فرمانده نیروی انتظامی گفت: با سازندگان خودروهای داخلی مکاتبه کرده ایم و اگر تا پایان سال استانداردهای ایمنی و امنیتی خودروها رعایت نشود، مانع تولید و پلاک گذاری خواهیم شد.
کد خبر: ۳۵۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 28 December 2016
سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این همایش را بررسی عملکرد پلیس آگاهی در خصوص ماموریت‌های از پیش تعیین شده عنوان کرد و افزود: تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت برای استان‌های هدف، ارتقای توان کشف علمی در پلیس آگاهی، استفاده از ابزارها و تجهیزات نوین و تاکید ویژه بر مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌هایی است که در این همایش مورد بحث قرار گرفت.
وی ادامه داد:این در حالی است که در سال جاری به نسبت سال گذشته شاهد افزایش 43 درصدی کشفیات کالای قاچاق در کشور بودیم و در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم.
وی گفت: یکی از مسوولیت هایی که از طریق قوه قضائیه به ناجا واگذار شده در حوزه مبارزه زمین‌خواری است که در این حوزه نزدیک به هزار پرونده زمین‌خواری طی 9 ماه نخست امسال تشکیل شد که بیش از 90 درصد آنها تکمیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف در سال جاری نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است، افزود: برخورد ما در برابر جرائم خشن و سازمان‌یافته بسیار جدی است و آمارها حاکی از کاهش وقوع سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌ به عنف است.
وی افزود: بیش از 95 درصد جرائم خشن کشف شده و در حوزه قتل هم 99 درصد قتلها کشف شده است.
فرمانده ناجا با بیان این که برخورد با جرائم سازمان یافته و باندی هم از اولویت های پلیس است، افزود: با اشراف اطلاعاتی با سرعت با این جرایم برخورد می کنیم.
سردار اشتری گفت: در نظر سنجی هایی که بیرون از نیروی انتظامی صورت گرفته، اعتماد مردم به پلیس افزایش یافته و این مساله بالاترین سرمایه برای ناجا است و هرروز بیشتر از گذشته در حال افزایش است.

** اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه اموال انجام شده
سردار اشتری با بیان این که یکی از اقدامات ناجا راه اندازی سامانه اموال است، گفت: این سامانه هنوز عملیاتی نشده و درصدد هستیم با همکاری مردم، فروشگاهها و سازندگان لوازم خانگی قیمتی و با ارزش این سامانه را راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: قرار است در این طرح برای کالاها کد و شناسنامه ای در نظر گرفته شود تا در سامانه ثبت و در صورت سرقت لوازم و کشف آن بتوانیم به سرعت صاحبان کالا را شناسایی و لوازم را به آنها بازگردانیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار