انباشت آلاینده‌های جوی باعث شد آسمان پایتخت برای هشتمین روز سال به شرایط اضطراری برسد. امروز دویست و هشتاد و هشتمین روز سال 95 است.
کد خبر: ۳۵۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 01 January 2017
نتایج سنجش کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد میانگین شاخص هوا روی عدد 153 و هوای ناسالم برای همه یا شرایط اضطرار است.
 
دیروز شاخص هوای تهران روی عدد 139 بود و طی 24 ساعت اخیر شاخص 14 عدد بالاتر رفته است. این افزایش آلاینده‌ها در حالی است که طی زمان مذکور طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد اجرا شده و تنها خودروهای فرسوده خارج از طرح، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و کامیون‌های فعال در شب هوا را به سمت آلودگی پیش‌ برده‌اند.
 
ایستگاه‌های پارک قائم با 179 و شهرداری منطقه 4 با 176، آلوده‌ترین نقاط تهران طی 24 ساعت اخیر بودند. در سال جاری، هوا 15 روز پاک، 211روی سالم، 54 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 8 روز ناسالم برای همه بوده است.
 
مریم نادری مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش بینی‌های انجام شده حکایت از برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در روز جاری (یکشنبه) وسکون نسبی هوا در برخی ساعات دارد.
 
به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر یکشنبه، در برخی ساعات طی شبانگاه وزش باد با بزرگی 3 تا 4 متر بر ثانیه انتظار می‌رود. با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز دوشنبه، روند افزایشی سرعت باد از صبحگاه آغاز شده و در برخی ساعات طی بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 7 متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی پیش بینی می شود. این شرایط همچنان برای روز سه شنبه نیزادامه خواهد داشت.
 
به گفته نادری، طی دو روز آینده پارامتر دما روند کاهشی خواهد داشت. نتایج پیش بینی آلودگی هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی نامطلوب در روز جاری بوده و پیش بینی می شود با کاهش نسبی غلظت ذرات معلق تا روز دوشنبه، کیفیت هوا به طور نسبی بهبود یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار