تابناک تهران - این دربی با تمام بازی های هم نامش در تاریخ دیدارهای دو تیم به وضوح متفاوت است. در جدال روز جمعه، نه انگیزه ای برای سهمیه است و نه جدالی برای بالا بردن جام، پرسپولیس که مدتهاست رویای جام و سهمیه را در سر ندارد و استقلال نیز با درخشش تراکتوری‌ها در آزادی تلخ ترین وداع را با شانس سهیمه آسیایی برپا کرده است.
کد خبر: ۳۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 15 May 2015
آمار رسمی مرجع اصلی فیفا را که نگاهی تیتروار بیاندازید، دیدار دو تیم همشهری استقلال و پرسپولیس، در میان 10 دربی پرتماشاگر دنیای توپ گرد نمایان است.

دیداری که فارغ از احوالات این روزهای فوتبال در بستر احتضار ایران، تنها فانتزی آن به شمار می رود و می توان سوای قیل و قال و هیجان پرتپش اهالی فوتبال در دیار ستارخان و هواداران تراکتورسازی در بزم این روزها، آن را تنها تهییج فوتبال ایران روی سکوهای سرد ورزشگاه ها دانست.

چرا که نفت و کولاک این روزهای شاگردان منصوریان، بدون هوادار، لیگ داخلی را محو تماشا کرده و سپاهان و حتی تراکتورسازی نیز در میان پایگاه های اجتماعی خودشان سور و سات قهرمانی کوک می کنند.

چرا که به مثل، زردپوشان سپاهانی را جز در دیار نصف جهان، هوادار و هواخواه متعصب نیست و نمی توان برای اولیویرا و تیمش نیز جز در تبریز و میان آذری های دوست داشتنی، هوادار دو آتشه ای به معنای متداول متصور بود.

در این بین اما دو تیم تهرانی که از شمالی ترین نقطه ارومیه تا جنوبی ترین بخش از زاهدان، از قوچان تا قلب خرمشهر هواداران سینه چاکی را هواخواه خود می بینند. دو تیمی که هوای حوصله شان به جد ابریست و ساز بی نوایی شان ماه هاست که کوک می زند.

امیر قلعه نویی و تیمش در شرایطی نه چندان خوش و البته بهتر از رقیب تهرانی از مجموع 29 جدال خود در رقابت های ماراتن وار لیگ چهاردهم، 13 پیروزی را در مقابل 8 شکست و 8 تساوی در حالی به سبد اندوخته های خود سرازیر کرده که سهمش از این بازی ها، 40 گل زده و 33 گل خورده و نهایتا تفاضل 7 با احتساب 47 امتیاز به نام آبی ها در جایگاه ششم جدول بازی ها سند خورده است.

در مقابل شاگردان این روزهای برانکوی کروات نیز در تعداد دیدارهای مشابه توانسته اند تنها 8 پیروزی را در برابر 12 شکست و 9 تساوی به کارنامه خود تا اینجای بازی ها به ثبت رسانده و با حساب 30 گل زده و 35 باری که دروازه شان را باز دیده اند، با تفاضل منفی 5 فصلی کابوس وار را پشت سر خود به نظاره بنشینند.

با همه این اشارات تفاسیر اگر آمار را بر طبق قاعده همیشگی دربی برای این بازی به دست فراموشی بسپاریم، این جدال چه برای قلعه نویی و چه برای برانکو و شاگردانش حکم فینال را داد.

فینالی نه از جنس جام و امتیاز و امثالهم که از جنس حیثیت و هیستیریک روحی روانی بین هواداران دو تیم، آن هم در چنین شرایط بی سابقه ای در تاریخ بازی های لیگ!

این دربی با تمام بازی های هم نامش در تاریخ دیدارهای دو تیم به وضوح  متفاوت است. در جدال روز جمعه، نه انگیزه ای برای سهمیه است و نه جدالی برای بالا بردن جام، پرسپولیس که مدتهاست رویای جام و سهمیه را در سر ندارد و استقلال نیز با درخشش تراکتوری‌ها در آزادی تلخ ترین وداع را با شانس سهیمه آسیایی برپا کرده است.

آنچه مسلم و پر واضح است، این دیدار در هیچ منطقی به لحاظ انگیزشی و تهییجی روی کاغذ کاهی جدول بازی ها نمی گنجد، اما اظهر من الشمس ، چیزی که دو تیم تهرانی را برای پیروزی به تقلا می اندازد، دفاع از حیثیت و اعتباری است که در فصلی که گذشت به بدترین شکل ممکن خدشه دار شده و باید دید بعدازظهر جمعه، کدام تیم می تواند تیر خلاص را به دیگری شلیک و از کابوس یکساله جان سالم به در ببرد؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار