: ۳۴۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 27 December 2016
علیرضا دبیر در ششصدوششمین جلسه شورای شهر تهران درباره عملکرد شهرداری در تبصره سوم بودجه سال ۹۵ توضیح داد: در مجموع مبلغ 600 میلیارد تومان به منظور کمک به شرکت بهره‌برداری مترو تحت عنوان «کمک به شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه» و تبصره مذکور که سهم دولت است در بودجه سال 95 مصوب شده است. شهرداری تهران با توجه به عدم پرداخت سهم دولت تاکنون بصورت یک دوازدهم از مجموع 600 میلیارد تومان ماهیانه نقدا به شرکت مترو پرداخت نموده که تاکنون مبلغ 2/799/752/823/234 ریال نیز پرداخت شده است. پیش‌بینی می شود علاوه بر ارقام مصوب فوق شرکت بهره‌برداری مترو با کسری اعتبار معادل 127 میلیارد تومان تا پایان سال مواجه شود.

وی درباره عملکرد شهرداری در تبصره پنجم توضیح داد: در این تبصره ۱۵ میلیارد تومان برای کمک به مؤسسات عمومی و عام‌المنفعه تصویب شده بود که شهرداری حدود یک و نیم میلیارد تومان از این مصوبه را به اجرا گذاشته و ۴۰ میلیارد تومان نیز به منظور کمک به اشخاص و مؤسسات خصوصی در نظر گرفته شده بود که شهرداری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این مصوبه را تخصیص داده است.

دبیر همچنین با توجه به متن تبصره نهم عنوان کرد: همانطور که در این تبصره آمده شهرداری تهران مجاز است در صورت وصول مطالبات «شرکت نوسازی عباس‌آباد» از واحدها و سازمان‌های خارج از شهرداری تهران که در محدوده اراضی عباس‌آباد مستقر هستند، معادل پنجاه درصد (50%) از میزان مطالباتی که وصول می‌شود را جهت توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز عباس‌آباد مازاد بر اعتبارات مصوب به شرکت نوسازی عباس‌آباد تخصیص داده تا بر اساس طرح مصوب هزینه نموده و در تفریغ بودجه سال 1394 منظور نماید. اما شرکت نوسازی عباس‌آباد از محل مطالبات مربوط به واحدها و سازمان‌های خارج از شهرداری تهران که در محدوده اراضی عباس‌آباد مستقر هستند در 6 ماهه اول سال 1395 دریافتی نداشته است.

وی ادامه داد: همانطور که در تبصره پانزدهم ذکر شده باید مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای «اجرای طرح‌های عمرانی حریم» با هماهنگی فرمانداری تهران در روستاهای منتخب و پروژه‌های مورد تأیید فرمانداری تهران و سایر فرمانداری‌های ذیربط هزینه می شد اما تا پایان شهریور ماه امسال تنها ۳ میلیارد تومان در این موضوع هزینه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص جایگاه‌های عرضه گاز شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: با توجه به اینکه جایگاه‌های مذکور در املاک شهرداری تهران قرار دارد واگذاری این جایگاه‌ها با توجه به مشکلات حقوقی بوجود آمده در حال حاضر مقدور نیست و پیشنهاد می شود در بودجه سال 96 اعتبار مذکور لحاظ نشود.

دبیر ادامه داد: پیوست مربوط به تبصره هفدهم همراه لایحه بودجه سال 1395 به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد اما از لیست ارائه شده در پیوست بودجه سال 95 تنها 2 پروژه (الماس کریمخان و نبوت) واگذار شده و سایر موارد واگذار شده جزو لیست ارائه شده توسط سازمان جهت واگذاری نبوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره نوزدهم بودجه اظهار داشت: با وجود آنکه انتشار هرگونه نشریه در واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران ممنوع است و هرگونه اطلاع‌رسانی صرفا از طریق نشریه خبری روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران «همگامان» و نشریات تخصصی دارای مجوز از شورای اسلامی شهر تهران مجاز است اما شهرداری اقدام به انتشار چندین نشریه از جمله وقایع الاتفاقیه؛ مهندسی ترافیک؛ دانش شهر؛ اقتصاد شهر؛ همشهری تاکسی؛ همشهری اتوبوس و … می کند.

دبیر با اشاره به تبصره بیست و سوم بودجه بیان داشت: شهرداری تهران در پروژه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)؛ بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا(ع) ؛‌ مرکز مبارزه با سرطان؛ مراکز فرهنگی‌ـ مذهبی شهید تهرانی‌مقدم، شهید شاطری و شهید شوکت‌پور و خط مترو از خیابان فاطمی تا میدان تجریش تاکنون هیچ عملکردی نداشته است.

دبیر تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است بابت عوارض ساختمان‌های شهرداری حداکثر تا مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد (150.000.000.000) ریال به سرجمع درآمد و هزینه شهرداری اضافه نموده و آن را در تفریغ بودجه اعمال نماید. افزایش درآمد مذکور مشمول پاداش انگیزشی کارکنان مؤثر در وصول درآمدهای پایدار نخواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با عنایت به اینکه صدور و توزیع فیش‌های عوارض نوسازی و پسماند در سال جاری در دست اقدام است لذا تأمین اعتبار مورد نیاز بابت عوارض ساختمان‌های شهرداری معمولا در نیمه دوم سال مالی و ضمن عملیات بستن حساب‌های سال مالی انجام خواهد شد.  تاکنون مبلغ 45/534/000ریال بابت عوارض نوسازی و پسماند خانه موزه دکتر شریعتی مربوط به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دست اقدام است.

وی درباره تبصره سی و ششم بودجه نیز توضیح داد: درخصوص پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی هیچ گونه برنامه ای ارائه نشده و برخی پروژه های سال گذشته بدون ارائه نحوه واگذاری به سایر واحدها واگذار شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار