مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: از آنجا که خط قرمز ما کیفیت آب است، با اجرای چند پروژه بزرگ، تمام نقاط تهران از نظر کیفیت آب شرب در یک سطح قرار می‌گیرند و شمال و جنوب دیگر مرزی در کیفیت آب نخواهند داشت.
کد خبر: ۳۵۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 28 December 2016

محمد پرورش در حاشیه همایش سراسری بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری و روستایی کل کشور  تاکید کرد: شاید دغدغه آب و فاضلاب تهران در گذشته دور فقط بحث کمی بود اما امروزه بحث کیفیت به عنوان مهم‌ترین هدف‌گذاری مطرح است.

پرورش افزود: در کلان‌شهر تهران، آب شرب از نظر کیفیتی مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی مخصوصاً وزارت بهداشت است و خوش‌بختانه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که از نظر کیفیت آب در سطح شهر تهران وضعیت پایداری داریم و چند پروژه بزرگ تعریف شده که پایداری ما را برای سال‌های متمادی تضمین می‌کند.

او ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها انتقال آب از سد ماملو بود که فاز اول آن با احداث ٨٧ کیلومتر خط انتقال در شهر تهران اجرایی شده که موجب افزایش کیفیت آب جنوب و جنوب شرق تهران شده است و فاز دوم آن را به زودی به مناقصه می‌گذاریم.

پرورش خاطرنشان کرد: در غرب تهران نیز پروژه‌ای به طوط ٣٠ کیلومتر بهرای انتقال آب از تصفیه‌خانه کن به یافت‌آباد در دست اجراست که در قالب تکمیل و اتصال رینگ تهران و با عنوان طرح سلامت اجرا می‌شود.

او افزود: فقط ٥٠٠ متر از این پروژه در بزرگ‌راه فتح  مانده که با تکمیل آن در بهمن‌ماه امسال، با عنوان طرح سلامت به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب کیفیت آب منطقه یافت‌آباد و جنوب‌غرب تهران را که به صورت موردی، پایدار نگه داشته‌ایم به صورت کامل به پایداری می‌رساند.

پرورش با بیان این‌که باید یک ارتقای کیفی که گستره‌اش به شکل ثابت در کل استان باشد ایجاد شود، گفت: در شهر تهران در سال‌هایی که وضعیت بارش‌ها خوب نیست، اضافه‌برداشت از چاه‌هایی که وضعیت آن‌ها از نظر استانداردهای آب مطلوب است صورت می‌گیرد.

پروژه‌های موجود تنها تا ١٠ سال آینده پاسخ‌گوی نیاز آبی خواهند بود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش روزانه جمعیت تهران، تاکیدکرد: جمعیت شهر تهران روز به روز در حال افزایش است که باید این روند کنترل شود و بحث مهاجرات به تهران مدیریت شود که در غیر این‌صورت، پروژه‌های موجود شاید حدود ١٠ سال کیفیت و کمیت آب را در حالت پایدار نگه دارد و باز هم باید پروژه‌های جدیدی اجرا شود.

او افزود: امسال قصد داریم هر دو ماه از یک تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌داری کنیم زیرا هر اندازه تصفیه‌خانه و تأسیسات فاضلاب به بهره‌برداری برسد، چاه‌های جذبی، مدیریت می‌شود و به دنبال آن پایداری منابع آبی حاصل می‌شود.

پرورش گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب میگون، لواسان و  پرند آماده افتتاح است و تصفیه‌‌خانه فاضلاب پردیس تا یک ماه آینده آماده می‌شود.

زیرساخت‌های آب و فاضلاب مسکن مهر پرند و پردیس از سال گذشته اجرا شده است

پرورش با بیان این‌که حدود یک سال قبل رسما اعلام کردیم که در مسکن مهر پرند و پردیس همه زیرساخت‌ها اجرا شده است، گفت: هیچ دغدغه ای در خصوص تأمین اب و احداث تأسیسات فضلاب پروژه های مسکن مهر پرند و پردیس نداریم و برای نصب انشعاب باید در بلوک‌های ساخته شده، محوطه‌سازی انجام شود تا انشعاب نصب شود.

به گفته پرورش در هیچ منطقه‌ای از تهران بحث نبود آب یا پساب وجود ندارد اما باید به این مسئله نیز توجه کرد که در پرند و پردیس جمعیتی که وجود دارد با سیاست‌های ما همخوانی ندارد.

او افزود: جمعیت قابل توجهی در این دو شهر ساکن شده اند که برای شهر پرند حدود ٧٠٠ هزار نفر و برای شهر پردیس ٤٥٠ هزار نفر اسکان جمعیتی دیده شده که متاسفانه بدون توجه به منابع آبی موجود این تصمیم مدیریتی گرفته شده بود، از این‌رو باید پروژه‌های متعددی تعریف کنیم تا کمیت و کیفیت آب پایدار شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار